Ok, mijn titel is misschien niet helemaal duidelijk, dus bij voorbaat excuses , zal het hier proberen te beschrijven. Ik zal met de geboorte van de tweede een geplande keizersnede krijgen, waardoor wij een baby-borrel gaan houden na enkele weken, zodat ik in de kraamweek goed kan bijkomen van de ks. Nu wil ik een geboortekaartje straks sturen met los daarin een kaartje voor de baby-borrel (op het kaartje vind ik het niet zo leuk staan, vooral niet voor de baby zelf voor later haha). Anyway, ik zou graag willen om aan het geboortekaartje een soort van slingerstukje te laten "maken", waar mensen dan thuis de wens voor de baby op kunnen schrijven en die wij dan tijdens de baby-borrel krijgen en dan ter plekke ophangen aan een echte slinger. Snapt iemand wat ik bedoel? Weten jullie een site waar je zoiets zou kunnen bestellen? Of zeggen jullie te ver gezocht? Misschien moet ik de uitnodiging van de babyborrel op een slingerstukje laten drukken en dan daar op de achterkant een mogelijkheid tot wens voor de baby laten drukken?! Help!
Je zou ze ook op de borrel zelf zoiets ik kunnen laten vullen, al hebben ze thuis natuurlijk meer tijd om er over na te denken wat ze opschrijven. Wel een leuk idee.
Ja dat is het dus meer, dan hebben ze ff wat weekjes de tijd om na te denken, dan komt er toch meestal wat originelers uit als dat je ze toch een beetje "overvalt", vandaar dat ik ze bij de uitnodiging wil versturen!
Ik zou een slinger van stof laten maken en daar een stift voor kopen en tijdens de babyborrel de gasten er op laten schrijven. Dan kun je het goed bewaren. Wel een super leuk idee. Ik had een wensenboek van de prenatal!
Haha, ik wil het echt van tevoren meesturen zodat mensen er echt even over kunnen nadenken wat ze erop schrijven. Tijdens zo'n borrel wordt het al snel: Veel geluk blabla en als ze wat tijd hebben om erover na te denken komen er toch echt meestal veel originele dingen! (Heb ik zelf ook hoor!)
Misschien dat je op de uitnodiging van de babyborrel een gedichtje kunt zetten waarin je beschrijft wat je idee is, dan gaan mensen er al over nadenken waarschijnlijk.
Toen wij gingen trouwen hadden wij een wensboom, bedacht door schoonouders in plaats van een receptieboek. Zij hebben toen een blanco kaartje (stevig papier) gestuurd naar alle gasten met de vraag of ze er iets op wilde zetten voor het bruidspaar en of ze het kaartje leuk wilde versieren. Op de locatie stond een witte boom en waren er lintjes waarmee ze het kaartje aan de boom konden ophangen. Iedereen die is geweest heeft zo'n kaart gemaakt, dus het is wel een succes geweest
Kijk, dat is idd ook leuk! Dat is dus precies wat ik bedoel: je zult er nu veel leukere dingen op hebben staan ipv standaardzinnetjes omdat mensen hebben kunnen nadenken erover! Misschien moet ik zelf idd maar van dik papier iets "maken" in de vorm van een slinger en dan bij de drukker data van babyborrel erop laten drukken en op de andere kant dan de mogelijkheid tot wens! Hebben jullie de kaarten ingeplakt naderhand? Dat was mijn idee, want dan zie je de info over baby-borrel niet meer, maar heb je toch alles bewaard!
Een beetje als Appelgebakje hadden wij kaartjes gemaakt voor de doop van ons zoontje en die vantevoren aan iedereen gegeven om een wens op te schrijven. Het resultaat was super leuk en je kon ook echt lezen dat iedereen er goed over na had gedacht (nadeel was dat een stuk of 3 man de kaartjes was vergeten, maar ach ja). Ik heb een foto bijgevoegd, misschien ter inspiratie voor de vormen van de kaartjes. De doopviering was helemaal gethematiseerd rond 'de boom' inclusief zelfgeschreven versje, en de kaartjes zijn daarop gebaseerd
Wat leuk! Wat ik me wel afvraag: Hoe geef je dan aan dat ze het bijgevoegde moeten gebruiken om een wens op te schrijven? Ben trouwens sowieso van plan om op locatie ook nog wat extra kaartjes neer te leggen, vergeten is menselijk hahahahaha dus verwacht dat dat hier ook bij sommige gebeurd
Ik had ze in een envelop gedaan en op de envelop een klein gedichtje geschreven in de trant van "wil je mij in mijn leven ook een wens meegeven?" Nou moet ik zeggen dat ik ze zelf langsgebracht had en iedereen persoonlijk verteld heb dat ze het kaartje naar de doopviering moesten meenemen
Hihi, dat wordt lastig bij ons haha, maar wel een leuk idee met dat wens meegeven! Misschien ga ik er ook wel een gedichtje in die trant van maken! Thanks voor de tip!