Nee, discussiëren mag toch? Ik ben ook altijd wel benieuwd naar iemand anders haar beweegredenen voor een bepaalde beslissing.
Ja, ik ook! Kan je helpen over bepaalde dingen een weloverwogen beslissing te nemen, en soms zelf dingen van een andere kant in te zien! Goed topic dit!
Hier geen dekbed mn dochter is net over naar een peuterbed en daar zit idd een dekbed bij... ze is ruim 2. Tot 2 jaar hier gewoon met dekentjes, helemaal icm een slaapzak warm zat ook in de winter.
discussie mag! (vind ik) heb een dekbedje in de kast liggen (nog niet gebrukt!) en wist eerlijk gezegd niet dat het gevarlijk is..... heb nu nog steeds een dekentje in een dekbedovertrekje.... maar mijn kindje is niet beweeglijk in bed heb haarnog nooit onderstekop in bed gevonden od uberhaupt onder de dekens nou dek ik haar ook niet helemaal tot de kin aan toe onde maar meer tot haar middel/borstkastje...
Bij het slapen onder een dekbedje gaat het ook niet alleen om verstikkingsgevaar, maar wat een hoop mensen niet weten is het gevaar op oververhitten. Het kan zo onwijs warm worden onder zo'n dekbedje, omdat het gewoon minder ademt dan een dekentje. Oververhitting is ook 1 van de grote oorzaken van wiegendood. Mijn zoon ligt sinds januari in een groot bed met dekbed, hij was toen ruim 2. M'n dochter, ze is nu 5 1/2 maand, ligt sinds gister in het ledikant. Ze ligt vast doormiddel van een SafeTsleep (ivm voorkeurshouding) en ik gebruik een dekentje met lakentje. Door het lezen van dit topic ben ik van plan om dekbedhoesjes te kopen voor om het dekentje, dat werkt toch makkelijker dan een lakentje. Maarrrrrr, ergens heb ik weleens gehoord dat dat ook niet helemaal veilig is? Weet iemand daar meer van?
3. Gebruik de eerste twee jaar geen dekbed. Dit kan veel te warm zijn voor je baby. En je kind kan zich gemakkelijk onder of in het losliggend beddengoed wurmen. Dit kan de ademhaling belemmeren. Je kunt wel een deken in een dekbedhoes gebruiken, maar dan moet de deken even groot zijn als de hoes. De dekbedhoes moet groot genoeg zijn, zodat je deze aan de onder- en zijkanten minimaal 10 cm onder het matras kan instoppen. Zorg dat de hoes goed sluit. Bron: http://www.veiligheid.nl/csi/websitevei ... C7003DDCC6
mijn eerste kreeg pas een dekbed toen hij met 2.5 naar een groot bed ging mijn tweede ligt nu in een dun slaapzakje en gewoon dekentje of een combisleeper