Dekbed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Debby70, 4 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debby70

Debby70 Actief lid

22 dec 2005
    470
    0
    0
    Dag Dames,

Ik vroeg me af of iemand weet vanaf waneer het veilig is om een dekbedje te gebruiken?Of gebruiken jullie die al?

Groetjes Debby

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

ik gebruik hem al , alleen niet als het zo warm is

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Vanaf 2 jaar. Tot die tijd wordt het afgeraden. Ik blijf zeker tot die tijd lekker mn dekentjes + lakentjes of slaapzak gebruiken.

4. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik denk niet dat ik gauw een dekbed ga gebruiken voor Glenn. Ik heb een Combi-sleeper van Little Company. Dan heb je tot een jaar of 4 geen dekens/dekbed nodig.

Maar even een antwoord op je vraag: zoals Pendrag al zei vanaf 2 jaar mág je een dekbed gaan gebruiken.

5. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik gebruik hem sinds ze 3 maanden is.

6. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik wacht ook nog even tot dat Serjenka in het grote bed gaat slapen, tot dan gewoon lakentjes en dekentje of slaapzak.

7. Debby70

Debby70 Actief lid

22 dec 2005
    470
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!
    Ik wacht dan nog ff met een dekbedje

Groetjes

8. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    hier net een aangeschaft-- en hij ligt er ook al onder. tenzij het te warm is..

ik luister niet zo naar die veiligheids redenen.. je kan zelf wel merken of het kan of niet vind ik

baby´s zijn verschillend. je hebt baby´s die met 6 mnd echt nog baby zijn maar ook niet..

9. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik gebruik wel een dekbedhoes, maar doe in plaats van een dekbedje een of twee dekentjes erin, afhankelijk van de temperatuur.

10. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Das net zo "gevaarlijk" als een echt dekbedje

11. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
  12. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier de meiden pas vanaf 2 jaar. Voor die tijd gewoon dekentje met lakentje en/of slaapzak.

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ok dan.. kan je misschien je laatste zin nader uitleggen? Die begrijp ik niet helemaal..

Ikzelf zou t absoluut niet vòòr t 2e jaar gaan gebruiken.

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Iedere mama moet het doen zoals ze zelf wil. Maar ik doe dit echt anders! Als je leest hoeveel minder wiegedood voorkomt sinds wordt geadviseerd om je kamer fris te houden en een lakentje met dekentje te gebruiken moet je in mijn ogen wel heel erg eigenwijs zijn om dit advies niet ter harte te nemen. En of je baby nu nog een echte baby is met 6 maanden of niet, ik blijf het levensgevaarlijk vinden. Het risico kan wel heel klein zijn, het effecte is letterlijk levensgroot. Waarom zou je in vredesnaam een dekbedje willen en zo het risico vergroten terwijl een laken met deken een uitstekend alternatief is?

Nogmaals, dit is geen aanval op jou, blijf vooral doen waar je je goed bij voelt. Ik wil alleen maar aangeven dat ik jouw keuze helemaal niet begrijp. Meer niet.

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    P'sies! Helemaal met Pendrag eens.

16. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb een dekentje in een dekbedhoesje. Dat is wel veiliger dan een dekbedje, hoor! Bij een dekbedje gaat het erom omdat het kunststof vezels zijn het te warm kan worden en als het kindje er dan met het hoofdje onder gaat kan het stikken doordat het niet ademt. Een katoenen dekentje in een katoenen hoes ademt gewoon en mag dus ook van de kraamzorg, het consultatieburo en het ziekenhuis (heb het nl bij alledrie nagevraagd)

17. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    nu heb ik een dekentje in een dekbed hoes en haar dekbed ligt klaar in de kast zodra het straks kouder word ga ik die gebruiken...

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Maar waaróm dan? Ik begrijp dit niet..

19. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik begrijp het ook niet...
    Tuurlijk moet iedereen doen wat hij/zij t beste vind, maar ze zeggen niet voor niets dat het gevaarlijk is voordat ze 2 zijn...
    En wb kou; ik heb een duo-deken in een dekbedovertrekje en dat is echt warm zat hoor!
    Dus daarom is een dekbedje niet nodig!
    Ik begrijp niet dat iemand iets gaat gebruiken waarvan bewezen is dat het de kans op wiegendood vergroot, terwijl t niet eens nodig is om t te gebruiken!
    Maar nogmaals; iedereen moet zijn eigen keuzes maken!

20. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Ik begrijp het ook niet, eerlijk gezegd. Waarom zo eigenwijs zijn als een dekentje en een lakentje prima kan?
    Geef mij één reden waarom je alvast een dekbed gebruikt?
    Ik zie er geen enkel voordeel van in......

Deel Deze Pagina