Hoe maak jij een kijkdoos?

Discussie in 'De lounge' gestart door HabibiAna, 6 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Kan me herinneren dat ik het vroeger altijd zo leuk vond zo'n kijkdoos. ik heb hier een schoenendoos liggen, en nu? :D

2. Bri

Bri Niet meer actief

Gaatjes maken in het deksel (of een groot gat, waar je dan van dat gekleurde 'doorkijkpapier' overheen plakt). En kijkgaten in de voorkant van de doos.
    En dan maak je de doos mooi van binnen. Dat kan van alles zijn. Een kamertje of een speeltuin of een garage of wat je ook maar wilt. Het gaat er in elk geval om dat je erin kunt kijken; daarom kijkgaten aan de voorkant en wat lichtinval vanaf de bovenkant.

Veel knutselplezier!

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ik zeg: prima verwoord

4. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Van een schoenendoos kan je een leuke kijkdoos maken. Neem de doos en maak aan de korte kant, ongeveer in het midden, een vierkant kijkgaatje.
    Binnen in de doos kan je met uitgeknipte plaatjes, bijvoorbeeld van ansichtkaarten, een leuk tafereeltje maken. Dit kunnen kaarten van de vakantie zijn, maar ook van heel andere dingen zoals sportplaatjes. De verschillende afbeeldingen naast en achter elkaar zetten, zodat er, als je door het kijkgaatje kijkt, diepte in zit.

De plaatjes moeten een omgevouwen strookje hebben, waarmee je ze vast kunt plakken. Dit vastplakken kan aan de onderkant, de zijkant en zelfs aan de bovenkant. In de deksel van de doos knip je enkele vierkante stukken en daar plak je doorzichtig, gekleurd, papier overheen. Nu de deksel erop en kijk dan maar door het gaatje. Het geeft een sprookjesachtig effect.…

Succes

5. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik heb dan wel wat spullen nodig nog, ff kijken wat ik hier allemaal heb liggen.
    Dank je!

6. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
  7. Leuk

ik heb ze hier ook in alle soorten en maten gehad ;)

de laatste creatie is van 2 weken terug en is helemaal zelf gemaakt met karton en keukenrol een poppenhuis
    alleen had deze geen dak :D

8. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Gooi je benen wijd en laat je man naar binnen kijken :D

Sorry erg flauw, i know maar ben melig :D

9. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Hahaha kippetje, deze is voor onder de 18 ;)

10. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Tnx, ik had je reactie niet gezien! Heb nu die kant en klare kleurplaat gebruikt;)

11. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

...

12. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik las de titel en het eerste wat ik dacht was; doe je benen maar wijd:D:p:$

Deel Deze Pagina