Beetje raar onderwerp, maar ik zit er erg mee. Mijn dochter van 4 (sinds een maand) is nu zo 1 jaar zindelijk. Overdags dan.. Nu had ze best is een keertje overdag een ongelukje, dat geeft ook niet. Maar nu de laatste week/weken heb ze wel iedere dag/om de dag dat ze of geplast of gepoept hebt in onderbroekje. Echt zo frustrerend. En ze vind het echt niet vies ofzo. Blijft gewoon doorspelen. Ik schaam me gewoon voor de mensen waar ze op dat moment is. Nu gaat ze sinds 2 weken naar school en begin augustus hebben wij een zoontje/broertje gekregen. Vind ze trouwens helemaal geweldig. Wie kan mij helpen. groetjes namida
Hoi, Juist misschien doordat er een broertje/zusje nu is, kan een behoorlijke impact hebben op een kind, wat zich op deze manier kan uiten. Word je boos als ze een ongelukje heeft gehad? Want negatieve aandacht is ook aandacht, het kan moeilijk zijn om ineens de aandacht te moeten delen. Probeer eens om haar zoveel mogelijk bij de verzorging v/d baby te betrekken en haar op vaste tijden op de wc te zetten.
we hebben trouwens nog een dochtertje ertussen van 1,5. Dus delen moet ze sowieso al. Ben inmiddels begonnen met een schema voor belonen met stickers. Maar tips zijn iig welkom.