Ikea bedje

Discussion in 'De babyuitzet' started by Alita, Mar 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

We zijn er over na aan het denken om een ikea bedje te kopen, die met die golvende randjes. Heeft iemand hier ervaring mee? En de matrasjes zijn die goed? ik denk zelf van wel namelijk maar wil jullie mening horen....

2. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    die hebben mijn schoonouders ook gekocht..en zijn ovefr allebeide zeer tevreden!Marit slaapt er ook goed op!

3. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Wij hebben ook een ledikantje en matrasje van Ikea. We hebben wel een ander bedje.

Het lijkt mij dat het gewoon goed is, ze hebben sinds een jaar ofzo alle afmetingen van de babybedjes aangepast, omdat het aan de europese 'standaard' moet voldoen ofzoiets.

4. Premama

Premama Actief lid

Jul 19, 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb over de matrasjes mindere berichten gehoord. Maar omdat nu alle maten standaard geworden zijn, kun je gerust een bedje van IKEA met een matrasje van een andere winkel kopen.

5. Konijn

Konijn Niet meer actief

Wij hebben net ook een Ikeabedje en een matrasje gekocht. Het bedje is sowieso prima! Lekker stevig. Over het matrasje hoor je inderdaad verschillende verhalen. We hebben er toch voor gekozen en draaien en keren hem straks gewoon eel vaak. Als hij toch snel inzakt, kopen we gewoon een nieuwe. Maar het voelt verder prima, dus zal allemaal wel meevallen.

6. Alita

Alita Niet meer actief

Dank je voor jullie berichtjes. Wij gaan ook het ledikantje van ikea kopen! Over het matrasje weet ik het nog niet maar ik vindt wel dat je hierin niet hoeft te overdrijven mijn vriend heeft altijd in een hangmat geslapen omdat dat bij hun in midden-amerika gebruikelijk was en hij heeft er ook niks aan overgehouden. Maar het moet wel goed zijn natuurlijk. Vindt alleen niet dat dit honderden euro`s moet kosten.

Groetjes cindy

7. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    ik heb afgelopen week ook het matrasje gekocht bij de Ikea samen met de matrasbeschermer. Hierdoor gaat het matras langer mee en is ie comfortabeler en net wat de meiden zeggen gewoon regelmatig keren maar ja dat moet je ook met je eigen matras.

8. Alita

Alita Niet meer actief

Ja inderdaad dit moet je ook met je eigen matras... ik denk dat wij ook gewoon voor die van de ikea gaan.

9. Konijn

Konijn Niet meer actief

Die honderden euro's waren hier ook het argument. 'Tussen dit en dat zit ook nog wat'. Onze iegen matrassen zijn ook van Ikea en die zijn prima (keren ze wel iedere keer met het beddengoed verschonen). We hebben bij Ikea wel voor de duurdere variant gekozen. Maar dat scheelt evengoed nog verschrikkelijk veel vergeleken bij een speciaalzaak!

10. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    wij gaan ook een bedje halen bij Ikea.. ;)

11. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Mijn moeder heeft dat bedje en matrasje ook. Op zich prima, maar ik zou het niet voor elke dag willen kopen. Heb er zelf wel een van honderden euro's, maar das inderdaad net hoe belangrijk je het vindt ;)

12. AnneMica

AnneMica Bekend lid

Jul 11, 2007
    731
    1
    0
    Wij hebben ook het bedje van Ikea, eigenlijk de hele babykamer! Bevalt prima, ons jochie slaapt heerlijk in zijn bedje. En idd elke keer met bed verschonen het matras keren.

13. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    wij dachten e ook over maar in de winkel vond ik het bedje nogal gammel...misschien was hij niet goed in elkaar gezet maar wat er in ieder geval niet echt kapot van...groetjes..

14. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    we hebben ondertussen ergens anders een kamertje gekocht.. :)

15. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    wij hebben ook het ikea bedje. Bevalt prima!

16. Puck70

Puck70 Bekend lid

Jan 6, 2008
    759
    0
    0
    Kan ik ergens een vergelijkingssite vinden over babymatrasjes? Als ik het zo zie lijkt een IKEA-matrasje uitstekend. En van mij hoeft het nou niet zo nodig een matras te zijn waar je vooral voor het merk betaalt, als het maar goed is.

17. Siem

Siem Actief lid

Apr 7, 2007
    399
    0
    0
    ik heb dat matrasje van de ikea, en ik vind 'm heel goed!

18. Alita

Alita Niet meer actief

Wij kopen deze ook gewoon en het bedje van ikea ook... Duurkoop is niet altijd goed he...

Als je nu al zo gaat beginnen dan ben je veel geld kwijt voor je kindje denk ik.
    Maar iedereen zijn mening natuurlijk.. :)

19. valhalla

valhalla Niet meer actief

Heb ook het bedje van Ikea gekocht en als je het gewoon netjes in elkaar zet, zoals het hoort, is het een stevig bedje hoor.

Mijn schoonzusje heeft drie kindertjes en die hebben allemaal in een bedje + matrasje van Ikea gelegen. Ik heb het later van haar mogen overnemen en het was kwa stevigheid echt nog in perfecte staat...

20. Alita

Alita Niet meer actief

Vroeg mij alleen af of het niks uitmaakt voor als ze pas geboren zijn die open kant zeg maar in het bedje, een kant hoofdeind is dicht en die andere kant is met spijltjes, snap je wat ik bedoel? Vroeg mij dit af.. Omdat je het kindje naar onder legt en niet gewoon bovenin het bedje, voor te slapen.

Share This Page