Gijs zit momenteel in 74-80 .. Sommige kledingstukken van 74 zitten al vrij krap, dus iets groter worden en t kan opzij.. Van maat 80 heb ik (nog) niet heel veel.. Mijn man opperde gister om van 80 niet bij te kopen maar 86 te doen en mouwen en broekspijpjes om te slaan.. Goed idee van hem en dan nog even wachten tot de herfst/wintercollectie in de winkel hangt of nu toch maar 80 bij gaan halen?
Ik heb zelf wel wat shirtjes in 80 gekocht omdat 74 echt te krap is en 86 echt te ruim. Ik heb gewoon niet teveel gekocht omdat Aaron opeens zo hard groeit. 74 heeft hij nauwelijks in gezeten. Mocht hij zo hard doorgroeien heb ik tenminste niks onnodig gekocht.
Ik vind het verschil tussen 80 en 86 nogal groot en het past daardoor echt niet. 86 is de grootste baby maat en vaak een stuk wijder dan 80. En broeken vallen ook vaak veel langer en een stuk wijder. Ik vind veel te grote kleren ook zo armoedig staan. Je zou wel 2 dingen op elkaar kunnen leggen en als het weinig scheelt neem ik altijd de grootste maat.
Wij hebben we wat dingen gekocht...maar niet al te veel! Gelukkig maar..want hij was er zo weer uit gegroeid! Maar idd...86 is in het begin echt nog veeeel te groot! Vooral de broeken!
Hier is maat 80 heel veel gedragen. Ik zou wel maat 80 kopen en dan idd niet te veel in 1 keer kopen. Het verschil met maat 86 is wel heel erg groot.
Maat 80 hebben ze toch wat langer aan vaak, nu kun je in 80 nog zomerspul kopen, en dan na de zomer winterspul in 86. Of je kijkt even naar hoe de kleding valt. Wij hadden meestal C&A spul, maar in de overgang ook wel H&M (valt groot), of V&D/noppies/hema (valt klein). Dan kun je grote 80, of kleine 86 kopen.. Soms heb ik 2 kledingstukken van verschillende merken, een maat verschil, en toch hetzelfde formaat.
Ik zou 80 kopen. 86 draagt je kindje in de herfst en mogelijk winter waarschijnlijk nog steeds, dan heb je ook weinig meer aan zomerkleertjes in die maat toch?
Hier ook erg lang maat 80 gedragen. Vanaf nu gaan ze zowiezo veel langer met één maat doen. Mijn zoontje is bijna 1,5 en is groot voor zijn leeftijd, hij draagt nu al heel lang broeken in maat 80, deze blijven hem ook nog wel even passen. Shirts heeft hij al wel een heel tijdje in maat 86, maar dan wel maat 86 uit de babycollectie, 86(-92) uit de kindercollectie valt veel groter. Ben het met Yolanthe eens dat te grote kleding beetje armoedig staat (terwijl ik een beetje krap juist wel leuk vind staan, mits niet te kort).
Hie ook alle 3 de kinderen maat 74 zo goed als overgeslagen. Maat 80 hebben ze hier echt een hele lange periode aan gehad. Mijn dochtertje van 20 maanden draagt nu nu nog steeds broekjes maat 80 en shirtjes nu maat 86 en ze zit met lengte en gewicht net boven het gemiddelde. Ik zou gewoon even kijken van welk merk of winkel je iets koopt. Een beetje omslaan kan natuurlijk altij dmara ik vind persoonlijk dat maat 86 wel ineens een stuk groter is dan 80 dus om daar nu meteen naartoe te gaan misschien niet handig.
Ik ga toch maar voor 80.. heb inmiddels al wat zomerdingetjes gekocht... In de herfst maar weer eens kijken...
Een maat overslaan kan in sommige gevallen wel. Maar je kunt niet standaard een hele maat overslaan lijkt me. Je zoon verzuipt echt in een broek 86 denk ik.
heb van mn moeder laatst een setje gekregen in 86.. De shirts gaan wel lukken , maar die broek daar past nog wel een Gijs bij.. Hij was onlangs op t cb 76 cm lang en bijna 10.1 kilo..
Hier een grote meid van 15 maanden (82 cm en 12,6 kg eind mei, toen was ze 13 en halve maand) Het scheelt echt welke merk je hebt hoor!!! Qua broeken draagt ze nu voornamelijk 80 en 86, al is 86 meestal nog wat lang en ruim. Shirts heb ik in 80 bijna niet meer aan, alleen nog als het echt ruim valt. Hier ook al regelmatig shirts in 92 aan, weet inmiddels welk merk in Duitsland smal valt. Van de Nederlandse maten is het nu vooral 86 denk ik. Maw de Duitse maten zijn meestal toch wat smaller gesneden dan de NLe maten.