Mijn eerste topic in "peuter en kleuter" Onze zoon wordt 10 juni alweer 2 jaar en nu wilde ik hier eens een gooi opdoen voor leuke cadeaus voor onze grote vent Hij heeft nu zo ontzettend veel speelgoed en allemaal gewoon lukraak gekregen enz dus ik wilde nu een lijstje maken van wat dingen die ik graag voor hem wilde hebben maar ik zoek nog wat leuke inspiratie.... En dan gelijk maar de vraag: is het raar om een potje op het lijstje te zetten? Ik bedoel hij heeft het principe verjaardag nog niet echt door maar vind het ook weer niet echt een verjaardagscadeau maarja we kunnen het wel gebruiken.... Dus dames, brand maar los
Ik vraag ook vaak praktische dingen en een potje is toch heel leuk? - glijbaan - zomerzwembadje - voetbal (oranje ek bal?) - fietsje - tent of tafeltent - schommel - nieuw dekbedovertrek - krukje voor keuken/badkamer - tas voor kdv/psz - duplo - badspeelgoed - picknickkleed (plastic onder, stof boven) - pannensetje - dikkie dik het blauwe boek met dvd - petje/zonnebril - poster of schilderijtje voor zijn kamer
Hier heeft hij het keukentje van Ikea gekregen, dat is nu al bijna een jaar een succes. En verder een loopmoter van Wader vind hij ook nog steeds super
Hier ook keukentje van Ikea gehad van ons en van familie en vrienden veel keukenspulletjes.. Verder had ik knutsel-spullen gevraagd en zo`n handdoek voor over haar hoofd voor straks op vakantie. Van mijn ouders heeft ze zomerschoentjes gehad. Ze weet dit wel erg goed hoor .. iedere keer als ze ze aankrijgt zegt ze; "van opa en oma gehad.. " en van mijn schoonvader heeft ze een lamp voor op haar kamer gehad. Dus nee praktische dingen vragen vind ik niet gek..
overigens had ik verder op haar lijstje nog boekjes staan, die kassa van fisherprice uhm verder weet ik het even niet meer. Van mijn broer heeft ze een luisterboek gehad van Pim en Pom vind ze geweldig !
Dank jullie wel voor de reacties Loopfiets heeft hij al ( cadeau 1e verjaardag opa en oma). Kassa van Fisherprice staat indd ook op zijn lijstje, die vond ik vroeger zelf ook zo leuk. En heb er indd wat leuke boeken opgezet, ook wat boeken over tellen en kleuren en natuurlijk voorlees/plaatjesboeken. Ik zat indd ook te denken aan dingen voor op zijn kamer. We gaan deze weke beginnen aan zijn kamer omdat hij gaat verhuizen naar wat nu de logeerkamer is. We hebben vrijdagbehang gekocht en laminaat. Nu nog even bedenken wat ik dan aan de muur wil hebben Ik dacht ook aan een klok, dat is misschien ook wel leuk. Lamp hebben we al gekocht, een vliegtuigje met een pilootje erin, die vond ik zo leuk whahah kon niet laten hangen Over klok gesporken, een klok om te leren klokkijken... is hij misschien nog wel wat jong voor nu? Kan ik die beter op zn 3e verjaardag vragen. Nog meer suggesties zijn altijd welkom xx
ik heb zelf een dochter, maar misschien heb je hier wat aan. Grotere puzzels met meer stukjes Boekjes Auto's Kleurspullen Klei Voetbal en doeltjes Voor zijn kamer misschien zo een leuk autokleed Trein met rails Spelletjes
Heb indd ook puzzels op het lijstje gezet en gisteravond in bed dacht ik ook ineens aan een autokleed met auto's! Houten trein zag ik toevallig in een folder staan vanmiddag dus dat is ook nog een idee. Heb ook nog stoepkrijt op het lijstje staan en indd nog wat aan kleurspullen. Whahah zo al met al kon ik toch nog een heel eind
een potje? tsjah, die kosten 2,95 bij de hema. of je moet graag een super de luxe met muziek willen, wat ik onzin vind, maar misschien bij andere wel dé manier dan zijn ze natuurlijk een stuk prijziger. wel een goed idee om een lijstje of tips bij de hand te hebben hoor. als 2 jarige doen blokken, duplo, muziekinstrumentdingen en bad/douchespeelgoed het heel goed vind ik. maar jij weet beter wat jou kindje leuk vind nu al en daar zou ik op in gaan. ga naar de speelgoedwinkel en loop rond wat er voor 2 jarige verkrijgbaar is en zet het neer.
Hier de leukste dingen die ze gekregen heeft haar 2e verjaardag: Een loopfiets (ze had al een houten met 4 wielen, nu een 'echte' fiets met 2 wielen, enorm succes!) Een schommel in de tuin. (zijn net verhuisd) Een zandbak met speelgoed Duplo (heel groot succes ook) Knutselspulletjes Een op afstand bestuurbaar vliegtuig van my little pony. Vind ze dus echt hélémaal het einde. Wellicht dat er ook een jongens-variant is van zoiets haha. Een potje zou ikzelf niet vragen.. dat kost idd niet zoveel dus kun je wellicht beter zelf kopen? Misschien kleertjes als je wat nuttigs wil?
Veel is al genoemd. Wat hier ook een succes is ministeck pin en bambino loco. Keuken spulletjes of winkelspulletjes is ook een aanrader voor deze leeftijd, voor het fantasiespel en imiteren.
Ja potje is indd niet duur zag ik op site van Hema. Heb gisteravond online wat speelgoedsites doorgenomen en nog wat leuke dingen gevonden. Op Tycho zn eerste verjaardag kreeg Tycho echt zoveel van iedereen en ook een heleboel dingen dubbel. Zo hadden we bijvoorbeeld 5 netjes met zandbakspeelgoed en ook nog eens 3 setjes emmers/schepjes/harkjes. We hadden zelfs 3 boekjes dubbel gehad. dus ik wil dat dit jaar een beetje voorkomen met een lijstje. Heel erg bedankt voor jullie tips! Ik ga nog even nadenken over decoratie aan de muur van zijn kamer en ik zet het autowegkleed nog even op zijn lijstje xxx
Wij hebben aan iedereen ook wat anders gevraagd hij heeft dit gekregen: Een tractor. Schoolbord van ikea. Duplo trein Brandweerauto Kruiwagen met speelgoed Werkbank van bosch Knutselspullen Klei Verf Kliederschort Cd met kinderliedsjes
Hoi Meiden, inmiddels heb ik al een flink lijstje kunnen maken van dingetjes die ik wel erg leuk vind voor Tycho. Ook gewoon dingetjes voor op zn nieuwe kamertje staan erop. Heel erg bedankt voor het meedenken, ik heb erg veel gehad aan jullei antwoorden xxx