Binnenkort gaat mijn zoon over naar een groot bed, slaapt nu nog in een junior bed. Is een speciaal kinderdekbed nog nodig of zou ik een gewoon 4 seizoenen dekbed kunnen kopen? Hij is volgende week 5. Wat hebben jullie?
Winterdekbed en zomerdekbed van de Hema, de goedkoopste (synthetische) variant. Die kan namelijk zonder problemen in de wasmachine na een ongelukje. Donsdekbedden in de wasmachine heb ik slechte ervaringen mee. En ondanks dat deze goedkoop zijn, zijn ze heel erg warm, dus ik ben er erg tevreden mee.
Wij hebben voor J een 4 seizoenen dekbed van de jysk en die bevalt heel goed. Voor R hebben we een 4 seizoenen van de hema en die bevalt niet zo goed. Was geloof ik de goedkoopste maar er zitten te weinig drukknopen op waardoor hij in zijn hoes dubbel kan slaan en als ik er zelf onder lig ademt het bijna niet zo synthetisch is het. R slaapt er gelukkig erg goed onder
Oudste ligt al sinds ruim 2 onder een 4 seizoenen dekbed. Ideaal. Die voor de jongste ligt ook al klaar (wil dat ze minimaal 2 zijn, dat wordt ook aangeraden meen ik..)
Vanaf woensdag bij de Aldi: 4 seizoenendekbed, 30 euro. Denk dat ik die maar vast meeneem, de jongste zal toch dit jaar overgaan van ledikant naar eenpersoons.
Voor Jelle heb ik ook de goedkope van de Hema, prima ding. Makkelijk te wassen en blijft goed in de hoes zitten. Voor Jitte heb ik er 1 bij Ikea gekocht, nou wat een drama ding. Wel heerlijk warm, warmer dan die van Jelle, maar de stof van het dekbed is te glad. Wel makkelijk met verwisselen, maar een drama als het op bed ligt. Jitte is een echte draaikont in bed, waardoor het dekbed steeds naar beneden zakt in de hoes. Ook laten de drukkers steeds los, en ligt 1 deel ergens halverwege en ligt ze, met een beetje geluk, maar onder 1 deel te slapen en word ze weer wakker omdat ze het koud heeft. Ik heb de 2 delen nu met veiligheidsspelden aan elkaar gemaakt, dat scheelt al, maar hij zakt nog steeds naar beneden. Ik denk dat ik er maar 1 van de Hema bij ga kopen, en dan deze als reserve gebruik.
Wij hebben dekbedden van de Ikea. Een midden variant, niet warm, niet koud zeg maar. In de zomer gebruiken ze het dekbed niet (alleen de overtrek), als het erg koud is hebben ze een warme pyjama aan. Of ze slapen in hun 'slaapzak' (mijn man heeft van leuke stof een soort ruime slaapzakken gemaakt, heel dun maar toch net een extra laagje warmte).
Denk dat wij zoiets hebben: GRUSBLAD Dekbed, warmer - 140x200 cm - IKEA Maar onze dekbedden zijn al oud. En al heel vaak gewassen, maar zijn nog prima! We hebben er 4 in totaal, omdat de bedden van de kinderen ook als logeerbed gebruikt worden.