Even van me af schrijven. Papa overleden...

Discussie in 'De lounge' gestart door Meranou, 25 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afgelopen vrijdag is mijn vader overleden. Hij had kanker en kon niet meer. Heeft een slaapmiddel gehad en is overleden. Hele trieste situatie. Hij had eerst op woensdag een slaap middel gehad en werd toch nog onverwacht wakker. Zo hebben we allemaal afscheid kunnen nemen, heel emotioneel, maar wel heel mooi dat het kon. Hij wilde zelf die "emotionele toestanden" niet. Heeft het dus toch gehad en was er uiteindelijk zelf ook blij mee. Geen vragen waar je mee blijft zitten en geen dingen die onuitgesproken blijven hangen.

Nu zitten we middenin allerlei dingen die geregeld moeten worden. Nu is er een familielid die dat allemaal erg graag regelt en dat ook goed kan. Maar het probleem is dat hij nu alles wat hij geregeld heeft ook heel graag wil horen. Hij vertelt bv. overal dat hij een muzieknummer heeft uitgekozen. Mijn moeder had iets uitgezocht wat helemaal op de situatie sloeg/slaat en wat we vroeger altijd draaide. Heel veel herinneringen aan dus! Nu zat hij te vertellen dat mijn moeder wel iets had uitgezocht, maar ja, dat kende hij niet. Hij had een nummer gevonden wat helemaal op hem slaat. En dan afwachten op de complimenten...... Ik stond echt met mijn oren te klapperen en stuiterde bijna uit mijn vel van woede. Maar....... op zulke momenten hou ik dan mijn mond. Het is al zo'n pijnlijke periode, dan ga ik geen stennis lopen maken. Maar ik ontplof dus wel van binnen!!!! Ons nummer werd dus aan de kant geschoven, mijn moeders idee en keuze wordt zo onderuitgehaald in mijn ogen. Van de tafel geveegd, alleen zijn muziek is in zijn ogen goed......En zo zijn er nog meer dingen die hij heeft geregeld, waar hij dus met iedereen over praat om de complimenten ervoor te krijgen.

Ik ben zelf anders.....ik hoef niet in de belangstelling, heb mijn eigen herinneringen, wil mijn moeder steunen en haar de keuze laten in de dingen. Zij zijn tenslotte zo lang samen geweest.

Hier zit ik dus heel erg mee, samen met het feit dat mijn vader er niet meer is. Ik kan er geen kant mee op. Wil geen ruzie, geen ellende in een toch al zo'n ellendige tijd.

Wat zouden jullie doen hiermee? Laten gaan of er over praten en dan zeker weten dat er ruzie ontstaat. Ik kan zo niet rustig rouwen, er hangt een grote sluier boven mijn hoofd.

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    je moet echt duidelijk maken dat jullie dat andere liedje willen meid, anders ga je daar later spijt van krijgen...

gecondoleerd:(

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Gecondoleerd meid.

En vooral van je hart geen moordkuil maken, anders krijg je er later misschien spijt van.
    Diegene die alles regelt vertellen, dat ieder zijn eigen inbreng heeft, en dat daar ook rekening mee gehouden dient te worden.
    Dat voor jou persoonlijk de muziekkeuze een belangrijke factor is in de rouwverwerking, en dat je verwacht dat daar niet licht mee omgesprongen wordt.
    Misschien kan je dit telefonisch met diegene doen.
    Als volwassenen onder elkaar moet dit mogelijk zijn om het op een beschaafde manier te regelen.

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Gecondoleerd meid, ga het gesprek aan en leg uit dat jullie dat andere nummer enz. willen omwille van je vader.
    Sterkte...

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Helemaal met Babe eens!

Het was de partner van je moeder...dus je moeder moet daar gewoon de beslissing over kunnen nemen!

'Dus ik zou het er toch snel over hebben meid!

Verder heel erg veel sterkte lieverd! Kus!

6. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hey meid,

Ten eerste natuurlijk gecondoleerd met het overlijden en ik wens je enorm veel sterkte met dit verlies.

verder is het inderdaad lastig. Eigenlijk wil je hem er op aanspreken en zeggen wat jullie wens is. Wat je dus al gedaan had maar hij van de tafel veegde.
    Maar van de andere kant is de situatie natuurlijk al moeilijk genoeg zonder die discussies.

Als ik jou was zou ik het even proberen. Uitleggen dat het wel jullie vader/echtgenoot is en dat het heel fijn is dat hij zo veel regelt maar dat jullie sommige dingen op jullie manier willen. En leg hem anders uit waaróm jullie dat andere liedje liever hebben. Misschien dat hij dan toch omdraait.

..........
    Was een heel verhaal aan het typen dat je wel een beetje boos kan worden als hij niet inbindt. Maar kom daar op terug. Als hij écht moeilijk doet zou ik het zo laten. Het is nu al moeilijk genoeg en ruzie om een liedje heb je nu niks aan.

Heel veel sterkte gewenst

xxx

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    allereerst heel veel sterkte! in deze tijd.

ten 2e, wat IK zou doen? Ik zou gewoon mijn lied draaien, zou er niet over peinsen een lied te draaien dat een ander wilt, echt niet dus he. Het is JOUW vader, de man van JOUW moeder, en dus kiezen JULLIE het liedje, klaar.

8. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    gecondoleerd en sterkte!

ik zou indd ook duidelijk maken dat je toch echt het nummer van jullie mam wil doen .
    vind dat zei meer 'recht' heeft als parner om dat nummer te kiezen..

9. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Dikke knuffel voor jou...

Ik zou ook het nummer dat voor je moeder belangrijk is laten draaien. Heel fijn dat een familielid alles regelt verder, maar ik vind persoonlijk dat je moeder, als partner, het recht heeft een nummer te kiezen.

10. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Gecondoleerd met jullie verlies!

Ik snap dat deze periode erg moeilijk is, en dat alles snel te veel is, maar vergeet niet dat het JOUW vader is , en de man van je moeder! Het is heel lief dat iemand wil helpen, maar blijkbaar gaat hij over grenzen heen!
    het kan gewoon niet zo zijn dat jullie straks met een rare nasmaak terugkijken op de uitvaart omdat iemand anders zijn wil opdrong!
    Dit hele proces draagt ook allemaal mee aan je verwerking straks, en het is dus heel belangrijk! Het zou echt raar zijn als die persoon jullie keuze niet kan respecteren!

Succes ermee, en veel sterkte de komende tijd, ik weet helaas waar je doorheen gaat.

11. Tese

Tese Niet meer actief

Gecondoleerd meid! En sterkte de komende tijd. Ik weet helaas maar al te goed hoe het is om iemand aan kanker te verliezen. Ik ben in 3 jaar allebei mn ouders verloren hieraan. Mocht je erover willen praten mag je me altijd een pb sturen.

En ik zou wel zeggen wat je op je lever hebt. Zo kun je daarna tenminste aan het rouwen beginnen.

12. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Dit wou ik dus ook zeggen. Dat hij überhaupt het lef heeft om het op die manier te doen... Ik denk dat ik zelf hem gewoon aan de kant zou schuiven en het zelf allemaal zou gaan regelen.

Gecondoleerd!

13. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hey meid jullie moeten echt voor het nummer wat jullie hebben uitgezocht kiezen hoor! Anders krijgen jullie echt spijt straks. Het is Jullie vader en je moeders man dus de keuze is echt aan jullie! Sta op je strepen anders krijg je echt enorm veel spijt strax.

Gecondoleerd met het overlijden en echt heel veel sterkte met alles!

14. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Gecondoleerd met je vader en veel sterkte met dit verlies!

Ik vind dat het lied gedraaid moet worden wat jullie willen als gezin. Daar heeft dat andere familielid niks over te zeggen.

15. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik sluit me aan bij de andere dames. En ik wil je ook heel veel strekte wensen met dit grote verlies.

16. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Allereerst gecondoleerd.

Ik begrijp het dat het wel fijn is dat er iemand is die nu dingen van jullie over kan nemen omdat jullie zelf genoeg hebben aan jullie verdriet etc, maar je mag het niet laten gebeuren meid dat er een "buitenstaander" is die op zo'n opdringere wijze zijn stempel op deze dag gaat zetten.
    Het is jullie dag om afscheid te nemen van jullie man en vader en dat doen jullie op een manier zoals jullie ( en je vader) het graag gewild zou hebben.
    Mischien kan de betreffende persoon zelf een korte toespraak houden en daar zn eigen herrinnering in ophalen, maar laat hem/haar niet de plechtigheid beinvloeden.

Heel veel sterkte meid met dit verlies!

17. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.535
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Wat een nare situatie,wil je veel sterkte wensen met dit verlies.

18. Tamale

Tamale Niet meer actief

Heel veel sterkte met dit verlies.
    En ik kan maar 1 ding zeggen: Kies ajb het lied dat jullie willen!!
    Het is zo'n emotionele gebeurtenis die je altijd bij zal blijven en het mag toch niet zo zijn dat je de rest van je leven spijt hebt omdat het nummer gedraait is wat jij ( en de rest) eigenlijk niet zo zagen zitten.

Sterkte meid..

19. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Beste TS,
    Allereerst gecondoleerd met het verlies van je vader.

Wat een vervelende en dubbele situatie; eenerzijds wil deze persoon jullie helpen en bijstaan, anderzijds legt deze persoon zijn/haar wil op aan jullie.
    Niets is 'fijner' dan een uitvaart waar je met een goed gevoel (fijn en goed, zoals in deze situatie, ik kan even geen andere woorden vinden, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel..) op terugkijkt. Een gevoel dat je vader het mooi gevonden zou hebben op die manier....
    Dat is dan weer het gevoel waar jullie je kracht uit moeten putten...

Dit betekent dat je moet doen wat jullie willen; jullie muziek, jullie wensen. En dat moet ieder ander respecteren!

Bespreek dit anders ook met de begrafenisondernemer. Hopelijk heb je bij deze persoon een goed gevoel. Ik weet uit ervaring (helaas) hoe belangrijk deze persoon kan zijn.

Heel veel sterkte voor nu en de komende tijd, voor jou en je familie.

20. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Gecondoleerd!:(heel veel sterkte met het verlies!!

En ook ik zou er voor zorgen dat het nummer wordt gedraaid!

Deel Deze Pagina