Is er een kapper in de zaal? (verven)

Discussion in 'De lounge' started by Lily2006, Apr 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lily2006

Lily2006 Actief lid

Jan 14, 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Hallo allemaal,

Ik ben van mezelf blond. Vroeger heel licht blond, nu steeds donkerder.

Nu wil ik het graag wat lichter gaan kleuren, en ik dacht aan kleur 9.1. Bewust de astint, want mijn haar heeft ook een astint maar wordt erg snel oranje.

Ik heb alleen aan één kant nog een paar lowlights en ik ben bang dat die raar gaan opkleuren als ik er een kleuring overheen doe. Ze zijn een natuurlijke kleur bruin, zonder roodheid oid erin.

Ik denk dat ik die 9.1 op zich wel aandurf, omdat ik weet dat een standaard kleuring niet ontzettend veel lichter kleurt als je het niet bleekt.
    Van mezelf is mijn kleur ongeveer een 8 of tussen 7 en 8 in (ik ben ook een keer 'iets' donkerder gegaan met 7, en dat viel dus ronduit bruin uit ;))

Alvast bedankt!

2. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Kleur op kleur maakt niet lichter dus de low-lights worden niet lichter door de kleur. Een as tint is een goed idee, ik weet niet of de punten dezelfde kleur hebben als de aanzet van je haar? Een as tint kan namenlijk iets matter op punten uitvallen, omdat die vaak iets poreuser zijn en opgelicht door bv. zon.

3. Lily2006

Lily2006 Actief lid

Jan 14, 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Thanks! Mijn haar heeft zo goed als volledig dezelfde kleur, ik heb namelijk een halfjaartje geleden mijn haar radicaal afgeknipt :D

Daarmee heb ik dus alle verfresten uit mijn haar geknipt op die paar plukjes na dan.

4. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Nou dan moet het allemaal wel lukken!! Succes!!

5. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik heb ( denk ik) dezelfde natuurlijke haarkleur als jij, beetje "peper en zout" kleur, saai dus. Ik kleur het al jaren zelf. Ben ook altijd van de koele/ astinten, warm staat me niet. 9,1 ( van loreal)is de laatste kleur die ik erin heb gedaan en het bevalt me goed, gebruik deze kleur nu al een jaar! Hij pakt wel minder licht uit bij mij dan als op de verpakking hoor!

Voor de kappers onder ons: ik wilde nu voor de zomer nog ene paar tinten lichter: klopt het dat je het dan eerst moet ontkleuren?? Dat kan ik denk ik beter bij de kapper laten doen he?
    En als je highlights laat doen ipv alles in dezelfde kleur, staat dit dan nog wel leuk? of dan toch liever alles lichter als je het dan toch rigoureus wil aanpakken? Iemand tips voor een koele wit/blonde kleur ( merk, kleurnummer??)

6. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Ik heb vanmiddag mijn haar geverfd met de nieuwe lightner verf van Syoss, het is goed uitgepakt! Ik ben er erg tevreden mee, volgens mij stond op het pakje 11/0, ze hadden 3 verschillende en ik heb de donkerste gepakt en het is alsnog echt heel licht/witblond!

Ik was wel van mezelf al lichtblond dus ik weet niet hoe hij bij iets donkerder haar uitpakt..

7. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Volgens mij pakt ie dan niet bij donkerblond haar?? Of is het resultaat iig gewoon "middenblond" ofzo?

8. Lily2006

Lily2006 Actief lid

Jan 14, 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Hoi meiden,

Ik heb het gedaan en voor zover ik nu kan beoordelen (het was helaas al donker toen het goed droog was) is het in ieder geval een tint lichter en oogt al een stuk frisser!

Als het nog wat lichter mag pak ik de volgende keer 10.1 want het effect is vrij zacht en heeft niks raars gedaan op de lowlights :)

Volgens mij pakt een witblonde kleur op middenblond of donkerblond haar minder goed. Het zal wel lichter worden maar volgens mij niet witblond, dan moet je echt bleken.

Bij de kapper kan het wel (deels?), dan veranderen ze iets aan de samenstelling waardoor de verf agressiever wordt (wel meer auw op je hoofd :))

Maar ik ben heel tevreden over deze L'oreal Casting creme gloss 910! Er zit geen ammoniak in en dat spreekt mij wel aan, maar daardoor is het resultaat ook zachter. En dat is prima, zeker zolang ik zwanger ben.

Share This Page