Dekbed troubles

Discussie in 'De lounge' gestart door BeebieBeeb, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hallo dames,

Ik heb sinds een paar weken een nieuw donzen(?) 4 seizoenen dekbed. Helemaal super hoor, behalve dat ik echt werkelijk knetterGEK wordt van de pluisjes die er af komen!! Het is net of dat ding 'lek' is!
    We hebben hem al flink uitgeklopt buiten zodat alle pluisjes weg leken te zijn, maar toen ik gisteren mijn dekbedovertrek er weer af haalde om te wassen, stikte het er weer van!! Grrrr :$ Ze blijven komen!
    Heb niet het idee dat ie lek is, zou het door het omhulsel heen kunnen komen?

Ik geloof ook nooit dat dat ding in mijn wasmachine past, want hij is echt huge (ik dacht misschien helpt dat?), wat kan ik hier nou aan doen of meer mensen die hier last van hebben??

(Waar kan je je druk om maken he......)

2. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Ik zou me dood ergeren, net als jij! Gelukkig nog zelf niet meegemaakt, maar ik zou of naar de winkel teruggaan of even contact opnemen met de fabrikant. Succes!:D

3. KayaLola

KayaLola Bekend lid

25 apr 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat lukt denk ik wel maar zou er wel tennisballen ofzo bij in doen want anders worden al die veren 1 dikke klont!!

4. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Volgens mij is het niet verstandig een donsen dekbed in de was te doen... een jas kan wel en dan moet je idd tennisballen erbij doen... ik zou even contact openemen met de leverancier en/of de fabriekant... succes

5. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Gebruik je wel een dekbedovertrek? (stomme vraag misschien,maar ik dacht, ik check het even.)

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ohh dat hadden wij ook in het begin. Erg irritant. Ik zou m nie meteen in de was doen..
    Wij hebben m goed uitgeklopt, en daarna met de stofzuiger met zo'n mondstukje erop alles eraf gezogen.
    Nu nooit geen last meer van, dus lek was ie niet...

7. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Jaaa ik gebruik natuurlijk wel een dekbedovertrek!
    Elke keer als ik die eraf haal om te wassen, ligt me hele huis vol met pluisjes!

Ik ga hem nog wel een keer uitkloppen en proberen te stofzuigen, en dan zien we wel.. Zo'n ding kan toch niet zomaar lek zijn? (ga nu twijfelen of ik echt niet even heeeel goed moet gaan kijken... :( er zitten wel overal pluisjes en niet op 1 plek...)

Heb hem toen 'gratis' bij mijn bed gekregen, (of eigenlijk opgeeist omdat wij een duur bed kochten,) dus weet niet of ze hem dan terug willen nemen....

8. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Tuurlijk ze moeten gewoon goede spullen leveren, ongeacht wat jij er voor betaald hebt.

9. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, die veertjes komen gewoon door de stof heen, erg irritant...

10. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    Andere tip; Mijn ouders hebben ook zo'n dekbed, past niet in de wasmachine, maar bij hun in de buurt is een camping en die hebben van die grote wasmachines staan, dusssssss af en toe gaat ze daar dr dekbek wassen :D

11. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    ik zou terug gaan, het klinkt als een goedkope kwaliteit :(

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben ook een 4 seizoenen donzen dekbed.
    Nooit last gehad van pluisjes.
    Het formaat van ons dekbed is 240x220 cm.
    Het dekbed past prima in onze wasmachine.
    Alleen stop ik hem niet in zijn geheel erin, eerst het zomer deel, dan het herfst deel.
    Wij hebben wasmachine met een trommel waar 7kg in kan.

13. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Wij hebben ook net een nieuwe donzen dekbed, maar heb er geen last van ik word alleen gek van het knisperen, maar tegen ons is gezegd dat hij niet in de wasmachine mag. Ik zal gewoon even terug gaan naar de winkel en vragen hoe je dit kan oplossen of dat ze er al meer klachten over hebben gehad. Misschien is het een fout en nemen ze hem terug en krijg je een nieuwe.

14. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik heb het nog niet geprobeerd allemaal, ik heb zo iets van nu de overtrek erom heen zit laat ik hem mooi even zitten waar die zit, voordat ik waarschijnlijk weer een nieuwe lading pluis om mijn oren krijg! :D

Ga eerst even proberen te stofzuigen, daarna even los van elkaar in de wasmachine proberen of het past en als dat niet werkt...dan terug naar de winkel... En als ze hem dan niet terugnemen zal ik hem eens even lek knippen en bij hen in de winkel legen!! Hihi :D *hormonen?*

Bedankt voor jullie tips meiden

Oja als ik hem nou ga wassen... Moet er dan een tennisbal bij? Ik dacht eigenlijk dat dat alleen in een droger was, dat dat wel eens gedaan wordt.....

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb er nooit een tennisbal bij gedaan.

16. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik heb vroeger ook een donzen hoofdkussen gehad, nou nooit meer hoor. Elke nacht had ik wel een veer die in mijn wang prikte.

Deel Deze Pagina