Vlekken door de zon verdwenen?

Discussie in 'De lounge' gestart door pientje1, 5 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Vlekken door de zon verdwenen, kan dat? Maandag een truitje van mn dochter gewassen en toen ik het van het droogrek haalde zag ik dat er nog grote oranje pastasaus vlekken op zaten. Over de trapleuning gehangen om nog eens te wassen en net kijk ik en geen vlek meer te vinden??? Het hangt daar een hele dag in de zon en hier heeft de zon een paar middagen flink geschenen, maar daar gaan de vlekken toch niet weg van?

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ja hoor dat kan. is oud truukje als je vlekken niet eruit krijgt in de was ;) heeft al veel geholpen hier

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja hoor dat kan. Het is de tovertruc van onze voorouders ;) Om kleding "op de bleek" te leggen.

4. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Ja dat kan zeker. Vroeger legden de mensen de was op de bleek, ergens buiten in de zon, dan werd de was weer helder.

5. Roos123

Roos123 Niet meer actief

We zijn het met elkaar eens;)

6. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Heb ik ook ontdekt. Dat is inderdaad zo.

7. pientje1

Wauw echt! Ga ik vaker kleding met vlekken daar hangen, scheelt weer ossengalzeep 😀

8. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Is iets wat ik hier bijna standaard doe als ergens vlekken in zitten die er niet uit gaan. Zeer handig en scheelt veel werk.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja werkt hier ook super. Zeker bij lichtgekleurde kleding, nat uit de wasmachine meteen in de zon leggen.

10. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Klopt! Is mij eens overkomen met een fruitvlek.

11. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jazeker...
    Doe ik altijd.. zo komt mijn witte was ook gewoon weer wit en hoef ik niet te denken oh nee dit mogen ze niet aan :D
    Ook bij fruitvlekken helpt het tenminste hier bij mij. Niet altijd maar meestal wel.

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

waar blijft die zon, ik heb ook kleding met vlekken :D

13. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ook als je hem niet in de zon hangt, maar gewoon binnen op wasrek, dan zijn bijna alle oranje pastasausvlekken na 1 dag verdwenen! Ik heb me daar ook een keer heel erg overbaasd, was ook pastasaus.

14. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ja. Mijn oma legde vroeger de gewassen lakens op het gazon :) Werden ze mooi wit van.

15. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Oké hier wil ik meer van weten heb net ontdekt dat ik 2 shirts met watermeloen vlekken heb en 1 met pastasaus van dochters...

Hoe werkt het? Werkt het ook als het al een gewassen en gedroogd is in de droger? En dan nat ophangen? Gewoon Binnenhof buiten?

16. pientje1

Ik heb het droog in de zon gehangen (binnen). Van maandagavond tot gisteravond, heb in de tussentijd niet gekeken of de vlekken weg waren.

Net een romper met poepvlek over de leuning gehangen, is zeker al 10x gewassen, maar vergat het elke keer in te smeren. Ben dus erg benieuwd of het nu ook werkt!

17. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    Ik hang het altijd zo uit de wasmachine buiten in de zon (zelfs met dit weer).. De vlekken verdwijnen dan als sneeuw voor de zon :D

18. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik hang het nat op of leg het nat in de zon (matras bijvoorbeeld).

19. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Jep hier ook een die alle vlekken in de zon te drogen hangt. gegarandeerd dat rode vlekken eruit gaan.;)

20. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Oh jazeker kan dat. Laatst een oude jas in de zon gehangen en met een paar dagen zon was hij een heel stuk lichter (zag flink kleurverschil).
    Zo maar even wat kleding met vlekken ophangen, zonnetje schijnt nu goed hier :) .

Deel Deze Pagina