Vlekken door de zon verdwenen, kan dat? Maandag een truitje van mn dochter gewassen en toen ik het van het droogrek haalde zag ik dat er nog grote oranje pastasaus vlekken op zaten. Over de trapleuning gehangen om nog eens te wassen en net kijk ik en geen vlek meer te vinden??? Het hangt daar een hele dag in de zon en hier heeft de zon een paar middagen flink geschenen, maar daar gaan de vlekken toch niet weg van?
ja hoor dat kan. is oud truukje als je vlekken niet eruit krijgt in de was heeft al veel geholpen hier
Ja dat kan zeker. Vroeger legden de mensen de was op de bleek, ergens buiten in de zon, dan werd de was weer helder.
Is iets wat ik hier bijna standaard doe als ergens vlekken in zitten die er niet uit gaan. Zeer handig en scheelt veel werk.
Ja werkt hier ook super. Zeker bij lichtgekleurde kleding, nat uit de wasmachine meteen in de zon leggen.
Jazeker... Doe ik altijd.. zo komt mijn witte was ook gewoon weer wit en hoef ik niet te denken oh nee dit mogen ze niet aan Ook bij fruitvlekken helpt het tenminste hier bij mij. Niet altijd maar meestal wel.
Ook als je hem niet in de zon hangt, maar gewoon binnen op wasrek, dan zijn bijna alle oranje pastasausvlekken na 1 dag verdwenen! Ik heb me daar ook een keer heel erg overbaasd, was ook pastasaus.
Oké hier wil ik meer van weten heb net ontdekt dat ik 2 shirts met watermeloen vlekken heb en 1 met pastasaus van dochters... Hoe werkt het? Werkt het ook als het al een gewassen en gedroogd is in de droger? En dan nat ophangen? Gewoon Binnenhof buiten?
Ik heb het droog in de zon gehangen (binnen). Van maandagavond tot gisteravond, heb in de tussentijd niet gekeken of de vlekken weg waren. Net een romper met poepvlek over de leuning gehangen, is zeker al 10x gewassen, maar vergat het elke keer in te smeren. Ben dus erg benieuwd of het nu ook werkt!
Ik hang het altijd zo uit de wasmachine buiten in de zon (zelfs met dit weer).. De vlekken verdwijnen dan als sneeuw voor de zon
Jep hier ook een die alle vlekken in de zon te drogen hangt. gegarandeerd dat rode vlekken eruit gaan.
Oh jazeker kan dat. Laatst een oude jas in de zon gehangen en met een paar dagen zon was hij een heel stuk lichter (zag flink kleurverschil). Zo maar even wat kleding met vlekken ophangen, zonnetje schijnt nu goed hier .