Van schakelauto naar elektrische auto

Discussion in 'De lounge' started by miramare, Dec 11, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miramare

miramare Bekend lid

Mar 1, 2013
    791
    147
    43
    Hoe is dat bevallen? We zijn aan het oriënteren en een mooie elektrische auto gezien.
    Lijkt mij erg raar dat je niet hoeft te koppelen/schakelen. hoe is dat bij anderen gegaan?

2. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik hoef er niet aan te wennen, ik rij schakel, man automaat. Ik rij in allebei de auto’s en heb echt totaal geen moeite.

Novi likes this.
  3. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

Mar 19, 2018
    2,122
    2,577
    113
    Female
    Dan is het gewoon een automaat?

Zelf 'mis' is altijd iets als ik in een automaat rij hahaha. Maar bij langere rijtijden in de binnenstad wel fijn.

4. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

En bij file rijden ook erg fijn. Daarom is de keuze voor man zn auto op automaat gevallen.

5. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

Jul 6, 2015
    1,714
    468
    83
    Female
    Ik wil niet anders meer! Ik het begin is het even wennen maar het is zo fijn.
    Filerijden wordt een stuk relaxter en ook in de stad in het fijn.
    Als ik heel hard moet remmen merk ik dat "links" uit automatisme nog wel eens naar de koppeling schiet maar dat haalt niets uit :roflmao:

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,657
    113
    Als je een maal automatisch gaat wil je meer nooit meer terug. Heerlijk gewoon.

GossipGirlxoxo likes this.
  7. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,983
    1,251
    113
    Je staat 1 of 2 keer met een rotklap stil omdat je je rem gebruikt als koppeling, maar daarna wil je nooit meer iets anders.

Lies1611 likes this.
  8. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Ik ben van schakel naar automaat gegaan en wil nooit meer terug. Ik heb zoveel meer rust in de auto :) heb er ook niet aan hoeven wennen.

Mijn man is van schakel naar automaat gegaan en na 3 maanden weer naar schakel. Hij vond het verschrikkelijk! Zit veel op de weg en verveelde zich met een automaat :rolleyes:

9. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

Apr 27, 2015
    2,585
    1,247
    113
    Dat heb ik na 5 jaar automaat rijden nog wel eens haha. Als ik echt een noodstop moet maken trap ik ook de koppeling in. Alleen trap je dan in loze ruimte.
    Ik wil nooit meer terug naar een schakelauto. Maar als ik er een heb van bijvoorbeeld de garage schakel je moeiteloos weer over.

10. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Niet helemaal... ik heb een schakel en mijn man een automaat. Ik rij in allebei de auto's maar op de een of andere manier "verveel" ik me altijd als ik in automaat rij ;)
    Geef mij maar schakel, dan heb ik wat te doen.....

Biny likes this.
  11. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

Mar 14, 2015
    3,030
    2,030
    113
    Automaat: ik wil niks anders meer. Heerlijk!! Niet nadenken en gewoon gas (en wat remmen erbij dan he haha)

12. Butchke

Butchke Niet meer actief

#12 Butchke, Dec 12, 2020
    Last edited by a moderator: Dec 12, 2020
    Onze hoofdauto/grote gezinsauto is een benzine automaat. Heerlijk rijden, we gebruiken deze auto voor de vakanties en langere stukken.

En sinds kort heb ik een nieuwe mazda mx30 gekocht, dit is onze 2e auto. Deze is 100% elektrisch en zelfs met maar 1 pedaal te rijden. Gas en remmen met hetzelfde pedaal. Dit rijdt boven verwachting zeer prettig en relaxed. Ook al was ik eerst sceptisch.
    Echt een super fijne auto. Kan m iedereen aanraden:thumup:

13. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,187
    1,749
    113
    Ik heb een schakel, man een elektrische sinds mei en ik heb er nog nooit in gereden. Ik durf niet ;). Zit tussen mn oren hoor! Maar ik ben bang dat ik iets verkeerd doe en die dure bak door de voorpui heen parkeer.

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Precies dit. Ik durf ook echt niet in die van mijn man te rijden. Bij mij zitten patronen ook hardnekkig ingeslepen, ik denk dat ik wel 100 keer op de rem ga trappen om te schakelen.:oops: Geef mij m’n oude schakelbak maar. :thumup:

15. Butchke

Butchke Niet meer actief

Voor degene die niet 'durven' ....als je het niet probeert weet je het toch niet???

Echt zoveel veel fijner rijden:thumup::thumup::D

16. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik wil nooit meer wat anders dan een automaat. Het is alleen wennen als ik dan eens in de zoveel tijd in een schakel auto stap. Van de zomer nog, mijn neutraal, vooruit, achteruit, park zit als hendel aan het stuur. Toen ik in die schakel auto reed ging telkens de ruitenwisser heen en weer als ik in en uit wilde parkeren :roflmao:

Zomerrr likes this.
  17. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Als je bewust je linker voet aan de kant zet echt opzij kan er echt niets gebeuren! Dan gebruik je hem na een paar minuten al niet meer.

Eppo82 likes this.
  18. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,657
    113
    Dan woon je mischien op het platteland:roflmao:. Ik woon in een best druk gebied en in de stad en file vind ik het helemaal lekker.

19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Geld dat ook voor iemand die al tig lessen nodig had om überhaupt te leren schakelen?
    Ik heb in totaal 100 lessen nodig gehad om te leren autorijden, dus het inslijpen gaat bij mij een stuk langzamer dan gemiddeld. Maar als het er eenmaal inzit krijg je het er net zo moeilijk weer uit.:rolleyes:

Misschien eerst in een goedkoop elektrisch bakkie rijden :p

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Ik heb 1 keer van de parkeerplaats af zo ongeveer 300 m gereden en in die tijd 3 keer op de rem gestaan. Toe was ik er klaar mee. :p Maar misschien moet ik het wel een betere kans geven.:)

Butchke and Bailey07 like this.

Share This Page