Kan iemand mij vertellen wat het verschil is van de pampers in de gele verpakking en de groene (beby-dry)? Ik heb nu voor ons zoontje de groene maatje 3 voor 's nachts en de gele voor overdag, terwijl op de groene verpakking staat dat er een laagje op zit ter extra bescherming. Het viel mij ook op dat beide verpakkingen 10,- zijn alleen in de groene verpakking zitten 10 pampers meer in terwijl ze dus eigenlijk meer bescherming bieden. Of zit ik ernaast? In de winkel wisten ze het ook niet, dus hoor het graag!
de baby-dry zit inderdaad een extra plaslaag in.. die luier helpt finn om droog de nacht door te komen.. de gele heb ik alleen maatje 1 en 2 van gebruikt... behalve de extra plaslaag weet ik verder geen verschillen
hmm. das een goeie... ik zou het echt niet weten... ik gebruik maar 1 soort, dus ik heb er eerlijk gezegd ook nooit op gelet! maar waarschijnlijk weet iemand anders het hier wel.. ik hou het ff in de gaten.. ben nu ook wel benieuwd!
Als je aan de gele voelt, voel je dat ze zachter zijn. Die zijn meer voor het comfort van de baby. Die gebruik je meestal ook de eerste maanden. Later gaan ze meer plassen en dan ga je vaak over naar de baby dry omdat die meer tegenhoud.
Haha, ik had precies hetzelfde. Ik snapte er eigenlijk ook niets van, pampers heeft allerlei soorten namelijk. Ik heb het gevraagd in de winkel, en de gele luiers (New Baby) absorberen veel dunne poep, en zijn vooral voor de eerste periode. De baby-dry (groene) zijn wat beter voor de wat actievere babys vanwege de pasvorm. Maar..... ik kwam er een paar dagen geleden achter dat er nog een variant is, de paarse, active fit luiers van pampers! Deze zouden nog beter moeten passen bij een drukke beweeglijke baby. Ik weet het ook niet meer hoor... Volgens mij is het allemaal een beetje marketing. Luiers van bijvoorbeeld het kruidvat heb je ook maar in 1 soort toch? Ik gebruik tot nu toe de baby-dry, dag en nacht, en ben er erg tevreden over. Koop ze trouwens wel alleen in de aanbieding, 2 + 1 gratis. Anders is het me echt te duur!
De luiers uit de gele verpakkingen (new baby) zijn wat zachter de luiers in de groene verpakking zijn wat stugger. Maar kwa werking/pasvorm ed vind ik ze allebei goed, en aangezien er in de groene (baby dry) meer luiers inzitten gebruik ik deze tegenwoordig. Heb tot 2 weken geleden wel de new baby gebruik, maar aangezien mijn zoon ook geen schrale billen oid krijgt van de baby dry....
ik denk datje met de gele de new baby luiers bedoeld. Deze zijn volgens mij ook extra ondersteunend als je Borstvoeding geeft, daar zouden ze meer op afgestemd zijn.(doe ik even uit mijn hoofd) Maar anders moet je eens op de site van pampers kijken, daar kun je het vast vinden.
Dus in principe zoals ik het nu doe (groen 's nachts en geel overdag) is het goed. Met geel bedoel ik inderdaad Newborn. Dunne ontlasting hebben we nog niet echt meegemaakt dat hij er doorheen gaat, alleen bij de bovenkant zijn ruggetje, maar dat was dus met de gele. Vanmorgen de groene is het netjes schoon gebleven! Ik zat dus ook zo ermee in me maag omdat in die groene toch 10 extra zitten en het is allemaal duur zat. Ons kleintje is redelijk beweegelijk maar als ik dan lees dat de gele fijner zitten is dat misschien fijner voor hem? Vindt het moeilijk hoor...
Ik denk dat ik het heb van de site: " New Baby luiers voor de eerste maanden hebben zowel 'Total Care' technologie als 'Secure me Fit'. Total Care zorgt ervoor dat de zachte dunne ontlasting wordt doorgelaten en vastgehouden. De superelastische zijkanten en een unieke overlapping van de tapes (Secure me Fit) geven het comfort alsof de baby geheel is "ingepakt". De overlappende tapes kunnen verder van elkaar geplaatst worden al naar gelang de groei van de baby. De extra zachte, ademende buitenkant, die voelt als katoen, lijkt net zo zacht als de huid van je baby" " Baby Dry, met rups flex en extra Slaap-Laagje. Het buikje van jouw baby kan tot wel 3cm dunner worden door in- en uitademen en door bewegen in de slaap. De rupsflex zorgt ervoor dat de luier mee beweegt om openingen en lekkage te voorkomen. Het extra Slaap-Laagje helpt om vocht tot 12 uur lang vast te houden en daarmee de huid te beschermen." Volgens mij doe ik het nu dus goed!
Ja hoorik was ook al rond deze tijd overgestapt als ik het me nog goed herinner.Die gele zijn echt om je Baby zoveel mogelijk comfort te bieden ,daar hij nog geen luier en kleding gewend is en natuurlijk heel veel slaapt(athans volgens dé boekjes)die gele zijn denk ik ook gewoon in maat 3 voor dé zwaarder geboren Baby of snel aankomende.persoonlijk vind ik pampers er sowieso erg comfortabel uitzien