Dekbedovertrek om dekentje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door marzwanger, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marzwanger

30 okt 2013
    45
    10
    8
    Vrouw
    spijkenisse
    Hoi allemaal,
    Ik ben op zoek naar leuk beddengoed voor als de kleine straks geboren is en nu begreep ik dat er twee opties zijn, een dekentje in combinatie met lakentjes of een dekentje in een dekbedovertrekje. De laatste optie sprak mij het meest aan, en ik las op internet dat dit prima is zolang de deken en het dekbedovertrek dezelfde afmeting hebben...

Nu zijn de afmetingen van zo'n dekentje 1.00x1.35... en bij de ikea (waar ze superleuke overtrekjes hebben maar altijd rare maten) zijn de overtrekjes 1.10x 1,25.... denken jullie dat dit een onoverkomelijk probleem is??

En dan nog een vraagje: als je een dekentje in een overtrekje doet, dan hoef je toch geen lakentje meer te gebruiken? Want dan zou er weer een extra laag aan het geheel toegevoegd worden...

mn verhaal is weer lekker onsamenhangend en lang zie ik :) sorry.... maar is er iemand die mij zou kunnen adviseren?

groetjes marjolein

2. Lau83

Lau83 Actief lid

28 jan 2012
    307
    4
    18
    NULL
    Zuid Holland
    Wij zijn na 3 maanden ook overgegaan op een katoenen dekentje in een overtrek. Als je bij het kopen oplet of de instopstrook makkelijk losgemaakt kan worden dan is het verschil in lengte geen probleem. Dan piept er gewoon een stukje deken aan de onderkant uit. Ik zal zelf de deken niet in een kleinere hoes proppen dan krijg je dat hij dubbel gaat zitten en dat lijkt mij voor de kleine niet zo lekker. De eerste weken vond ik een lakentje trouwens wel erg pretttig. In geval van spugen ofzo hoef je alleen maar snel een schoon lakentje te pakken ipv het hele dekbed te verwisselen (die van mij was vooral 's nachts een ster in het beddengoed onderspugen)

3. marzwanger

30 okt 2013
    45
    10
    8
    Vrouw
    spijkenisse
    dankjewel voor je antwoord,
    alleen als je een lakentje toevoegd word het dan niet te warm?
    groetjes marjolein

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    De meeste gebruiken gewoon een lakentje en katoenen dekentje.
    Dat is denk ik het makkelijkste in gebruik.

Bij een hoes+dekbedje gebruik je niet nog een extra lakentje erbij

5. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Bij een deken in een dekbedovertrek gebruik je geen laken meer. Qua maat vind ik het persoonlijjk het prettigst om dit goed op maat te hebben, maar dat is meer voorkeur.

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik had ook een hoes voor het lakentje maar de kraamzorg gebruikt dat niet omdat je dan een extra laagje hebt dat mocht volgens hun niet. En achteraf zou ik er ook geen meer kopen, vond los dekentje en lakentje veel makkelijker. Inmiddels gebruik ik geen deken en geen laken meer in haar bedje enkel en alleen een slaapzak maar goed ze is dan ook al 1 jaar geweest en sjeest het hele bedje door

Deel Deze Pagina