Sorry ik word er gek van...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mexico, 18 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Ik heb al zoals jullie zien vaker jullie mening gevraagd maar nu is het eigenlijk alleen ma even klagen... Ik worde er zo gek van ben zo onzeker geworden door het gehuil! Ik kan onderhand ook echt mee gaan huilen :cry: .Mijn zoontje huilt nu echt weer erg veel & hij slaapt minder terwijl ik hem vandaag wat meer voeding heb gegeven zou je denken dat hij juist langer slaapt nee hij komt nu na een hele krappe 3uur of juist 2 uur en 3 kwartier. Ik snap het echt niet meer hoort het huilen nou erbij of heeft hij toch echt iets, sorry maar het lijkt of ik gek word. Mijn vriend heeft net deze week eindelijk vakantie gekregen en nu zit ik er juist doorheen :(
     
  2. Hoi hoi!

    Wat ontzettend naar voor je dat je kindje zo overstuur is..Toen je zwanger was dacht jij dat dit je grote roze wolk zou worden.. ;) Ik heb het ook gehad met Mali.. Bij haar lag het dan aan dat ze te weinig voeding had maar ik weet wel wat je meemaakt.. Het is ontzettend vermoeiend en daarnaast maak je je zo'n zorgen om je kindje.. Nu wordt je moedergevoel ontwikkeld waar je dus echt goed naar moet luisteren.. Denk je dat het niet goed is?Luister daar dan naar!Ga langs de huisarts en laat hem goed nakijken. Denk je dat ie graag bij jou wilt zijn?Dan zou ik dat lekker doen. Ik heb Mali de eerste 6 weken continu bij me gehad.. En soms vond ik dat echt vermoeiend maar het was voor haar een hele troost.. Ik hoop dat ik je hier een beetje mee kan helpen.. Ik weet dat je er nu zwaaar door heen zit maar geloof me er komt een tijd dat hij gewoon lekker vrolijk is en dat je echt lekker kan genieten van je moederschap!
     
  3. Oek oek

    Oek oek Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    ik weet hoe je je voelt,
    Ik heb dat in het begin ook gehad. Wist me echt geen raad meer. Op een gegeven moment zat ik ook daadwerkelijk mee te huilen :confused:
    Ik wist ook niet wat er was.
    Kan alleen maar zeggen dat het erbij hoort :( misschien krampjes, dat kan ook nog....
    Succes en sterkte ermee.
     
  4. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Heel erg herkenbaar en zo vermoeiend. En iedereen heeft adviezen en het CB en huisarts spreken elkaar in mijn geval ook tegen, dussss...ik weet het ook niet meer.
    Wat ik wel weet is dat ik heel veel heb aan mijn mede augustusmamma's. Die steunen me en beuren me op als ik het nodig heb.
    Misschien voor jou ook een idee om daar eens rond te kijken als je het even niet meer weet.
     
  5. Harmless

    Harmless Fanatiek lid

    14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeemig dat klinkt heftig.... Zou jij 'gezegend' zijn met een huilbaby? Misschien dat je eens een prof. iemand hulp kunt vragen.
    Bel anders de VK, zij was erbij toen je beviel en misschien is er iets gebeurd waardoor je kindje een wat moeilijkere start heeft. Of wellicht heeft zij goede tips om je hierdoorheen te slepen.
    Rust, reinheid en regelmaat zijn vooral voor die huilende kleintjes belangrijk. Was rond dezelfde periode.
    Slaapt hij goed? Is inbakenen misschien een idee (als je dat nog niet doet.)
    Suc6 meid! Probeer ook zelf wat rust te krijgen en de last goed te verdelen tussen jou en je partner. Het gaat echt over!
     
  6. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    dankjewel voor jullie steun ik weet wel dat het moderschap je ook erg onzeker kan make want je wil t beste voor je kleine maar helaas prate ze niet dus ik weet echt niet wat er met hem aan de hand is.
     
  7. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    haha moederschap bedoel ik
     
  8. Harmless

    Harmless Fanatiek lid

    14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Een vriendin van mij zegt elke keer: 'Waar denk je dat de term moeder vandaan komt? Het is niet voor niet MOEder worden...'
    Suc6 nogmaals
     
  9. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    zo herkenbaar meis!
    Ik zal eerlijk zijn ik ben blij dat wij door de eerste 12 weken heen zijn. Ik kon ook verschrikkelijk onzeker worden als hij huilde. soms zelfs door blijven huilen als ik hem vasthield. maarja dan heb je weer de oei ik groei sprongetjes waar ze van slag van zijn.

    huilt ie zo verschrikkelijk veel of is het gewoon dat je het even niet meer weet als hij huilt. Je kan altijd je HA of het CB bellen he voor advies.

