Heyhoi, Ik heb van mijn moeder een dekbedje gehad, ongever 10 jaar oud maar in goede staat. Nou hoorde ik van mijn schoonmoeder dat oudere dekentjes niet meer mogen, omdat ze wiegendood kunnen veroorzaken? Wie weet daar iets van? Groetjes, Christianne
al een tijdje,.. maar ik beken hier ligt er wel 1 in.. een 4 seizoenen speciaal voor kinderen en is lucht doorlatend... Maar het mag inderdaad niet.
nee inderdaad tot 2jr absoluut niet doen! En vooral niet als die 10 jaar oud is al.. Dan zou ik hem of bewaren of sowieso een nieuwe aanschaffen
Er is net een ander topic hierover geopend, misschien staan daar nog wat goede tips in..... Zoals eerder vermeld wordt het afgeraden een dekbedje te gebruiken tot 2 jaar. Volgens mij is dat al een hele tijd zo. van de site over wiegendoodpreventie: 2. Voorkom dat de baby te warm ligt. Dekbedjes zijn vaak te warm en daardoor riskant voor kinderen tot twee jaar. Bovendien liggen ze los. waardoor een baby er gemakkelijk onder kan geraken. Het laatste geldt ook voor een dekentje in een dekbedhoes. Een opgevouwen deken in een hoes kan gauw te warm zijn. Deken en lakentje, rondom ingestopt, of een trappelzak zijn veel veiliger
ja dat klopt in Nederland word het afgereden maar in Duitsland en Frankrijk, waar familie woont, mag het gewoon gebruikt worden onder de 2 jaar.... maar een dekbedje van 10 jaar oud zou ik niet op een baby doen....
Ik heb ook in Duitsland een 4 seizoenen dekbedje speciaal voor baby's met leuke overtrekken gekocht. Ik woon 5 km vanaf de grens en mijn (schoon) familie gebruikt het daar ook. Wel denk ik in het begin slaapzakken te gebruiken maar dan toch over naar de dekbedjes Maar goed, ik heb nog even tijd en al 1 slaapzakje gekocht dus wie weet wat ik nog meer aanschaf. Heb wel voor in de wandelwagen ook lakentjes en dekentjes.
Ik heb mijn zoon eens onder het dekbed aangetroffen toen hij al ruim 2 jaar oud was. Hij was helemaal oververhit, als het een beebje was geweest had hij het wss niet overleeft! In ieder geval ben ik me eigen wezenloos geschrokken Om die reden zou ik het ook never nooit niet gebruiken voor een kind dat jonger is dan 2 jaar, je moet er toch niet aan denken als je je kindje eronder aantreft..
indd dat wil je toch niet meemaken hier bij de eerste pas een dekbek toen hij in een groot bed ging met 2.5 jaar ik zou geen dekbed doen en al zeker geen van 10 jaar oud
wat ik mij eigenlijk afvraag; waarom wel een dekbedje gebruiken? het is ieder zijn eigen keus, maar ik zie zelf de voordelen er niet van om een baby onder een dekbedje te leggen. Alleen omdat het leuker staat?
Ik vroeg het alleen omdat ik iets gehoord had, mijn moeder heeft 7 kinderen gehad, en elk had meteen een dekbedje. Het dekbedje is wel 10 jaar oud, maar m'n moeder heeft het twee jaar geleden nog voor m'n broertje gebruikt. Maargoed, ik weet genoeg in ieder geval. Bedankt.