Hoi, Ik heb even een vraag; Mijn zoon is vanaf dat hij 7 maanden is gemiddeld rond 6 uur wakker. Nu is hij bijna 16 maanden en op enkele weken uitzondering na komt hij nog steeds rond een uur of zes. Ik geef hem dan altijd een fles melk omdat ik 6 uur veel te vroeg vind om op te staan. Tot hoelang hebben jullie een fles gegeven s'morgens? Hij is duidelijk nog niet uitgeslapen, want meestal valt hij na deze fles wel weer in slaap voor een uurtje. De laatste week zelfs tot half negen! Middagslaapje verschuift hierdoor wel wat, maar dat zal wel weer veranderen. Nu ben ik een beetje bang dat hij hier aan gaat wennen en ik zo nooit van die fles af kom! Speentje/speelgoed helpt niet, hij zet het dan op een brullen! De laatste fles (19uur) bied ik nog wel aan, maar daar drinkt hij nog maar weinig tot niks van. Tips zijn welkom!
Dat is wel vroeg zeg.. Mijn oudste had het ook, maar die deed ik dan 's avonds later naar bed. Was soms 8-9 uur, maar dan was hij 's ochtends in ieder geval na 7 uur.. Avondfles hoeft ook niet, mijn jochie kreeg nog wat thee met een scheutje melk voor het slapen.. Misschien gek idee, maar als je er nou wel uitgaan om 6 uur. En dan zorgen dat hij echt actief ontbijt (boterham, bordje pap), en dan even spelen. Dat hij niet direct weer verder slaapt. Misschien heeft hij overdag dan weer even een ochtend en eind middag slaap nodig, maar door die late middagslaap kan hij 's avonds iets later, en kom je misschien 's ochtends wel beter uit? gewoon een beetje schudden aan zijn eigen ritme
Hier ook een zoon die rond 6 uur wakker word, maar hij ligt dan of lekker te spelen en valt weer in slaap, of hij gaat jengelen, dan krijgt hij de speen en slaapt gelijk weer verder. Hier dus geen reden om zijn eerste fles te vervroegen.
Hier ook een vroege vogel. In het begin ging ik er gewoon uit met hem, ontbijten enz. laat naar bed brengen had hier geen nut, hij werd dan alsnog vroeg wakker. Nu hij 22 maanden is snapt hij wat meer en leg ik hem uit, als hij wakker wordt, dat hij nog even moet slapen en dat we straks uit bed gaan. 9 van de 10x valt hij dan weer in slaap voor een uurtje, soms niet, maar gaat dan liggen kletsen of spelen in bed.
Op zich hier niet echt een vroege vogel ( 07.00-08.00 uur ) Maar in het weekend of vrije dgn mag mams graag ff wat langer liggen Meestal geef ik hem dan een papfles, die hij bij mij op bed leegdrinkt. Daarna nog ff 10 minuten knuffelen en leg ik hem vervolgens weer in zijn bedje met speen, waarna hij ook lekker nog ff een 1,5 doorslaapt. Maar na dat 1,5 extra slaap moet mams er dan toch echt aan geloven want dan vind meneertje het wel welletjes hihiihi roept dan Dus mag niet klagen
Later naar bed heb ik al eens geprobeerd, hielp niet. Moet wel zeggen dat ik dit niet doorgezet heb hoor! Misschien toch eens proberen. Meer op bed leggen heeft hier geen zin, hij doet nog maar 1 slaapje van 2-3 uur. Altijd al een moeilijke slaper geweest, ben blij dat hij met 1 slaapje al beter slaapt, heeft alleen niet geholpen dat hij daardoor s'ochtends langer gaat slapen Als hij wel om 7 uur a half acht wakker wordt krijgt hij beneden een tuitbeker melk en boterham, maar daar heb ik om 6 uur geen zin in. Maar zijn er meer die met 16 maanden of ouder nog een fles melk gaven?
Hier was het tot aan 14 maanden rond 5.30 / 6.00 dat Dennis klaarwakker was. Maar dan inderdaad ook echt klaarwakker... met een poepluier. Dus dat was verschonen en daarna helemaal niet meer gaan slapen natuurlijk. Ik legde hem wel altijd nog even terug tot een wat christelijker tijd (6.30/7.00) en hij lag dan altijd even te spelen en te brabbelen. Dan gaf ik hem een papfles bij mij in bed, speelden/stoeiden we nog even en dan hup, naar beneden voor een boterhammetje. (die vanaf 8/9 mnd. pas hoor ) Hier hielp het in het begin ook niet om hem iets later op bed te leggen, hij werd gewoon op dezelfde tijd wakker. Maar we hebben dit wat langer volgehouden en hem steeds een 5 min. langer opgehouden totdat het 19.30 was en hij dit ook volhield zonder problemen en sindsdien gaat het beter. Vanaf die tijd krijgt hij ook geen avondfles meer, alleen wat te drinken uit een beker. (water, diksap, thee, melk) Tegenwoordig (vanaf ong. 14 maanden dus) slaapt hij het klokje rond, gemiddeld van 19.30-07.00/07.30) maar op de wat vroegere dagen of in het weekend krijgt hij nog wel af en toe een papfles hoor. Niet dat hij dan weer gaat slapen, maar het geeft net eventjes wat meer rust nog in die vroege uurtjes en dan hebben we allemaal de tijd om op gang te komen zeg maar.
Oh vind het wel meevallen hoor 6 uur vind ik vrij normaal eigenlijk...ik denk dat 6 uur vaker voorkomt als later Hier krijgt hij nog altijd een fles melk als hij net wakker is en kijken we saampies onder een dekentje nog rustig naar de televisie ik moet wel zeggen dat dit ook gewoon zijn ritme is... Ik werk 3 dagen per week en dan gaat om 6 uur de wekker en word hij ook wakker maar dus ook op de dagen dat ik niet hoef te werken..okee hij word ook wel eens om 7 uur wakker maar dat is echt amper..
Hier ook vaak 5.30/6.00. Eerder gaven we een fles, maar wilde hier ook vanaf. Ze sliep toch niet meer door daarna. Dus nu laat ik haar liggen tot ze het echt zat is en ga er dan met haar uit. Rond 7.30 krijgt ze dan een bord pap en zo komt het toch weer een beetje goed met het ritme. Ze ligt er dan weer in om 9.00 en slaapt dan vaak wel weer tot 12.00. Niet ideaal, maar weet het anders ook niet goed!
Hier van 20 uur tot 7-7.30 uur. Maar hij slaapt in de middag 1.5 -2uur max. Soms na een fles in bed smorgens nog tot 9 uur, uitzondering tot ruim 10 uur.
Tycho wordt altijd tussen 6 en 7 wakker...maakt niet uit hoe laat we hem erin leggen en hoe laat hij zelf gaat slapen. Als hij wakker is,is hij ook echt wakker en gaat niet meer terug slapen (ook niet als hij eerder wakker wordt). Ligt een beetje aan de tijd (en nu ook aan milou nachtfles en mama's zin ) hoe laat we naar beneden gaan. Negen van de tien keer kijk ik nog ff tv met hem in mijn bed. Heeerrlijk even met hem knuffelen en tegen hem aan liggen. En dan daarna naar beneden en de dag beginnen.