    Ik weet niet of je BV geeft maar dan zijn regeldagen ook echt heel vermoeiend. dan willen ze ineens meer drinken e.d.

    je bent ook niet voor niets 6 weken kraamvrouw he. er wordt veel van je gevraagd, en je moet nog bijkomen van de bevalling en alle gebroken nachten die je voor je kiezen krijgt. Daarbij moet je je kindje nog door en door leren kennen, zijn gewoontes, lichaamstaal etc etc

    Maar het komt echt goed! er komt een dag dat je denkt, goh wat gaat het goed en wat huilt mijn kleintje een stuk minder.
     
  10. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ik heb met os zoontje hetzelfde gehad...hij heeft echt heeel veel gehuild , waardoor geen idee en met 12 weken was het ineens over...
    ik denk dat alle baby's die periode wel hebben want ik lees het wel heel veel...en ik denk dat je niets anders kan om je eraan toe te geven en gewoon lekker veel bij je houden want dat is wat ze graag willen en wat hier wel hielp tegen huilen en dan viel hij lekker in slaap in mijn armen...als ik hem in bed legde dan huilde hij weer..ik heb hier dus aan toe gegeven en ik denk dat dat erg helpt...in gedachten houden dat het vanzelf over gaat...
    en wees niet bang dat hij straks niet in zijn eigen bedje kan slapen want dat kan echt wel...dat was hier ook zo van de een op andere dag (moet wel zeggen dat we ingebakerd hebben toen paar dagen en daarna slaapzak en denk dat dat geholpne heeft dat geborgen gevoel )...
     
  11. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Hij huilt veel van pijn hij heeft nu sinds zondag weer nie gepoept en je ziet hem z'n best doen maar het lukt gewoon niet. Hij krijst het gewoon soms uit dat vind ik zo zielig . de osteopaat raadde mij aan om morge lijmzaadolie te halen en dat in de ochtend fels te gaan doen misschien dat ,dat zijn stoelgang wel op gang brengt. Ik geef flesvoeding, en wilde ook steeds dat hij in z'n bedje lag. Want al die mensen zegge dat ik hem zo verwen met hem steeds op te pakken. Maar nu lees ik dat het vaker gebeurd, ik wil hem gewoon graag troosten en zn pijn verlichten. Pff ben egt in een emotionele bui vandaag :oops: . En tot slot belt ook nog mijn oma op die ik al 5 jaar niet meer heb gesproken of gezien nou dat helpt echt ,not :cry: . Maar wel fijn dat ik hier ff mijn verhaal kwijt kan.
     
  12. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hey meissie
    ik heb er heel veel aan gehad om gewoon naar mijn gevoel te luisteren ...iedereen zei tegen mij dat ik hem verwende als hij weer eens in mijn armen lag te slapen (dit was trouwens alleen overdag en dan sliep hij soms 2 uur in mijn armen...) en alles is helemaal goed gekomen, hij kan nu vanaf 12 weken gewoon zelf slapen in zijn bedje en ik kan hem ook wakker in bed leggen (voorwaarde dat wel zijn speentje en knuffeltje bij hem zijn hihi)
    Denk er aan dat het vanzelf steeds makkelijker wordt alleen heeft het even tijd nodig...ik denk dat de meeste moeders wel in dezelfde situatie hebben gezeten..geloof mij het is nu ff zwaar maar het komt vanzelf goed...en je mag best een potje huilen dat heb ik ook gedaan en dat lucht heerlijk op...! Wel ff lekker dat je vriend vrij is, dan kan hij het even lekker van je overnemen zodat jij ook ff lekker aan je rust toekomt,
    ps: tegen darmkrampjes helpen de venkeldruppels van daro hier heel erg goed!

    grote *hug*
     
  13. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    He meid!

    Ik weet hoe je je voelt! Tijn heeft ook zo enorm veel gehuild, en was alleen stil als hij bij mij was! Ik zat dus de hele dag met een kind op schoot, kon niks! Niet eens naar de WC!

    Er schoot van alles door mijn hoofd: Huilbaby? Doe ik het wel goed? Hoe overleef ik dit? Heb ik er wel goed aan gedaan om zwanger te worden? Mijn leven is voorbij! etc....Ik huilde elke dag, voelde me leeg en eenzaam, opgesloten!

    Ik ging me op een gegeven moment schamen! Durfde nergens meer heen met Tijn, want tja dadelijk ging hij ergens schreeuwen, krijzen!
    Tijn is ook altijd het enige kindje dat krijst bij het CB, als ik daar ben!

    Ik ben heel strak rust en regelmaat in gaan brengen. En inene ging het beter... Heb een bakerzak gekocht, slaapjes duren nu langer, wat inhoud dat Tijn vrolijker is als hij wakker is!
    De piek van het huilen is bij 6 weken, dan kunnen ze extreem veel huilen.

    Tijn huilt nu heel weinig, vermaakt zich prima in de box..ja hij wil wat meer aandacht dan andere kindjes, maar dat vind ik niet erg!

