Goedemorgen dames, Wij hebben sinds vorige week nieuwe meubelen. En had al gezegd gebruik een onderzetter. Maar helaas een kring. Ben al na de winkel geweest. Maar het meisje kwam niet echt over alsof ze wist waarover ze het had. Wilde spul aansmeren voor gelakte meubelen. Wij hebben het programma hevano van pronto. Massief eiken. Kan iemand mij vertellen hoe ik de kring eruit krijg. Heb woodclean meegekregen (gekocht) en waxoil. Maar als ik t zo lees is t voor vuile vlekken. De kring is ontstaan door water. Ze zei ook dat ik de meubelen van te voren had moeten voorbehandelen. Wat mij niet verteld is. Je zou verwachten dat het al voorbehandeld is toch Liefs Sascha
Probeer he eens met een hete fohn. Op die manier hebben wij ook de kringen uit onze tafel ( waar overigens een geperste laag overheen zat ) gekregen. Moet er wel bij zeggen dat wij zo'n professioneel hete luchtfohn gebruikten die ook in bv. autogarages gebruikt wordt Misschien dat een goed hete haarfohn ook werkt. Het klinkt misschien raar, maar bij ons verdwenen de kringen echt. Om meer kringen te voorkomen, is het misschien een optie om een stukje transparant zeil over je tafel te leggen?
Dankje voor je tip!! Heb net woodclean gebruikt. Alleen op de kring zelf. Moet zeggen de kring is minder zichtbaar. Maar heeft 10 tot 12 uur droogtijd nodig. En zo nodig een keer herhalen las ik. Kring gaat wel wat weg maar heb nu wel een vlek erbij. Blijf er nu vanaf mijn vriend gaat het doen. En dan doet hij de hele tafel. Ben iig blij dat de kring wel bijna weg is
Maar is het in de winkel nog met niks behandeld dan? Normaal zit er toch wel een lak of olie op? Wij hebben toevallig net eikenhouten meubelen gekocht. Die man in de winkel zei tegen ons dat we bij vlekken dat gedeelte gewoon licht konden opschuren en dan weer behandelen met de olie die er al voor gebruikt is. Maar hoe dat dan bij jullie zit, geen idee.
Is indd een optie zo.n zeil. Alleen is de tafel van hout wat wij mooi vinden. Met zo.n zeil glanst het zo maar ben nu op zoek na vierkante houten onderzetters
Heb geen info gehad over boor behandelen. Heb wel toen zelf gevraagd of ik het moet insmeren. Toen zei ze om de 4 a6 maand maar niet dat t voor gebruik moest. Je koopt meubelen dan verwacht je niet dat je dat zelf eerst nog moet doen. Er zit nu geloof wax op. Maar goed moeten t zelf nog maar een keer voorbehandelen. Maar vind het wel slecht!!
Ik heb goede ervaringen met Meubeline van HG (herstelt uitgebeten vochtplekken, krassen, verbleekte en verouderde oppervlakken).
Nee dat is denk ik iets anderd wat jij bedoelt.dat is een caoting voor over je bank dat vuil en vocht tegen houdt. Oke. Wij gaan het eerst proberen met die woodclean. De kring is er al bijna uit gelukkig!!