wat trek je je kindje aan als je naar buiten gaat?

Discussion in 'Verzorging' started by patty73, Jan 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. patty73

patty73 Actief lid

May 10, 2008
    109
    1
    0
    Mijn zoontje is nu 4 weken oud en ik wil voor het eerst met hem naar buiten in de kinderwagen
    Wat trek je hem aan tav van kleertjes en hoe maak je de kinderwagen op?
    Is 1 dekentje voldoende , moet ik ook een kruikje in zn bedje leggen?
    En hoe zit het met tegen de wind of voor de wind lopen. Hoor dat het heel slecht is als de wind in de kinderwagen waait. Je zou dan de kinderwagen achterstevoren terug moeten trekken doen jullie dit ook?

2. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Hoi

tegen de wind deed ik altijd de regenkap erop in het begin toen mijn zoontje nog klein was,ik had die altijd onder in de boodschappenmand liggen!

Op mijn kinderwagen zat zo'n bovendoek wat over de bak ging en bij de kap een stukje omhoog stond en die ging erop als ik naar buiten ging,mijn zoontje is van februari 07 en het was toen al best warm dus had een omslagdeken als wagendekentje en verder wat ik altijd deed is vaak even voelen met 1 vinger n zijn nekje onder de kleertjes om te kijken of hij het niet te koud/warm had.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

3. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

Dec 29, 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Ik doe altijd hetzelfde als ik zelf aan heb buiten + een dekentje en een mutsje

4. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,076
    2,220
    113
    Brabant
    ze heeft hier een winterjasje aan en een babymutsje op. Toen het zo koud was had ze een wintermuts op die over de oren ging. Ze ligt hier onder een dubbele deken, want die is anders te groot. De deken ligt btw niet ingestopt. En het dekje zit daar nog overheen.
    Ik ga mn wagen niet trekken, heb ik ook nog nooit iemand zien doen. valt wel mee hoe hard het in de wagen kan waaien hoor!

5. anno1977

anno1977 Actief lid

Apr 27, 2008
    171
    0
    0
    Evy heeft geen jasje aan, maar wel een muts op. De meeste warmte verliezen ze tenslotte via hun hoofd.

Ze ligt onder het dekentje van maxi cosi (dun ding), die heb ik ingestopt. Met daarover nog een dikkere deken, die ik los over haar heen leg en dus wat verder omhoog kan leggen. De eerste paar keer heb ik er zeker een kruik bijgelegd, ook afhankelijk van het weer.

Ik heb de wagen niet achter me aangetrokken ivm de wind.

6. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

anne kwam al buiten toen ze 1,5 a 2 week oud was, nu bijna dagelijks minimaal een half uur.

in het begin paste ze nog geen jasje(maat 50was zelfs te groot nog)
    dan had ik haar in haar nijntje dekene gewikkeld(speciale wikkeldeken) en een mutsje op, en de kraamverzorgster had zelf een fleesdekentje dubbel in het dekbedhoesje van de kinderwagen gedaan, soms doe ik er nog een kruik bij in, vaak wel even om de wagen voo te verwarmen.

nu heeft ze sinds 2 week een jasje die ze past(ze groeid eindelijk uit maat 50) dus krijgt ze een jasje aan en slofjes over haar sokken.

alleen madam wil absoluut geen handjes onder de deken, dus altijd isjkoude handen, laatst waren ze gewoon rood van de kou.
    nu past ze geen kinderhandschoenen, heb ik een dunpaar vanmezelf over haar handen gedaan, hahhaa zag er niet uit, had nog wel wat koude handen maar geenrode handen meer

Share This Page