    Nu denk ik achteraf: mmmm, zoveel zorgen en tranen omdat hij een maand veel gehuild heeft! Wat is een maand?
    Op het moment zelf verschrikkelijk, maar geloof me achteraf gezien valt het mee!

    heel veel sterkte, ik denk aan je, tis heel zwaar! Maar geloof me, het komt goed! Probeer het naast je neer te leggen, probeer soms te denken..pff..je jankt maar! Gaat waarschijnlijk tegen je gevoel in, bij mij ook, maar je moet toch een keer douchen en naar de WC?

    dikke kus en knuf miek!

    O ja, snachts heeft Tijn trouwens altijd perfect geslapen! Kwam maar 1 keer en vanaf 2 maanden sliep hij door!
     
  14. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Gewoon lekker oppakken hoor! Niet teveel luisteren naar wat anderen zeggen, een baby van die leeftijd raakt daar nog niet aan gewend. En bovendien als hij pijn heeft door bijv. krampjes, kun je hem beter troosten, dan dat hij nog meer van slag raakt door het huilen.
    Kan me voorstellen hoor, dat je er doorheen zit, we vallen ook af en toe om van de slaap. Zal vast snel beter gaan.
    Als je iets niet vertrouwd, gewoon naar de huisarts, VK of CB gaan, daar zijn ze voor, om je te helpen. Sterkte!
     
  15. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Een goede tip! osteopaat! Esmee huilde de hele dag en na de eerste behandeling nauwelijks nog. Ze krijste het altijd uit. Heb je ook een zware of hele snelle bevalling gehad, daar kunnen kindjes erg veel last of pijn van hebben, ga er eens heen het wordt vergoedt. Doordat ik na 3 maand pas bij hem terecht ben gekomen heb ik een pnd gekregen en daar ben ik nu nog niet uit... Ik kon op het laatst ook niet meer tegen het gehuil en niemand geloofde me. Maar het verschil was dat de rest lekker ging werken, mijn man ook. Ik kan nu eindelijk een beetje meer genieten van mijn meisje, maar daar heb ik veel med voor nodig gehad :cry:
     
  16. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Dankje voor jullie lieve reacties ik zie dat ik echt niet de enige ben met dit gevoel. Naar de osteopaat zijn we al 1 keer geweets daar bleek dat kain keomelkallergie had en nog veel meer maar we moesten eerst op andere voeding dan ging ze daarna wat doen aan de rest. Hij heeft net eindelijk gepoept wat een opluchting was dat voor hem. Hij slaapt s'nachts ook goed komt maar 1x dus dat vind ik ook zo raar dan huilt hij eigenlijk amper en wil hij wel in zijn eigen bedje. Ik ga me erbij neerleggen dat ik hem niet verwen zoals ik het nu doe en hoop dat hij er overheen groeit. dankje....


    xxxxx
     
  17. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik zie dat Kain nu 4 weken oud is. Siem had in het begin zijn moeilijke peridoe, werd daarna rustiger en wende echt aan het leventje buiten de buik, maar rond 4 weken begon hij ook weer. Dit duurde zo'n 5/6 dagen en daarna was hij het zonnetje in huis en een stuk wijzer (ogen meer open, veel aandachtiger kijken en luisteren).

    Ik werd erop gewezen dat hij een sprongetje doormaakte in zijn ontwikkeling. Dat geeft wat onrust en je kindje raakt wat in de war. Daar komt dat huilerige dan vandaan. Toen ik me hiermee verzoende werd het draaglijker. Ze zeggen dat zo'n sprongetje plotseling over kan zijn en hier was dat zo, al duurde het dus wel een aantal dagen.

    Misschien maakt Kain ook een ontwikkeling door die hem even in de war maakt? Gewoon lekker veel knuffelen, dat maakt het voor hem fijner.
    www.oeiikgroei.nl geeft goede info, of het boek

    Succes en sterkte!
     
  18. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Hier ook heeeeel herkenbaar ;)
    Luca sliep 's nachts perfect maar overdag :rolleyes: en dan vooral tegen de avond schreeuwen joh niet normaal :)
    Gewoon lekker je gevoel volgen. Een baby kun je niet verwennen.
    Lekker bij je pakken en knuffelen.
    Tis jouw kindje laat de rest maar l*llen. ;)
     
  19. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    He meis,
    Wat vervelend nu dat hij zoveel huild.
    Daan heeft tot 4 maanden allen maar aan het huilen geweest waardoor ik zelf ook kompleet instortte.
    Mijn advies die ik je kan geven een Homeopaat. En als je wilt wil ik via een pb je wel het adres van deze man toe zenden. We zijn daar geweest en binnen 20 min wisten wat er met Daan aan de hand was en na 2 dagen iedere keer minder was Daan gestopt met huilen en sinds datmoment is huilen meer uitzondering dan gewoonte.
     
  20. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    ja we lopen al bij de osteopaat en wil nie al teveel met hem overal naar toe maar ik denk dat ik morge toch maar eens de ha bel en daar verwijzing voor een kinderarts vraag. want vandaag heeft hij alles bij elkaar misschien 3u geslapen dat is gewoon te weinig. (en alleen op de arm of wandelend)
     

Deel Deze Pagina