wat hiermee te doen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door butterfly1984, 6 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Onze oudste dochter zit op de psz, nu is het zo dat haar beste vriendinnetje er vanaf januari niet meer op zit, omdat ze dan 4 is.
    Onze word in april 4 jaar, dus dat scheelt een aantal maanden.
    Ze zullen elkaar dan eind december voor het laatst zien.

Haar moeder, was eerst een vriendin, maar ze heeft het afgekapt zonder goede reden en nu mogen de kids niet meer bij elkaar spelen.
    Dus van eind december tot aan eind april zien ze elkaar niet meer.
    Dat vind ik best wel sneu, maar goed niets aan te doen.

Maar nu zei de juf dat zij ze niet uit elkaar ging halen omdat de moeder mij niet meer mag.
    Tot mijn grote verbazing (we kregen een filmpje te zien van de klas) zaten ze in de kring niet naast elkaar, ze waren wel uit elkaar gehaald.
    Mijn dochter vind het ineens niet meer leuk op school, terwijl ze in de zomervakantie het niet kon afwachten om weer heen te gaan, ze vond het prachtig.
    Nu huilt ze bij het weggaan!

Het doet me zo'n pijn om haar zo te zien en dat ze gewoon niet normaal met haar beste vriendinnetje kan spelen.

Nu hoorde ik laatst ook nog eens van een andere moeder, dat deze moeder dus haar dochter naar een andere school wil doen, terwijl we ze samen tegelijk bij deze school hadden opgegeven.

En ergens denk ik, nou ze doet maar, want wat heeft mijn dochter aan zo'n vriendinnetje die geeneens met haar mag spelen.
    Maar het vreet zo aan me en ook al wil ik er niet aan toegeven, het breekt echt mijn moederhart.

Wat moet ik hier nu weer mee?

2. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    Jeetje wat kinderachtig zeg!
    Je laat je kinderen toch niet de dupe zijn!
    Vrij weinig aan te doen ben ik bang.
    Een keertje met de juf praten?

3. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
    Stap naar dr moeder en vraag wat er aande hand is...vind t n beetje sneu om dit nou via de kids te spelen

4. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    ik heb al meerdere topics volgens mij over dit vriendinnetje en haar moeder gelezen toch? ik zou me er niet meer druk om maken. Deze moeder geeft duidelijk aan dat ze niet meer met jullie wil omgaan en dat ze ook liever niet wil dat haar dochter met jullie dochter speelt (tenminste als het klopt van die andere topics) Dus ik denk dat het alleen maar beter is dat het vriendinnetje naar een andere school gaat dan ben je er tenminste vanaf. En dat is voor je dochter ook beter dan kan ze nieuwe vriendinnetjes maken en word ze niet steeds aan dat vriendinnetje herinnerd.

5. Maia

Maia Niet meer actief

tja, het is heel sneu, maar aan de andere kant misschien maar goed dat het meisje eind januari naar (een andere misschien zelfs?) school gaat. Misschien krijgt jouw dochter dan ook weer wat meer rust en krijgt ze vanzelf ook op haar nieuwe school in april, wat nieuwe vriendinnetjes.

6. butterfly1984

ik begrijp dat het uiteindelijk voor haarzelf wel beter is, maar op dit moment en de tijd die straks komen gaat zie ik zo tegenop en vind het zo sneu.
    Ze worden nu al min of meer uit elkaar gehaald en ze is verdrietig op school, terwijl ze er altijd naar uitkeek.
    Dát doet me echt pijn!!!!

7. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Heb niet alles gevolgd uit andere topics.. maar weet je inmiddels al waarom die moeder je niet mag? Het blijft sneu voor Esther,.. maar houd voor jezelf aan dat haar tijd om nieuwe vriendinnen te maken komt in april! Tot die tijd... niet teveel aandacht aan besteden... Esther mag niet het gevoel krijgen dat het aan haar ligt.

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Kinderen zijn flexibel ik geef je een raad, ga het los laten in het belang van jou dochter. Ze zien elkaar nu nog wel regelmatig straks stopt het een tijdje en daarna zien ze elkaar weer.

Net zo als met alle andere dingen heeft verdriet tijd nodig ook in dit geval je kunt er werkelijk niks meer aan veranderen die moeder is nu eenmaal zo sneu voor dat kind en sneu voor jou kind.

