dekbedje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door desangel, 31 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. desangel

desangel Actief lid

14 dec 2007
    113
    0
    0
    zeist
    even een vraagje ik hoor van verschillende mensen dat het beter is om als dekentje een fleecedekentje in een overtrekje te gebruiken ipv van een echt dekbedje?
    wie weet daar iets van ?
    helup!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zover ik weet is een dekbedje niet aangeraden tot 2 jaar..

Ik gebruik zelf dekentjes en lakentjes..

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dekbedjes zijn vaak te warm en daardoor riskant voor kinderen tot twee jaar. Bovendien liggen ze los. waardoor een baby er gemakkelijk onder kan geraken. Het laatste geldt ook voor een dekentje in een dekbedhoes. Een opgevouwen deken in een hoes kan gauw te warm zijn. Deken en lakentje, rondom ingestopt, of een trappelzak zijn veel veiliger.

wiegedood.nl

4. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Er wordt inderdaad aangeraden onder de 2 jaar geen (donzen of synthetische) dekbedjes te gebruiken omdat die te warm zijn.
    Maar je hebt ook babydekentjes die je in een overtrek kan gebruiken, zowel voor een wiegje als voor een ledikantje. Deze zijn van katoen gemaakt en net zo dik als een dekentje wat je zou gebruiken bij een los lakentje alleen simpel wit i.p.v. gekleurd.
    Het is dus gewoon wat je zelf prettig vindt en wat je gewent bent, een los lakentje met een losse deken of een dekbeddekentje met een overtrekje.

Wij hebben gekozen voor een speciaal dekbeddekentje met een overtrekje, zowel voor in de kinderwagenwieg als in het ledikantje omdat we het niet zo hebben op losse lakens en dekens en een overtrekje leuker en makkelijker vinden.

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik stop mijn dekentje in een dekbed hoes.
    Esmee trok steeds het laken los en dan ging het over dr hoofd ,toen heb ik baby dekbedhoezen gekocht en daar doe ik haar deken in, heb wel een dekbedje maar die ligt op zolder.

Deel Deze Pagina