Ik maak hem nooit vast, nooit gedaan ook (op de eerste nacht na oid), ze trekt hem toch meteen weer los.
Hier ook hoor, dekbed altijd los! (Manlief was een vast dekbed gewend en heeft dus vreselijk moeten wennen, de arme schat.) Wij hebben een extra lang dekbed dat los op bed ligt. En als ik dan ga slapen, dan 'flap' ik hem om mijn voeten. Heerlijk warm en niet dat claustrofobische gevoel dat ik altijd krijg bij een ingestopt dekbed. Bij zoonlief ben ik trouwens wel als een brave huisvrouw begonnen met een keurig ingestopt dekbed. Maar daar ben ik na drie nachten (nou ja, misschien twee ) mee gestopt aangezien hij het ook onmiddelijk lostrekt. Ik kan hem geen ongelijk geven, haha.
Altijd vast. Ze heeft een peuterbed, maar 1pers dekbed. Die trek ik door de lattenbodem heen, anders wordt de prop te dik en ligt haar matras half omhoog Aan de zijkanten niet, vindt ze te strak. Maar verder kruipt ze zelf ook graag helemaal, met haar hoofd (vanaf de periode dat ze vaker voor vanalles bang was). Ik vond dat eerst ook wat eng, maar ze vindt het zo prettig, beschermd denk ik. Ik lig zelf ook vaak met t dekbed (half) over mn hoofd getrokken.
Hihi bij mij moet ie er in gestopt zitten en ik wil aan de binnenkant ook niet een stukje van de opening voelen. Bij mijn man zijn kant moet ie juist er weer los dus het verschil zit hier precies tot halverwege Oudste wil 'm ook ingestopt hebben maar een klein stukje zodat ze 'm wel hoog kan optrekken.
Hier hetzelfde. Ik vind het zelf ook helemaal niet fijn als het vast zit (ik kwam er overigens pas een paar jaar geleden achter dat die flap aan de achterkant bedoeld is om onder het matras te stoppen, ik dacht altijd dat je die in de overtrek moest doen, zodat het dekbed niet uit de overtrek kon ).
Hier nog een deken in dekbedhoes maar gewoon achterin goed vastgestopt. Dat ga ik idem doen met een dekbed straks. Zo hebben wij het zelf ook. Als ze gaat slapen stop ik ook de zijkanten in, maar dat ligt soms wel een beetje los sochtends natuurlijk (al ligt ze redelijk stil). Hier een 1 persoonsbed (200x80) en gewoon een 200x140 dekbedovertrek.
Ik stop em smorgens altijd in omdat ik het bed strak opmaak maar ze trekt em zelf 's avonds los en rolt zich helemaal in.
ik stop mn dochter aan alle kanten vast behalve het hoofd sMorgens ligt ze nog zo. Zo slaap ik zelf ook het liefst maar manlief trekt teveel aan het dekbed haha