goedemorgen, Mijn peuter ligt sinds kort onder een dekbed. Begin van de nacht gaat dit goed, maar vaak is ie s ochtends toch onder het dekbed vandaan gekropen. Nu is dat nog niet zo heel erg maar van de winter vind ik dat wel heel vervelend. Iemand tips?
Wij trekken een warme pyjama aan en laten haar het lekker uitzoeken. Klinkt heel grof, maar als ze het koud heeft kruipt ze er inmiddels toch gewoon onder. Vaak ligt ze er dan alleen met benen en billen eronder en verder erbuiten. Het is blijkbaar iets waar ze aan moeten wennen en wat ze dus moeten leren. We zijn juist expres vroeg in het jaar(eind lente geloof ik) begonnen met oefenen om te voorkomen dat ze het in de winter echt koud heeft. Dus tja.. Ik zou juist nu lekker even doorgaan hiermee, dan heeft hij het als het echt kouder wordt hopelijk wel door dat het onder de deken toch fijner is. Mocht het nou toch niet lukken kun je altijd nog een grote kinderslaapzak(puckababy heeft er een) aanschaffen.
Dat is wennen, je hebt nu ook rare dagen, zodra ze naar bed gaan is het nog niet koud en heeft hij het zelfs nog te warm en midden in de nacht is het koud. Ik ga snachts altijd naar de wc en stop ik hem nog even in.
Ik heb het dekbed ingestopt... vrij hoog zodat ze niet omhoog kan kruipen. Nog nooit gehad dat ze onder het dekbed vandaan was. Alleen als papa haar instopt raakt het los
Hier ook een lekker warme pyjama en voor wij gaan slapen stoppen we ze nog een keer in. Ze leren vanzelf die deken over zich heen trekken. Komt wel goed
Je hoort het vanzelf wel als ze het koud hebben In de winter gewoon een lekkere warme pyjama aan en. Ik stop mijn dochter 's avonds voor ik zelf naar bed ga nog even in, maar geen idee wat er tijdens de nacht gebeurd. Als er iets is piept ze wel.
Ja ik doe het dekbed ook aan de zijkanten helemaal onder het matras stoppen maar toch krijgt ie het voor elkaar om zich los te wurmen..
Ik laat het lekker. Ze weet best dat ze een deken om moet doen. Doet ze het niet heeft ze er blijkbaar geen zin in.
Als ze het koud krijgen kruipen ze er wel onder en als dat niet lukt, dan roepen ze wel. En inderdaad een warme pyjama aan en desnoods sokken. Of eventueel de verwarming heel laag aan als het echt heel heel heel koud is in huis. Maar over het algemeen valt dat in de meeste huizen in Nederland wel mee.
Mijn dochter lag ook altijd zonder haar dekbed, hoe koud ook. Haar kleedde ik dus gewoon goed aan met een warme pyama en ik dekte haar dan altijd nog even toe als ik naar bed ging (voor 5 min ). Ik merk nu wel deze week dat ze iets meer zelf het dekbed pakt en eronder gaat liggen, maar voor die tijd had ze er dus echt geen behoefte aan en was een dikke pyama dus de oplossing.
Het is even wennen, maar dan kunnen ze zelf wel weer eronder kruipen, komt goed! Hier wel vaker 's nachts wakker geschud door dochter;'M'n deken is gedraaid...' Maar ging al vrij snel helemaal prima
Hier werd ie vannacht/ochtend wakker met ‘m’n deken is kapot’. Hij lag gisteravond op z’n deken, dus de onderkant over hem heen gelegd. Blijkbaar snapte hij er niks van. Ik ga er vanuit dat ie wel wakker wordt als hij het koud heeft, goed gaat liggen of naar ons toe komt. Slaapzak zou ik niet zo gauw meer aan beginnen, dan kunnen ze niet zelf plassen. (Of in ieder geval een stuk lastiger)