Als mama mag je nogal vaak je handen wassen, rompertjes in de inweek zetten, afwasjes doen etc. Ik heb mijn handen nog net niet open, maar het scheelt niet veel. Ik draag al enige tijd handschoenen tijdens de afwas en ook de inweeksopjes raak ik niet meer met blote handen aan, maar ik was al te laat. Ik krijg mijn handen niet meer goed, het is schraal met een soort van korstjes erop en het doet pijn. Ik smeer met sos creme, maar zelfs dat bijt nu Wat gebruiken jullie bij schrale handen en wat doen jullie om het te voorkomen?
Je kan je handen een "maskertje"geven. Je handen héél dik insmeren met hadcreme, van die plastic wegwerphanschoenen aan doen, elastiekjes om je polsen zodat alles blijft zitten en dat een tijdje laten intrekken. Bij mij werkt dat wel als ik hele schrale handen heb. Of anders even langs de huisarts. Misschien heb je wel exzeem ofzo?
Idd vaak hydraterende creme op smeren van vaseline intensive care? of gewoon nivea soft... wat denk je van beetje vaseline das een natuurlijk product, als je echt last blijft houden eff langs de dokter!
Ik gebruik altijd een crème die we zelf maken in de apotheek. Het werkt echt super. Zo'n oud recept van een huisarts, maar het is eigenlijk het enige wat bij mij werkt. Ik heb ook nog wel is de handcreme van purol. Die is ook wel fijn. Voor de nacht goed invetten en dan van die katoenen handschoenen erover.
Ja dat ken ik, scrhale handen. Ik heb ooit een maskertje voor de handen van dr. van der Hoog gebruikt, maar nooit meer tegengekomen na die ene keer. Ik smeer ze overdag regelmatig in met duindoornhandcreme van Weleda. Vaak doe ik er 's nachts een laagje vaseline op. Dit werkt goed.
purol is fijn, maar wel erg vet. bij de karwei verkopen ze ook fijne handcreme (in een heeeule grote pot!). iets met schapenvet erin, geloof ik, dus op natuurlijke basis. erg fijn spul, en trekt snel in. verder heb ik erg fijn spul, dat heet 'Stablehands' en is speciaal voor mensen die veel buiten werken (in de tuin, in dierenverblijven etc.). ook natuurlijk, en verkrijgbaar via www.paardendrogist.nl ruikt zalig, want zit iets citroenigs in, en rozemarijn oid. succes!
Als het echt pijn doet, zou je misschien toch eens lang de huisarts kunnen gaan? Mijn moeder had ook schrale handen met korstjes. En dat ging pas over, na stapels zalfjes, met antibiotica. Ze bleek een sluimerend infectie te hebben op haar huid.
Ik gebruik handencreme van Herome. Werkt super om de huid te hydrateren. Ik heb nl. ook psoriasis (op ellebogen en 1 van mijn knokkels) dus moet mijn huid altijd soepel houden.