DE tip om duimen af te leren???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sm1, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sm1

    sm1 Fanatiek lid

    17 dec 2011
    1.859
    106
    63
    Mijn oudste dochter wordt over een paar maandjes alweer 4.
    Ze is nog steeds helemaal gek op haar duimpje ;), op school duimt ze niet en overdag als ze bezig is ook niet.
    Als ze moe is en als ze slaapt dan duimt ze volop.
    Iemand ervaring om op een respectvolle manier met het duimen afleren? Omkopen met een cadeautje? Ik doe niet aan vergif op nagels lakken ;).
     
  2. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    bij ons moest onze dochter per direct stoppen met duimen. we kregen de tip om een washandje aan haar pyama mouw te naaien. Vind je dit respectvol genoeg, wij hadden geen andere keuze??? Werkte hier wel goed.
     
  3. Arja

    Arja Bekend lid

    2 nov 2008
    951
    0
    0
    Bytex is geen vergif hoor. Smaakt alleen vies. Heeft bij prima geholpen toen ik klein was en ik leef nog steeds :D
     
  4. Kleine Muis

    Kleine Muis Actief lid

    20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb geen ervaring, maar vind het washandje wel een goede. maar wellicht gaat ze daar dan weer op sabbelen dat kan natuurlijk ook nog. hoe leer je iets af wat ze automatisch in hun slaap doen, moeilijk hoor. ik zou zelf ook niet zo snel iets op de vingers smeren denk ik.

    nouja,kan je dus niet echt helpen vrees ik. (hier wordt nagenoeg niet geduimd en ook geen speen).
     
  5. sm1

    sm1 Fanatiek lid

    17 dec 2011
    1.859
    106
    63
    Waarom moest dat dan als ik vragen mag? Hoe oud was je dochter toen?
    Washandje eraan vastnaaien vind ik best een goed idee.
     
  6. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    Dat mag je vragen hoor. Ze was met haar loopmoter gevallen en had toen een voortand eruit en de andere los. Mocht daarom niet duimen omdat ze dan mogelijk haar andere voortand ook kwijt zou raken. ze was toen 2 jaar en 8 mnd.
     
  7. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    hier hebben we het met J erover gehad dat het tijd werd dat hij overdag ging stoppen. wij zijn begonnen met stickers plakken. en na 10 stickers kreeg hij een cars autootje. de eerste dagen kreeg hij vrij snel een stickertje of snoepje. en de tijd werd steeds wat langer.

    uiteindelijk ging het heel makkelijk na 1 auto wilde hij zelf alleen nog maar stickers en na 3 dagen was hij zelfs de stickers vergeten. en nu duimt hij alleen s'nachts nog. deze stap doen we als hij 5 is. dat doet hij nog teveel automatisch.

    wij stonden er zelf van versteld hoe snel hij het afgeleerd was dat hadden we nooit verwacht.
     
  8. mamavanmeisje

    mamavanmeisje Fanatiek lid

    17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Stukje hansaplast (=soort pleistertape t.k. bij drogist) op de duim plakken? Dit plakt beter vast als een pleister en bij het afhalen laat het wat lijmresten achter (en dat smaakt vies).
     
  9. MacG

    MacG Bekend lid

    3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Ik heb het afgeleerd met de washandjes methode (na amandelen knippen). En ik kreeg een cadeau toen het gelukt was :). M'n moeder maakte de washandjes niet aan de pyama vast, maar deed er een badstoffen haarelastiek over zodat ze bleven zitten. Maar ik was al wel wat ouder toen. Aan de pyama naaien is meer peuterproof denk ik :).
     

Deel Deze Pagina