Dekbed - tijk katoen of synthetisch?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lov23, 21 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik moet voor mijn tweede dochter een groter dekbed kopen ivm nieuw bed.
    Nu heb ik voor de oudste een zomer-winterdekbed waarvan de tijk van katoen is.

Nu zat ik te kijken en zie ik dat je ook tijk van synthetische stof krijgt... Nu lijntje katoen beter maar ik vraag me af wat het verschil nu is en of synthetisch nu slechter is?

Welk dekbed hebben jullie zelf voor je kinderen en waar heb je die gekocht.

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik koop altijd katoen, dat ademt meer en zweet niet zo.
    Mijn dochter heeft er een gekregen, weet niet waarvandaan, dus daar kan ik je niet mee helpen.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja gister zag ik dan weer anti allergische dekens, dochter heeft eczeem en misschien astma, en die waren wel syntetisch weer...

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    De buitenkant ook? Volgens mij heb je ze namelijk ook met een katoenen tijk.

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Die wat ik heb gezien allemaal niet... Hema en leenbakker was dat

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
  7. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Je hebt ook zijden dekbedden met katoenen tijk of wollen dekbedden met katoen. Ik koop van Van Dyck. Ik heb nu een donzen dekbed, 4 seizoenen. Ik lig onder het zomerdeel en zij onder het herfstdeel. Gaat prima en het ademt lekker. Niet TE warm (wij hebben een goed geïsoleerd huis).

Synthetisch is niet slechter, maar vaak wel warmer en minder ademend. Het is niet natuurlijk en dat is katoen of wol wel.

C.

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ah oké thx Charlie...

10. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Nee eigenlijk niet, de kinderen liggen in de winter met een pyjama in bed. Hoor ze niet klagen dat ze het dan nog te koud hebben. Ons huis is ook wel aardig geïsoleerd.
    In de zomer liggen onder een laken of inderdaad dit dekbed maar dan zonder pyjama.
    Vind deze dekbedden erg fijn.

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oké.... ;) thx bij Ikea ga ik dan ook maar eens kijken

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben ook die van Ikea voor de kinderen. Zijn wel warmbloedjes en hebben in de winter een lekker warme pyjama aan. Zelf slapen we wel met een dubbel dekbed omdat ik het snel koud heb 's nachts.

13. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier hetzelfde dekbed. Geen last van dat het te koud of te warm is ... ligt er aan wat uk er onder aan heeft.

Deel Deze Pagina