Hee meiden, Mijn dochter (8,5 mnd) heeft zelf zitten ontdekt, alleen niet vanaf de buik. Ze zet zich af met dr ellebogen en doet de rest met buikspieren soms nog met dr handen. Moet ik dit tegenhouden ? Krijg ik nu een kontschuiver? Alsk dr op dr buik leg lift ze dr billen en ligt met armen vooruit maar plat op de grond. (zeg maar bovenlichaam en armen op de grond. Deden jullie kleintjes dit ook en hoelang erna begon t kruipen? Liefs
Hihi wat zijn ze toch creatief! Ik zou haar gewoon zoveel mogelijk op haar buik leggen, ook als je ziet dat ze van rug naar zit gaat.. Fysio hier gaf de tip om haar ellebogen onder haar buikje/hoofdje te zetten maar dat is meer voor omrollen.. Misschien kun je haar zelf zo min mogelijk in zit zetten zodat ze idd niet te veel zit en veel op de buik laten spelen.
Mijn dochter.doet idd ook wat je zegt met die billen en der armen. Las dat t een voorteken van kruipen ksn zijn maar dat t ook nog lang kan duren. Is zelf zitten dan slecht ? Mijn meisje zit rustig 15 minuten zittend te spelen want dat.vind ze leuk..
Neejoh niks tegenhouden!! Je baby ontwikkelt zichzelf en iedere baby doet dat op zijn eigen manier. Mijn zoontje kon bijv eerst tijgeren (maand of 7), met 8 maanden ging hij zich optrekken tot staan, maar hij kon nog niet zelf zitten. Terwijl andere kinderen het andersom doen. Pas toen hij zelf kon zitten, ging hij ook kruipen. Dat kan allemaal ineens heel snel gaan hoor, van de een op de andere dag schieten ze weg.
Zelf zitten is niet slecht als ze zelf van lig naar zit kunnen. Moet je ze neer zetten in zit dan raden ze het af omdat ze anders het kruipen over kunnen gaan slaan en het uitnodigt tot kontschuiven. leren kruipen is goed voor de ontwikkeling en de romp stabelisatie .Zo zij onze fysio het in elk geval
Dankje voor je antwoord knuffieq. Ze kan idd nog niet van lig naar zit. Ze is wel aan t oefenen met kruipen, dan gaat ze op haar handen en knieeen zitten En wiebelt ze heen en weer. Maar nog niet echt kruipen.