Huilen in zijn slaap...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elegance, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Ik lees er niet veel over, dus ik vraag me af, of jullie baby´s dat ook doen. Onze kleine man huilt overdag niet veel. Hij probeert wel eens iets uit en gaat dan huilen als hem iets niet lukt of als hij iets niet krijgt.. Of natuurlijk als hij moe is of honger heeft. Verder is hij heel vrolijk.. gelukkig ;)
    Maar, iedere avond en nacht huilt hij in zijn slaap. En iedere keer op dezelfde tijdstippen. Mijn man en ik kunnen de klok erop gelijk zetten. Hij gaat om 18:30 naar bed en om kwart voor 9 begint hij te huilen. Slaapt dan ook gewoon door. Dan huilt hij om 22:30 weer.. en dan nog eens midden in de nacht. Dit doet hij nu al maanden.. :(

Hij slaapt meestal gewoon door als hij huilt (behalve sinds zijn zh opname 2 weken geleden, dan wordt hij om 4 uur wakker en is ontroostbaar, maar dat staat hier los van, het geregeld huilen doet hij al maanden.)
    Ik lees vaker dat ze alles verwerken in hun slaap. Maar lees daarnaast niet snel dat baby's van 9 maanden zo geregeld huilen. Komt jullie dat bekend voor?
    Ik maak me er overigens geen zorgen over, vraag het me gewoon af of meerdere baby's dat doen :)
    Ik voel trouwens vaak even of hij het te warm/koud heeft of kijk op het cameraatje (reuze handig dan) of hij nog goed ligt etc..

Misschien is het heel normaal, maar dan weet ik dat ook weer :D

2. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    liam huilt ook regelmatig in zijn slaap maar dan niet op vaste tijden of momenten. het is alleen snachts dat hij dat doet en dan is hij ook enorm met zijn handjes aan het 'maaien' inde lucht. echter is hij niet wakker want zijn ogen zijn dicht en je krijgt geen contact met hem.
    de ene keer houd het vanzelf op maar soms moet ik hem ook wakker maken anders stopt het maar niet.
    merk de laatste tijd wel hoe drukker zijn dag is geweest hoe vaker hij huilt in zijn slaap

3. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon van 11 maand huilt ook iedere nacht. Hij doet dit al zo'n 4 maanden. Vannacht lag hij toevallig naast me in bed en zag ik het gebeuren: het is net alsof hij ergens van schrikt in zijn slaap en begint dan te huilen. Hij huilt dan dus als hij nog slaapt en wordt dan op een gegeven moment wakker van zijn eigen gehuil.

Het is bij mijn zoon begonnen sinds hij ernstig ziek is geweest en een tijdje in het ziekenhuis heeft gelegen. In het begin werd gezegd dat het waarschijnlijk kwam doordat hij zoveel had meegemaakt, maar inmiddels zijn we 4 maand verder en is het nog steeds elke nacht raak...

4. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Toevallig dat jij dat zegt, ons zoontje heeft 2 weken geleden in het zh gelegen. Daarnaast heeft hij een moeilijke start gehad, gelijk geopereerd na zijn geboorte en vanaf week 7 tot 12 overdag constant gehuild. hij wilde toen nooit slapen. Achteraf heeft hij in die tijd ook veel pijn gehad. Helaas kwamen we daar later pas achter.
    Omdat hij nu overdag zo vrolijk is, denk ik niet dat hij opeens snachts daaraan moet denken zeg maar.. dat idee krijg ik in iedergeval niet. hij is ook vrolijk met het naar bed gaan en hij weet ook dat als hij gaat brabbelen we hem al uit zijn bedje komen halen. Huilen in bedje als hij wakker is, is er dan ook nauwelijks bij.

Maar lees bij jullie dus ook dat er in de slaap gehuild wordt, zonder aanleiding. gek is dat he?

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    volgens mij is het door iets waarover ze dromen. baby's dromen ook, beelden gevoelens etc en daar kunnen ze zeker van schrikken! ook als ze iets hebben meegemaakt wat heftig is/was...het is alleen heel onbewust.onze kleine huilt ook wel eens heel kort, maar dat is heel snel over en dan slaapt hij gewoon door. maar het kan goed hoor!

6. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Esmée heeft dat ook? Zomaar begint ze even te huilen.. Echt maar even want het duurt geen 2 min. Maar ze heeft het altijd overdag snachts nooit.. Ze slaapt daarna ook altijd verder.. Denk indd. Dat ze van alles verwerken. En natuurlijk dromen..

7. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Thijmen (1jaar en 3 mnd) huilt ook regelmatig in zn slaap. Hij heeft niet perse vaste tijden dat hij huilt maar hij geen regelmatig een schreeuw in zn slaap of huilt even een minuutje en slaapt dan weer verder.
    Op zich lijkt hij er niet zo'n last van te hebben maar ikzelf slaap er erg slecht door :(

8. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.282
    1.437
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Bij mijn zoontje begon dat huilen in zijn slaap rond 6 maanden en hij is ruim 2 jaar en hij doet het nog steeds. Het is niet elke nacht meer maar wel een paar keer per week. Dan huilt hij ook 2 keer in de avond en 1 keer 's nachts. Hij huilt dan altijd een paar minuten heel erg hard, dat gaat dan over in snikken en binnen 10 minuten slaapt hij weer. Mocht hij na 10 minuten nog huilen of hij klinkt heel erg overstuur dan ga ik naar hem toe.

9. JsMama

JsMama Actief lid

12 sep 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bij Jesse kan ik er ook de klok op gelijk zetten!! Nu lijkt het wat af te nemen, maar hij huilde ook standaart tussen 02.30 en 03.00 uur. Dan viel hij zelf weer snel in slaap.

rond 05.30 huilt hij dan weer in zijn slaap. Deze keer kan hij echter niet zelf stoppen en moet ik hem een speentje geven.

Maar nogmaals...bij hem lijkt het iets af te nemen, want de afgelopen paar nachten hoorde ik hem pas rond 06.00 uur voor het eerst. Dus het lijkt goed te gaan.

maar meid...je bent dus echt niet de enigste hoor.

10. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Tygo doet dit ook wel eens, soms word ik 's nachts wakker omdat ik denk dat ik hem hoor maar dan is het alweer stil. Laatst was het een uur of half 11 en duurde het een minuutje ofzo. Ik ga niet naar hem toe, anders schrikt hij juist van mij en wordt helemaal overstuur (al eens geprobeerd)

11. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    dat huilen doet ons zoontje ook is nu minder maar dat hij een maand of11 was en erna deed hij het regelmatig he tschijnt met het verwerken van de indrukken die dag te maken hebben.

12. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    wat fijn om te lezen dat het dus regelmatig voorkomt. nou ja niet fijn eigenlijk want huilen is nooit leuk. maar het is wel geruststellend. Dank jullie wel voor jullie reacties :)
    Ik word er idd ook iedere keer wakker van en dan ben ik wakker en hij slaapt door! ;)
    Ben benieuwd hoelang hij dat nog zal doen dan :)

Deel Deze Pagina