Dekbedje?

Discussie in 'Verzorging' gestart door tinke, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    Hallo,

Gisteren was ik in de babywinkel om even wat aankopen te doen en toen ook een kinderkamer gekocht. Daarna dus op zoek naar een dekbedje. Maar nu verteld de verkoopster ons dat het kindje de eerste tijd nog geen dekbedje mag. Maar onder een dekentje moet. Dat lijkt mij best wel koud, voor zo'n kindje. Nu was mijn vraag: waar slaapt jullie kindje onder?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    C sliep in het begin (augustus baby) onder een laken en dekentje. In de winter had hij een slaapzak aan. In de zomer een zomerslaapzak, en nu weer een winterslaapzak. En dan afhankelijk van het weer, een laken en 1 of 2 dekens erbij.

Onder een dekbedje kunnen babies vrij moeilijk hun warmte kwijt. Dan krijg je warmtestuwing, en dan krijgt je baby dus koorts.
    Onder een dekentje kan de baby veel beter zijn/haar warmte kwijt.

Als wij het te warm krijgen onder een dekbed kunnen wij het ook afgooien. Maar een baby doet dat nog niet.

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    en als het heel koud is..kan je 2 dekentjes gebruiken

maar dekbedje idd... niet doen.

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Als ik jou was zou ik een duodeken kopen. Dat zijn twee losse dekens die je met klittenband of knoopjes aan elkaar doet. Enkel goed genoeg voor zomermaanden en het voorjaar en de herfst als het niet te koud is. Dubbel is lekker in de winter.

Silke heeft dus zo'n duodeken. Dekbedje mag pas vanaf twee jaar.

5. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Nu was ik een tijdje geleden bij de intake bij het kdv met mijn zoontje en daar gebruiken ze dekbedjes, ik had toen gevraagd of die niet gevaarlijk waren en zij zei dat degene die zij hadden niet gevaarlijk is. Klopt dat, of zijn er geen babyveilige dekbedjes?

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mij mag het pas vanaf 2 jaar, ongeacht het soort dekbed.

7. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    hier mag het vanaf 2 jaar een dekbedje maar in duitsland en frankrijk ( familie woont in beide landen) daar gebruiken ze vanaf de geboorte een dekbedje....wel een speciaal kinderdekbed hoor...

dus ja wat is goed?

Teun heeft altijd nu nog onder een laken en dekentje gelegen en nu met een slaapzak aan eronder omdat hij zich toch los woelt....

8. Djenno ligt altijd in een slaapzak en ik heb een katoenen dekentje met een speciale (dunne katoenen) dekenhoes eromheen. De hoes heb ik er nu omheen omdat Djenno altijd een potje van zijn dekentje en lakentje maakte, hij trekt alles los, nu blijft het tenminste bij elkaar.

9. Maite

Maite Lid

10 apr 2008
    79
    0
    0
    Consulent schuldregeling en budgetbeheer
    Amersfoort
    Romy ligt onder een lakentje + dekentje. Ze heeft wel een slaapzakje aan, omdat ik merkte dat ze koude benen en voetjes had. Als het heel koud is leg ik gewoon een extra kruik in haar wiegje.

Deel Deze Pagina