Late avondplas doen bij zindelijk worden nacht?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Chrissie, May 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Ik heb een zoon van 3.5 jr. Rond zn 3e verjaardag werd hij zindelijk overdag. Sindsdien zijn er ook wel droge nachten, maar wel luier want meestal is hij niet droog. Zonder luier wil hij ook nog niet. Nu geeft hij zelf aan dat hij graag droog wil blijven in de luier en als dat goed gaat, de luier uit mag. Nu kreeg ik laatst als tip om hem een plas te laten doen als ik zelf ga slapen. Ik vraag me af er meiden zijn die dat ook doen of deden en wat bij jullie het resultaat was. Heeft dit zin?
    X Chrissie

2. Eva1983

Eva1983 VIP lid

Sep 2, 2007
    9,025
    2
    38
    Mijn ouders deden dit vroeger bij mij en werkte heel goed.
    Mijn moeder gaf het mij ook als tip, maar zelf ben ik bang dat mijn zoontje dan weer heel lastig in slaap komt, aangezien hij wanneer hij weleens wakker wordt 's nachts, erg lastig weer in slaap komt ;)

Ik denk dat je het gewoon een paar nachten moet uitproberen.

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Ik doe het niet. Ik wil ze daar niet aan laten wennen, want dan zit je er voorlopig aan vast.
    Sowieso was onze dochter in een keer ook snachts droog. Maar voor ik de luier afhield snachts heb ik er wel even over gesproken met andere ervaren moeders. En toen ben ik tot deze beslissing gekomen.

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    mijn ouders deden het bij m'n broers op de camping, zelfs tot ze een jaar of 10 waren, éven snachts uit bed en plassen zodat ze niet in hun uppie zelf snachts over de camping moesten als ze om 4 of 5 uur smorgens moesten plassen..

Zij wisten er nooit meer iets van smorgens en gingen gedwee mee...

Hier bij onze oudste is het niet nodig geweest - dus ik heb er zelf geen ervaring mee. We zijn juist de zindelijkheid weer gaan stimuleren toen ze ochtend na ochtend droog uit bed kwam (met luier)

5. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

Zou ik niet doen.
    Gewoon een laatste plas voor het naar bed gaan en dan s morgens als je kindje wakker is, direct naar de wc laten gaan.
    Ik heb mijn beide kinderen niet s avonds wakker gemaakt om nog even te plassen.

6. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    Ik doe het wel, anders is hij al heel vroeg wakker, zo rond 5 uur, omdat hij moet plassen en gaat dan niet meer slapen. Of hij werd net te laat wakker, zodat zijn bed nat was. Is al wel een tijdje geleden, dus misschien is het 's avonds laten plassen niet eens meer nodig. Misschien maar eens proberen zonder binnenkort.
    Hij gaat altijd meteen weer slapen en wordt 's ochtends op een normale tijd wakker.

7. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Ik doe het ook. Na meerdere nachten achter elkaar een bed verschonen wìl je wel;) Sinds ik het doe, gaat het 's nachts altijd goed. En het is geen klein plasje wat gedaan wordt rond 23.00 uur, maar meestal echt een behoorlijke hoeveelheid. Ik kan me voorstellen dat dat lastig is om op te houden als het plasseintje nog niet helemaal voor elkaar is in het hoofd...

8. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    1,094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het ook gedaan, Ruben is nu ruim 4 en was vorig jaar zomer ook 's nachts zindelijk. Hij had vaak een droge luier, toen heeft ie samen met papa 'm een keer 'per ongeluk' vergeten. Grootste pret 's ochtends toen zijn onderbroek droog was.
    Wat ook helpt: 's avonds voor het naar bed gaan geen drinken meer.

9. tanja8

tanja8 Niet meer actief

ons meisje krijgt na het avond eten geen drinken meer en laat haar nog een plassen voor ik naar bed ga. zo rond elf uur.
    Dan komt er toch een grote plas, en ze slaapt meteen weer door.

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier potje naast het bed. Moet ze 's nachts dan gaat ze gewoon zelf :)

11. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,064
    3,859
    113
    Wij hebben het een paar maanden zo gedaan en zijn er op een gegeven moment mee gestopt, toen het al een lange tijd goed ging.

12. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Dat was ik ook van plan.
    Het is idd een flinke plas die komt, en de rest van de nacht blijft hij dan ook droog. Wat het wakker worden en inslapen betreft, gelukkig is hij een makkelijke slaper en slaapt al weer als ik de kamerdeur dicht doe :)

@ all, bedankt voor jullie reacties en ervaringen!

13. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Ik liet ze hier nooit plassen voor ikzelf naar bed ging, daar wilde ik niet aan vastzitten. Ze moeten het wel een hele nacht op kunnen houden. Beiden zindelijk dag en nacht met 2 jaar.

Share This Page