Ik heb een heerlijk 4 seizoenen dekbed, heerlijk warm en lekker zwaar in de winter en in de lente en herfst is het ook lekker met dekens apart van elkaar. Alleen nu de keer op keer terugkerende struggle in de winter; het dekbed zakt uit het overtrek en door het gewoel gaan beide dekens wel eens los van elkaar, dan laten de knoopjes los. Dat laatste los ik enigszins op met extra veiligheidsspelden, maar ben daar nog niet helemaal tevreden over. Wie o wie heeft de verlossende tip voor beide problemen!
Mijn dochter heeft een speciale hoes ivm allergie en daar schuift het dekbed ook altijd uit de hoes. Wat hier de oplossing is, zijn dekbedclips op de hoeken
Ik weet dat mijn moeder klittenband in een dekbedovertrek vast maakte en aan je dekbed zodat je ze een soort van vast kan zetten. Of touwtjes in de hoeken en het midden van je dekbedovertrek vast maken en zo aan elkaar vast maken. Als je op internet zoekt kan je nog meer tips vinden
Geen idee wsnt ik heb een donzen dekbed. Maar ohhhhh losse sloop HAAT ik zo. Ik kan echt niet slapen als het dekbed naar beneden zakt. Dat roept mij bij serieuze agressie op haha
Ik heb linten aan de naad van de hoes genaaid en aan de bovenkant van het dekbed, dan strik ik ze aan elkaar. Ik heb er aan de bovenkant 3 (hoeken en midden) en een stuk onder de hoeken (dus aan de zijkant) ook nog 1 aan beide zijden. Zo blijven de hoeken van het dekbed mooi in de dekbedhoes. Kan vast ook met bv klitteband of van die kleine plastic drukknoopjes, maar die beetjes lint voel ik totaal niet. Met bed verschonen even een gedoe, maar niet meer íedere dag ons zware dekbed helemaal goed recht in de puntjes krijgen is het waard!
Oh zo herkenbaar!!! Ik vind dat ook vreselijk. Dan heb je boven het dekbed een stuk lege hoes En mijn man boeit het niks. Die heeft er geen last van. @nmv hoe werken die dekbedklemmen? Zitten die aan de binnenkant of buiten aan de hoes? Bij een lits jumeaux dekbed moet er denk ik ook wel een in het midden? Maar voel je dat dan niet? Bij mijn dochter heb ik in de hoeken van haar dekbedden knoopsgaten gemaakt. En aan de binnenkant van haar hoezen in de hoeken linten genaaid. Met het opmaken haal je de linten door de knoopsgaten en maak je er een strik in. Ik moet dat ook nog een keer bij onze dekbedden doen...
Zijn een soort platte wasknijpers, die kun je dus wel voelen. Maar bij haar mag ik niks aan de allergeenvrije hoes vastnaaien (dan werkt hij minder doordat er gaatjes in zitten) en klittenband wordt afgeraden omdat 1 helft ervan snel krimpt in de was. Dit was dus eigenlijk de enige optie... Als je geen speciale hoezen nodig hebt, zou ik ook voor lintjes gaan!
Op Pinterest heb je daar een tip voor staan die jou t leven makkelijker kan maken. legt je hoes binnestebuiten op je bed, vervolgens je dekbed daar op. knoop je touwtjes vast. Rol van kussens naar voeteneind de boel als een worst op. bij de onderkant gekomen is t ff geprut om je worst in de hoes te rollen (eenmaal gedaan is t een koekie maar de eerste keer is t wtf...) daarna rol je m weer terug naar boven en ligt ie perfect tot in de hoekjes. lukt me hier met een lit jameaux, mn moeder kan t inmiddels ook die zit met een slijmbeursontsteking die telkens opkomt dus die moet een beetje voorzichtig zijn.
Je hebt geen ruimte in de zoom om een keperbandje als lusje vast te stikken ofzo en daar je touwtje doorheen te halen. Dan laat je t dekbedhoes zelf ongemoeid, zoom zal ze geen last van hebben.
Wij hebben dekbed klemmen ( 4 aan de bovenkant, lits jemaux) en van alle hoezen heb ik de onderkant aan beide zijdes deels dicht genaaid
Vreselijk is dat! Ik koop alleen nog maar dekbedovertrekken met drukknopen. Die hebben geen instopstrook, maar ik wil m'n dekbed toch niet instoppen.
Hier zakken ze dan toch nog, maar gewoon binnen in de hoes... dus onderin zo’n prop, en bovenin leeg.
In die speciale hoes mogen geen gaatjes komen (zelfs niet van een naald), dus kan daar niets aan vastmaken. Het kan ook niet aan de zoom helaas... Maar voor haar werken die klemmen ook voldoende, daar heeft ze geen last van.