Jullie kennen het vast wel (en zo niet dan heb jij vast DE tip voor mij) ons dekbed (2lagen dekbed/4seizoen) zakt altijd na 2 dagen na verschonen weer een eind naar onder waardoor we alleen nog maar het overtrek bovenin hebben... tot grote iritatie van vriendlief, en tot kou resultaatn voor mij heeft iedereen dit nou? Of wat doen wij verkeerd (of jullie goed) dat wij dat wel hebben/jullie niet. HELLUP!! hahaha
Ik weet nog dat mijn Ikea dekbedhoezen (die voor de twijfelaar) aan de zijkant van de bovenkant open waren, dan kon je daar makkelijk bij om het weer goed te schudden.... maar verder: nee geen idee hoe dit op te lossen... behalve regelmatig opschudden!
wij hadden het ook. we hebben een boxspring zonder voetbord en dan kun je de dekbed niet vastleggen. nu heb ik aan de onderkant een extra lang stuk stof vastgenaaid, zodat ik hem onder het matras kan vastleggen. en dit helpt! ook kun je drukknopen maken aan de onderkant van het dekbedovertrek, zodta je dekbed er niet uit kan glijden.
Via de binnenkant van de hoes een veilgheidsspeld bevestigen door het dekbed heen. In het midden plaatsen en je dekbed zakt niet meer naar beneden. Succes!
jullie moeten allemaal gewoon eens stilliggen in bed . Heb er namelijk nooit last van.. (of ik heb een heel triest liefdesleven haha)
Whaha, zo herkenbaar dit! Ikzelf heb aan de onderkant, waar je het dekbed in doet, een soort extra punten gemaakt, waardoor het dekbed niet meer naar beneden glijdt. Dus een soort extra zoom, maar met een gat in het midden. Beetje lastig uit te leggen, alleen het dekbedhoes is vaak te groot voor je dekbed, en daarom schuift ie! Succes!
Hmmm, ik schud elke ochtend het dekbed weer netjes in de overtrek...heb dus het probleem niet omdat ik het voor ben?
Ik kan me er ook zo aan irriteren! Goede tips gezien.. Nu nog me er toe zetten om klittenband aan de binnenkant van de overtrek te maken
Oh ik word daar ook helemaal gestoord van joh! Ik wil juist dat lekkere dekbed tot aan mijn wang, maar als dat klere ding telkens naar beneden zakt lig ik alleen met zo'n triestig lapje tegen mijn bek.
klitteband lijkt me niet prettig, dat is toch vrij stevig spul, die randen gaan dan toch irriteren lijkt me
Mijn moeder maakte vroeger kusjes in het dekbed en in de hoes. (Zal ze vast nog steeds doen, in d'r eigen dekbed.) Ik weet alleen niet wat ik irritanter vind; elke dag even het dekbed opschudden of elke keer dat ik het bed wil verschonen twee irritante knoopjes lospeuteren.
hier ook smorgens dus een stuk dekbed hoes aan debovenkant zonder dekbed!!!!!! IK heb nu van ellende maar eentje eruit gehaald en nu blijft ie wel zitten maar is niet zo lekker warm IK ga denk tda met die knoopjes proberen!!!
Ik heb er nooit last van eigenlijk! Ik heb altijd het achterste stuk van het dekbed overtrek gepropt tussen het voetenbord en het matras. Dan zit het stevig vast.