Weten jullie smoothie recepten met voldoende groenten er in? Ik wil mijn ontbijt en/of lunch hiermee vervangen. Ik merk dat ik echt te weinig binnen krijg en daarbij wil ik graag nog een aantal kilo's kwijt voordat we op vakantie gaan. Ik vind vooral smoothie recepten met veel fruit, maar dat lijkt me niet zo gezond ivm alle fruitsuikers. En zelf kom ik niet verder dan spinazie, boerenkool en andijvie. Uiteraard mag er fruit in, maar niet te veel Hebben jullie nog tips?
Hier favoriet Banaan, sinaasappel, kiwi, spinazi (soms nog met aardbei of framboos als dat over is). Mango, avocado, sinaasappel, aardbei. Banaan, kiwi, blauwe bes, boerenkool. Overal wat water bij om de dikte te bepalen. En voor ontbijt gooi ik er vaak wat havermout bij voor de vulling. Oh ja en je hoeft geen hele stukken fruit te doen, je kunt ook een kwart banaan doen en de rest in de vriezer voor de dag erna bijvoorbeeld (kan met al het fruit). En welke ook lekker is is komkommer, spinazi, munt en banaan.
Spinazie, banaan, (bevroren) mango en munt! Voor 2 glazen gebruik ik: 2 flinke handen spinazie 1 banaan 1/2 doosje mango Paar blaadjes munt Water
- 50 gram spinazie - halve avocado - halve appel - 1 cm gemberwortel - sap van een halve citroen - water Alle halve overgebleven porties gebruik ik vaak de volgende dag weer en restjes spinazie bij de avondmaaltijd.
Je kan ook broccoli, pompoen, erwtjes en wortels gebruiken als groenten. Ik gebruik altijd bevroren groenten en fruit, dus ik weet niet of het ook lekker is als je de groenten vers gebruikt. Maar als het uit de vriezer komt, proef je het in ieder geval niet heel heftig terug