Straks op de basisschool zal ze nieuwe vriendjes gaan maken en die zullen ook weer kunnen verdwijnen. Vriendschappen van kinderen jonger dan zes moet je nooit van uit gaan. Soms groeien ze uit elkaar en soms blijven ze vrienden.

Je moet echt leren die dingen apart te gaan zien. Straks komt ze weer een beste vriendinnetje tegen op school en loopt het door een ander iets weer verkeerd af.

Neem van mij aan kindervriendschappen komen en gaan. Jij als moeder kan het begeleiden maar jij als moeder kan het ook anders benaderen.

Jij kunt dit probleem nu niet voor haar oplossen. En school even min. Dat ze nu niet bij elkaar in de kring zaten kan ook zo zijn dat het die dag zo uit kwam in de klas een juf houd over al rekening mee maar niet echt overal. Dus het kan dus ook gewoon zijn dat het zo uitkwam. En ze zo zelf spontaan anders zijn gaan zitten je hebt kans dat de kinderen onderling al afstand van elkaar gaan nemen kinderen zijn niet gek namelijk ook al zeg je niks over de problemen van die moeder. Dat andere kindje kan het wel te horen krijgen.

En daarbij waarom zou jij nog willen aansturen op een vriendschap die gedoemd is nu om te mislukken??

Die moeder moet je of aan spreken of je moet het zo nu laten.

Meer keuze.s heb je niet wel. Is het zo hoe jong je kindje nu ook is ze al een levens les mee krijgt.

Ook ik heb dat topic gelezen je kunt iemand niet dwingen.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm heb het even teruggelezen... en het is inderdaad een beetje kinderachtig.
    Wellicht is ze andere medicijnen gaan slikken in die vakantie? :)
    (hoop medicijnen hebben ook effect op je persoonlijkheid namelijk!)

Maar voor de kids.. ik zou het lekker laten gaan. Zeker op school maakt ze genoeg nieuwe vriendinnetjes straks.
    En jij ook :)

Hier nu iets meer dan 1 maand naar school en ze is het kdv echt bijna vergeten lijkt het.
    Alle kindjes van haar kdv-groep zitten op een andere school helaas maar ze gaat evengoed met veel plezier naar school.
    Ze speelt graag met ons buurmeisje van 2 jaar ouder (zit ook daar op school) en heeft ook al een nieuw beste vriendinnetje in groep 2. (onafscheidelijk onder schooltijd.. buiten schooltijd hebben ze nog niet bij elkaar gespeeld.. )
    Gister een hoop gemopper want "ik wil zo graag bij raoul spelen mama!".
    Dus de mama van raoul merkte op dat ze beetje ziekig was maar wel zin had in een gezellig bakkie thee..
    Dus met 3 moeders en 4 kids.. lekker samen thee gedronken.
    Supergezellig zowel voor moeders als kids!

(en niet alleen dochterlief kende ik niemand.. ik ook niet.. en ik ben normaal niet enorm sociaal.. dus vind het erg leuk dat ik toch in een maand tijd alweer 3 gelijkgestemde kleutermamas heb gevonden!)

10. butterfly1984

wat leuk zeg!
    En wat goed te horen dat ze echt zo flexibel zijn.
    Dat is een pak van mijn hart.
    maar ook super gezellig en leuk voor jezelf.

@pnirmal: Bedankt voor je goede raad, ik weet dat je helemaal gelijk hebt, alleen ik moet nog even over die streep heen getrokken worden, al gaat het nu steeds beter.

Dames dank jullie wel.

Vanmorgen ging dat meisje ook weer naast esther zitten, haalde haar moeder haar daar later weer weg om vervolgens ergens anders te gaan zitten.
    Dat meisje wou telkens weg, naar esther toe, maar mocht niet.
    Vind dat echt belachelijk, maar wil er voor de rest geen aandacht meer aangeven.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

blifj het ook een beetje raar vinden hoor

het is net alsof ze iets raars over jou heeft gehoord waardoor jullie ineens doodeng zijn?

en vind eigenlijk dat de juf zou moeten zeggen dat ze dat soort taferelen maar buiten het lokaal houd.
    dat is niet voor op de psz.
    daar is juf de baas...
    (maar ik weet niet zeker of juf dat ook zo ziet of dat het gewoon slechts mijn idee is... kan me niet voorstellen dat die het prettig vind om dat steeds te zien in ieder geval.)

Deel Deze Pagina