Baby vitamines/medi??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door soura, 15 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soura

soura Bekend lid

16 mei 2011
    623
    0
    16
    He

Wat moet ik in huis halen wat betreft Vitamines en medicatie?

Ik heb nu enkel vitamine K en een neuspeertje en zoutoplossing.

Heb ik zetpilletjes en nog meer medicatie vitamines nodig??

(gewoon preventief)

tx

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
  3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Vitamine D ook inderdaad.

Zetpillen kan. Je kunt van 120 gram kopen. tot 3 maand moet je eigenlijk 60 gram gebruiken, maar als ze dan koorts hebben moet je toch al snel de huisarts bellen en evt via apotheek regelen. Dan kun je in geval van nood die 120 gram nog doormidden snijden.

Verder billensmeersels? Bepanthen en sudo helpen hier goed.

4. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Volgens mij mag een baby tot 3 maanden helemaal geen paracetamol. Tot de 3 maanden altijd overleggen met de huisarts.

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    de 60mg zetpillen voor onder 3 maand kun je vrij verkrijgbaar bij de apotheek kopen en mogen wel degelijk. Ook zonder overleg met de HA.

vitamine K alleen als de BV echt goed lukt, dus die hoef je pas na 1 week in huis te hebben (net als de vit. D trouwens.. maar die moet sowieso)

En bepanthen en sudocreme zijn een must... maar als je de verschillende babypaketten hebt, zit daar vaak een proefpotje sudo in... daar kun je best lang mee

Trouwens, die website bevat achterhaalde informatie... als je volledige KV geeft, krijgt je baby voldoende vit. K en heb je die dus niet extra nodig

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Vit d bij kunstvoeding en vit d & k bij borstvoeding. Geen paracetamol, zo jong moet dat toch iom huisarts/verloskundige.

7. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.817
    2.674
    113
    Hier adviseert het cb paracetamol bij pijn na vaccinatie. Ik mocht bij 2 mnd gewoon een 120 mg zetpil geven, zonder overleg met huisarts.

Ik had voor de uitzet paracetamol, vitamines, neuspeertje, daro zoutoplossing en bepanthen en sudocreme in huis. En nu gebruik ik maizena tegen een smetplekje in haar nek, maar die komt gewoon uit de keukenlade :)

8. Mommy2012A

Mommy2012A Actief lid

4 nov 2011
    489
    0
    16
    Vrouw
    Hier hebben we:
    -Pcm zetpillen 120 mg bij koorts. Advies van cb en het ziekenhuis.
    -Neuspeertje
    -Vitamine D
    -Bepanthen
    -Sudocrem
    -Zoutoplossing spray
    -Infacol tegen z'n darmkrampjes en lucht.

9. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Het duurt waarschijnlijk nog even voordat je het gaat gebruiken :), maar voor mijn dochter gebruik ik Gengigel Baby bij doorkomende tanden. En vallen en stoten gel, maar dat duurt waarschijnlijk ook nog even.
    Heb je voor jezelf alles in huis?

10. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    perdolan siroop! geen zetpillen!!!!

11. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Hier gebruiken we Dentinox voor doorkomende tandjes

12. Koon

Koon Niet meer actief

- Neusspray voor baby's!
    Wij hebben het pas vorige week voor het eerst gebruikt, maar we hadden het wel ineens nodig. Natuurlijk ook op zaterdagavond. Altijd wel aan te komen natuurlijk (apotheek in het ziekenhuis bijv.) maar ik was erg blij dat ik het in huis had.
    - Voor luieruitslag vind ik bepathen veel fijner dan sudocreme maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
    - Steriele gaasjes. Voor een ontstoken oogje schoon te maken.

Ik mocht met 2 maanden al paracetamol geven na de vaccinaties. Was overigens niet nodig, maar mócht dus wel. Ook gewoon 120 mg.
    Maar met een pasgeborene zou ik toch uitkijken en eerst de HA bellen om te overleggen voor ik pcm zou geven.

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik heb vitamines in huis en doosje paracetamol zetpil en bepanthen dikke voorraad van gekocht in turkije daar is het veel goedkoper en kun je overal voor gebruiken

14. soura

soura Bekend lid

16 mei 2011
    623
    0
    16
    Wat moet ik voor mezelf kopen? Ik hoop dat ik geen medicatie nodige heb. Maar je weet maar nooit!

Waar kan ik steriele gaasjes kopen? Gewoon apotheek?

15. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Apotheek maar ook bij de drogist!

16. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    hoezo?

17. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik had nog een stapel gaasjes over uit het kraampakket. Maar bij de drogist zijn die dingen meestal niet zo duur. En onze supermarkt heeft ze ook wel liggen..

18. Bri

Bri Niet meer actief

Voor jezelf is paracetamol ook handig om in huis te hebben. De gewone, dus zonder coffeine.
    Mocht je erge naweeën hebben, of last van je borsten, dan kan paracetamol verlichting geven - en het mag in combinatie met BV.

Verder is die bepanthen-zalf ook heel fijn voor allerlei kraamvrouwenkwalen.
    Mocht je last krijgen van eventuele hechtingen (dreigende ontsteking), dan is een biotex-badje wel fijn. Sowieso is biotex handig om in huis te hebben voor alle poep- en spuugongevalletjes die er nog gaan komen :)

Steriele gaasjes heeft de apotheek, maar ook de drogist.

19. soura

soura Bekend lid

16 mei 2011
    623
    0
    16
    #19 soura, 18 okt 2012
    Laatst bewerkt: 18 okt 2012
    Biotex, Is dit geen waszeep?

Hoe moet je dit gebruiken?

Vitamines gewoon enkel vitamine D en K. Voor de rest, heb ik eigenlijk niks nodig.

Sudocreme heb ik al in huis, dus nog even die bethapen kopen.
    Kennelijk kan je dat ook voor jezelf gebruiken!

20. Bri

Bri Niet meer actief

Biotex is inderdaad waspoeder. Mijn huisarts raadde mij dit aan bij een ontsteking, om daar met warm water een badje mee te maken en daar de zere plek in te doen. (bij mij ging het om m'n vinger, dat is wat makkelijker dan een ontstoken hechting down under... maar je kunt dan wellicht een zitbadje maken met biotex erin).

En voor de was is het gewoon handig om te laten inweken, in geval van spuitluiers e.d.

Bepanthen vond ik erg fijn bij beginnende tepelkloven. Anderen zweren bij purelan, maar dat vond ik weer niet prettig.

Deel Deze Pagina