Dekbedovertrek en hoeslaken

Discussie in 'De lounge' gestart door Sue87, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Hi dames,

Omdat ik graag onze lakens wil vervangen ben ik benieuwd welke lakens jullie hebben. Van welke stof en waar gekocht?

Heb tot nu toe altijd gewoon katoen gehad. Laatst een proefset bij de hema gekocht; softcotton, 1 pers voor 15 euro. Het slaapt heerlijk, maar na het wassen is het erg gekreukt. Lakens strijken ga ik niet aan beginnen.
    Ben ook wel benieuwd naar ervaringen met de Hema hotel series.

Please share. :)

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Voor dekbedovertrek heb ik altijd katoenen overtrekken en ik heb jersey hoeslakens.

3. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Lakens van katoen of katoen jersey en dekbedovertrekken van microfiber. Jersey krimpt alleen onwijs op 60 graden.

4. Sifra

Sifra Niet meer actief

Ik ben erg tevreden over de dekbedovertrekken en hoeslakens van Ikea, goede prijs-kwaliteit verhouding.
    Tot nu toe alleen katoenen overtrekken en hoeslakens, maar heb van de week een flanellen dekbedovertrek gekocht bij de Aldi.
    Lijkt me heerlijk warm, nog even uitproberen of dit lekker slaapt.

W.b. kreuken; misschien kreukvrij programma en/ of minder hard centrifugeren?

floppie888 vindt dit leuk.
  5. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    De katoen van de Hema, al jaren de blauwe. Die blijven er gewoon fris uit zien en zijn stevig. Op mijn kussen heb ik zo'n beautypillow hoes, werkt echt ben 55 en zie er uit als eind 30 ;)

Popidepi en Sue87 vinden dit leuk.
  6. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Katoenen hoeslakens van leen bakker. Speciale voor topmatras.
    Dekbedovertrekken van Kwantum en dan uit de oude collectiebak. 10 euro voor 1 persoons. Fijne stof, hoef je niet te strijken en verkleuren niet, worden niet pillig.

7. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb dekbedovertrekken van pip studio, die zijn van percal katoen. En van essenza, katoen.

Mijn zoontje zijn dekbedovertrekken zijn van covers en co, katoen renforcé.

Hoeslakens van pip studio ( weer percal katoen) en cevilit. 95% supergekamde katoen 5% elasthaan.

Mijn schoonouders hebben een woon en slaapcomfort winkel, en verkopen dus ook dekbedovertrekken en hoeslakens etc.

8. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Hier ook alles van de Ikea. Hoeslakens zijn erg fijn. De dekbedovertrekken uit de duurdere series zijn mooi stevig, maar de kussenslopen wat klein.

Alles is van katoen en gaat hier op 60 graden in de was.

9. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.756
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier eigenlijk alles van de Ikea. Heel erg tevreden mee. Denk dat ik om de 2-3jaar een nieuwe koop die ik dan weer veel op bed heb liggen.

Ga voor Oudste een fanellen kopen. Is een koud kamertje. Maar geen idee of dat wat is. Nooit gekocht.c

10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home
    Ik haal altijd bij de Hema
    Die blijven goed

11. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.385
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik ben fan van Beddinghouse. Vooral de flanellen. Heerlijk in de winter. Mmm. Echt ik weet niet waarom ik niet eerder wist dat dat zo fijn slaapt. Strijken hoeft op zich niet maar doe ik toch altijd, haha ik vind dat mooier.

sweetL vindt dit leuk.
  12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Hoeslakens en moltons van de hema.
    Dekbedovertrek van wibra, ikea, kwantum oid

Geen satijn nemen. Wat een stof blijft daar aan hangen, brrr

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Flanel is heerlijk. Lig nu op een flanellen hoeslaken, zo zacht en warm.

Dekbedovertrekken koop ik overal, alleen de Hema soft cotton laat ik aan mij voorbij gaan voortaan. Wie heeft bedacht dat dat zacht is? Net schuurpapier.
    Altijd jersey katoen of flanel katoenen hoeslaken.

Nooit polyesther spul of satijn.

14. Prj

Prj Niet meer actief

Beddinghouse! Van alles gehad maar sinds vier jaar een goed bed gekocht met beddinghouse en wilde nooit meermeer anders!

De sint brengt twee nieuwe hoezen dit jaar :)

En hoeslakens altijd jersey.

sweetL vindt dit leuk.
  15. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Ikea niet duur en blijven mooi. Strijken doe ik zoiezo niet, en ook niet nodig. Ik laat ze uithangen over de deur. Ik heb zo veel dat ik van mijn vriend eerst iets weg moet doen voor ik een nieuwe koop :rolleyes:. En gelijk heeft hij.. als we bij ikea zijn loop ik altijd snel die afdeling voorbij :D

Deel Deze Pagina