Wel of geen draagzak?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door acnaib, 20 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Ik ben zwanger van ons derde wondertje.
    Tot op heden nog nooit een draagzak gebruikt omdat ik er gewoonweg niet mee bezig ben geweest.
    Nu de derde komt lijkt het me eigenlijk wel makkelijk omdat je toch al je handen vol hebt aan 2 kids en zo de kleinste , lijkt mij, toch ook bij me kan dragen als de oudste 2( 4&2 dan) de aandacht vragen.
    Wie zegt do en wie zegt don't?

2. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

Ik heb er dan 1 van 2 jaar rond lopen en zat er zelf ook aan te denken om er 1 te kopen het is zeer handig je kan makkelijker weggaan en je kan je kids aan de hand houden en de beeb zit veilig bij je...

Ik zou het zeer zeker doen en vooral met 2 kids...
    Ik heb er zelf bij de eerste toen 1 gehad en die vond ik niet fijn zitten maar ik ben nu wel aan het denken om toch maar weer 1 aanteschraffen en dan kijken welke wel lekker zit...

3. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doen!! hier ook 3 kids en mn zoontje heeft de eerste 7 maanden gewoond in de draagzak en draagdoek haha. Had mn handen vrij en mn zoontje kon ik lekker bij me dragen waardoor hij heerlijk rustig werd.

Nu nog draag ik hem vaak en zie hem dan ook echt genieten....Mn dochter van 3 vind het nog steeds heerlijk als ik haar in de Wompat draag en valt regelmatig nog in slaap tijdens het dragen haha...

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Doen! Maar dan wel een ergonomische zoals bv een manduca. Echt ideaal!

5. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Doen! Bij Elin heb ik 'm heel veel gebruikt, al vanaf dat ze heel klein was (met de baby-inzet). Wel een goeie ergonomische nemen, daar is je rug blij mee en de heupen van je kindje ook. Ik heb de beco en die bevalt me prima. Heb vanmiddag nog lopen winkelen met Elin (nu 16 mnd) op m'n rug :). Zij tukken, mama shoppen!

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Doen! Wel een ergonomische. Zo kan je de eerste weken gewoon met je andere kindjes bezig als je baby bij je wilt zijn en lekker in slaap valt. En bovendien hoef je niet te zeulen met kinderwagen. Ideaal!

7. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Inderdaad: doen! :D
    Het is bovendien heel natuurlijk voor een baby om gedragen te worden door zijn moeder :) .

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb er voor mijn dochter ook een gekocht (bondolino) omdatvze ontzettend onrustig was toen ze net geboren was. Wilde heel veel bij mij zijn. Geen probleem maar lastig als je al een kleintje hebt rondlopen. Dus in plaats van al die tijd op mn arm heerlijk in de draagzak! Zij lekker slapen en ik mn handen vrij voor de oudste en af en toe het huishouden ;)

Xx

9. Lode

Lode Lid

23 aug 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Buiten dat een goede draagdoek of draagzak gewoon heel goed is voor je kindje, is het ook zo ontzettend handig om er eentje te hebben.

Vooral als je al een of meer kleintjes rond hebt lopen is een drager handig om je handen vrij te hebben voor de andere kinderen.

Maar een goede drager is gewoon handig in het openbaar vervoer, de supermarkt, op het strand, in het bos, om de andere kinderen (lopend) naar school te brengen, voor de huiluurtjes, in de Efteling, op vakantie etc. etc. etc.

Ik zeg dus ook : doen! ;)

10. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ik heb een draagdoek gekocht maar eigenlijk nog niet gebruikt. Ik vind het teveel gedoe om m steeds te knopen dus had ook liever een draagzak gewild. Wel jammer achteraf.

11. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik wil de bondolino gaan kopen, hoor alleen soms verhalen van baby's die het niet fijn vinden? Of valt dat wel mee?

12. Lode

Lode Lid

23 aug 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Luffy, eigenlijk gaat het daarbij vooral om baby's die moeten 'wennen' aan het in de draagzak zitten. Dat ze het echt niet fijn vinden komt (gelukkig) niet zo vaak voor.

Als je echt zeker wil weten of jouw kindje het fijn vindt, zou je er ook eerst eentje kunnen lenen misschien. Dat kan o.a. bij Draagdoek huren, Draagdoek Lenen of Babybij.

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Onze kleine meid vindt het heerlijk in de bondolino! Ze slaapt in no-time! En zonder huilen of mopperen! Vanmorgen na fles van 11uur,zoon wilde graag naar buiten. Dus Milou fles gegeven,laten boeren,zoon jas en alles aangedaan,Milou in de zak en lekker naar buiten geweest! Ze heeft drie minuten om zich heen gekeken en toen was het klaar --> deed dr gezichtje tegen mn borst aan en weg was ze. Toen we weer binen waren heb ik haar uit de zak in dr bed gelegd en ze heeft nog heerlijk 3uur in dr bed geslapen! Ik vind het ontzettend jammer dat ik het met onze zoon nog gedaan heb! Had toen een draagdoek gekocht maar die heb ik na een week weer terug gestuurd omdat ik het knopen niet onder de k ie kreeg. Had ik me nou maar verder verdiept want ik vind het erg prettig zo'n draagdoek! X

14. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Oh oke, bedankt voor je reactie. Dat lenen is natuurlijk ook wel een goed idee, ga het onthouden bedankt!

15. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Wat fijn dat je dochtertje het zo heerlijk vind! Lijkt me ook erg fijn en handig een draagzak voor zowel moeder als baby. Ben blij dat ik er hier zoveel over heb gelezen, anders was ik er denk ik niet eens opgekomen.

Deel Deze Pagina