Nou ik ben dus super blij in verwachting. Als ik uitgerekend ben,is mijn zoontje bijna 2jaar. Ik wil eigenlijk graag een dubbele wandelwagen aanschaffen maar manlief vind dat te duur voor de tijd die zoon dan nog in de buggy gaat/wil. Hij is absoluut tegen draagzakken dus vandaar mijn gigantische dilemma. Wat werkt voor jullie het beste? Ik heb gekeken voor een meerijplankje maar dan met zitje maar we hebben een mutsy transit en de verkoper bij de Babydump raadde me dat af omdat je dan echt krom loopt. Dus help!!!!
Ligt een beetje aan je zoontje of zo'n meerijdplankje werkt. Je loopt zelf wel wat raar achter de wagen. Mijn zoontje is erg ondernemend en nog geen twee jaar als baby 2 komt. Ik zag het dus niet zitten met zo'n plankje (of de versie waar hij los op zou kunnen zitten). Ben wel een fan van dragen, maar wilde daar ook weer niet van afhankelijk zijn, dus hier wel gekozen voor een duowagen. Wel via marktplaats om een beetje de kosten te beperken. Denk dat jullie het jezelf wellicht best lastig maken als je en geen duowagen wil en niet wil dragen met twee kindjes met relatief weinig leeftijdsverschil.
Als jij dragen wel een optie vindt, dan kun je dat toch zelf iig wel doen? Dan moet er alleen een oplossing voor je man komen, maar ben jij iig in je verlof onder de pannen.
Waarom is je man tegen draagzakken? Mijn zoontje is ook bijna 2 jaar als de 2e komt, ik heb straks een meerijplankje en ik heb een draagzak (bondolino) kunnen we afwisselen met de wagen en ook met dragen! (De oudste draag ik op m'n rug) Ook als we de deur niet uitgaan zal ik de jongste vaak dragen, hartstikke handig om toch even je handen vrij te hebben. Dat heb ik met de oudste zo veel gedaan, heerlijk!
Volgens manlief bewezen dat het slecht is. Ik denk dat ons ventje ook te ondernemend is om op een plankje te blijven staan of zitten. Ik wil graag een duo wagen maar liefst een die ik later weer als enkele buggy kan gebruiken maar Pff wat een doolhof aan keuzes zeg!
Nou ja als hij de babybjorn bedoelt, ja zou kunnen. Er zijn veel betere draakzakken te koop. Beter voor jou en je kindje. Kijk anders eens op deze site Babybij : draagdoeken en draagzakken | Doekenbieb keus genoeg voor als je wilt dragen. Ik heb zelf een bondolino, ik ben niet zo van t knopen kwam ik achter echt een ideaal ding! En anders idd toch een duowagen. Ik heb ook zitten twijfelen, ik wilde graag de bugaboo duowagen. 1 probleem, hij past hier niet door de gang (oud huis, smalle gang en voordeur) en de andere wagens vind ik niet mooi, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Dat klopt wel voor een aantal draagzakken, zoals de babybjorn, maar niet voor ergonomische dragers hoor, zoals de bondolino, manduca, beco butterfly, enzv. Daarom draag je de baby in een andere houding. Google maar eens op ergonomische drager, dan vind je er zat info over, ook wat het verschil is met 'slechte' draagzakken. Of een draagdoek, kan ook altijd. Verder heb ik ook wel eens gehoord van de Kid2sit, een zitje bovenop de kinderwagenbak. Geen idee of dat handig is, maar wie weet. zoiets bedoel ik: kids2sit Meerijdstoeltje - meerijdplankje - De Babykraam | Babywinkel
Er zijn veel slechte draagzakken, veelal worden die in de standaard babyzaken verkocht, zoals de babybjorn en de stomme draagzak. Maar wanneer je kiest voor een goede ergonomische draagzak, of zelfs een draagdoek, is dit echt niet slecht! Heb zelf de bondolino, kunnen ze al vlak na de geboorte in, erg fijn. Wat betreft een duowagen, er is veel keus, zou zeker even in een winkel gaan kijken. Wij hebben gekozen voor een iCandy peach duo, die ook heel eenvoudig als enkele wagen is te gebruiken. Hij heeft een reiswieg en de maxi cosi kan er ook op. Bovendien is hij smal en klein opvouwbaar. Ben er erg blij mee, al heb ik hem tot nu toe alleen als enkele wagen gebruikt. Hier geen fan van een plankje op deze leeftijd bij mijn zoontje. Zijn ook mensen die kiezen voor een buggypod, misschien vindt je dat nog iets....
Wij gaan voor een bugaboo cameleon en dan een meerijplankje met zitje. Voor dagen als de efteling als we dus toch met zijn allen weggaan gaat gewoon sylvano zijn eigen buggy mee sylvano is van 29 mei 2012..
Je hebt er een speciaal zitje voor. Recensie: Recensie: het Kids2Sit meerijdstoeltje | TrotseMoeders.nl Bestellen: Kids2Sit Kinderwagenzitje Zwart | Babypark En nog een topic, met zoiets: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/452740-wie-ervaring-buggypod-kids2sit-alternatief.html