Goedemorgen dames! Wij hebben afgelopen dinsdag onze kinderwagen opgehaald. Ik vroeg aan de verkoper bij Babydump Veenendaal of hij ook overtrekjes voor het dekbedje had want ik kon ze niet vinden maar hij gaf aan dat zij die niet verkochten. (Er zit bij de kinderwagen 1 overtrekje in een rare gelige kleur ) Ik heb gister gekeken bij Prenatal maar kon ze daar ook niet vinden. De verkoper bij Babydump gaf als advies: zelf maken of een dekentje met lakentje (van bijv. de wieg). Hoe hebben jullie dit gedaan/hoe gaan jullie dit doen?? Alvast bedankt voor de tips!!!
Ik gebruik zelf in de kinderwagen een lodger wrapper. Om het matrasje zit een wieghoeslakentje. Een aankleedkussenhoes kan ook om het matrasje.. Je kunt een wieglakentje + dekentje gebruiken..
thanx voor je antwoord... ik had al naar een Lodger zitten kijken maar aangezien onze kleine man in mei wordt geboren zal ik die dan niet echt nodig hebben... (voor de buggy hebben we 2 voetenzakken) denk dat ik toch maar ga zoeken naar een wiegdeken en lakentjes
Ik heb pas sinds een paar dagen het dekbedje in de wagen liggen. Daarvoor was het echt veel te warm! Ik heb steeds gewoon een wiegdekentje + lakentje gebruikt. Ik denk dat je in mei echt geen dekbedje nodig hebt.
Ik heb voor ons meisje in de wagen wel een lodger maar dan de katoene versie Deze maar dan in. Het paars en roze via mp Lodger Katoen | Verzorging | Baby-Dump
ik lees even mee, en heb de volgende vraag; Dekentje voor een wieg, is dat voldoende voor de kinderwagen? Dekentje voor ledikant zou te groot zijn, of niet?
Ledikantdeken is inderdaad veel te groot.. Ik gebruik met dit koude weer in de kinderwagen de lodger fleece en een extra (wieg) dekentje.. En net als van de week met die extreme kou een extra vestje aan en mutsje op.. Ik heb ook een skipakje voor in de kinderwagen maar dat was niet zo'n succes, was nog veel te groot..
Ik hou dit ook even in de gaten. Vind het ook erg moeilijk wat dadelijk goed is voor in de kinderwagen (ook een mei baby). Die lodge wrapper katoen ziet er wel lekker uit, hou ik even in gedachten
Er zat er eentje bij onze Mutsy kinderwagen, maar anders zou ik idd zelf maken of een lakentje gebruiken. Ik heb ze nog nergens in de winkel gezien.
gentle wij hebben ook een mutsy (transporter) en idd ook 1 dekbedovertrekje erbij gekregen... ik heb van mn schoonzus een wiegdekentje gekregen (zo'n duodeken voor het ledikant maar dan voor de wieg)... ik ga nu opzoek naar wat lakentjes zodat ik het voor de zekerheid toch in huis heb...
Ha muts... die vraag had je mij ook kunnen stellen heb ervaring! Ik heb wiegdekentjes gebruikt (bij hema vandaan) met lakentjes. Onze oudste is van april 2009, dus ook niet echt heel erg koud (hadden zelfs een supervoorjaar...) Voor het geval het echt fris zou zijn kun je evt nog een fleecedekentje meenemen voor de extra warmte, maar hebben wij nooit gebruikt. Qua instoppen en "bloot" woelen is gewoon een dekentje met lakentje handiger dan een dekbedje/overtrekje.
Hier ook de mutsy transporter, maar ik heb geen dekbedovertrekje gezien? Ik heb overigens een dekentje en lakentje van de hema gekocht voor in dekinderwagen.
Je zegt dat je een duo wieg dekentje hebt gekregen van je szus. Dan zou je de goede moeten hebben voor in dat overtrekje. Een duo heeft de maat van een overtrekje.
-dekbedje mag niet als je er niet zelf bij bent he, wel als je er constant achter staat... -Dekbedhoesje met deken erin mag wel. -(wieg)dekentje met lakentje en evt. 2 dekentjes word het meeste gebruikt en is ook het handigst, als de slapen en je bent ergens binnen kan je er zoveel laangjes afhalen als je wilt. Wiegen maat past het beste in een kinderwagen, als matrashoes gebruik in een aankleedkussenhoes, die is iets beder maar die gebruik je ook als de kleine uit de reiswieg is van de kinderwagen, anders ligt dat maar te liggen..
bedankt voor de tip! ik ga het eens proberen!! lonneke wij hebben onze wagen bij babydump gekocht en daar zat 1 overtrekje bij vanuit mutsy zelf... mimi bedankt voor de tip dat het dekbedje niet mag als je er niet bij bent.. (6 jaar geleden met mn zoontje wel gedaan maar is mij niet verteld dat dat niet mocht.. weet ook niet meer waar ik toen de overtrekjes vandaan heb getoverd) we hebben bij baby-dump 2 hoeslakentjes voor het wiegje gekocht. denk dat ik daar wel genoeg aan heb toch?? pfff ik weet het allemaal niet meer (6 jaar is toch wel lang geleden) ben zo blij met jullie tips bedankt lieve dames!!!