Mijn zoon is nu 2 jaar en 3 maanden. Precies een half jaar geleden werd hij "opeens" een grote broer. Mijn man en ik hadden al heel veel verhalen gehoord uit onze omgeving dat het voor zo.n klein manneke best lastig zou zijn om mama en papa ineens te delen met een ander kindje. Maar het gaat zooo goed, dat ik als trotse moeder mijn geluk niet opkan en dit hier ff wil delen. Hij helpt overal mee, brengt haar speelgoed en flesjes. Als ze huilt gaat hij bij haar zitten en zegt dan "is ter nou Puckie". Geen jaloerzie, geen driftbuien, gewoon een hele lieve grote broer. Het hoest dus niet altijd zo dramatisch te zijn als de verhalen die ik tijdens mijn zwangerschap te horen kreeg. Ik denk dat er nog genoeg ruzies zullen komen in de toekomst, maar voor nu is het in ieder geval nog geweldig!
leuk om te zien he? mijn dochter is wat ouder..4,5 jaar , maar ook al zo'n lieve grote zus in ons geval kan er enorm van genieten
Oudste is bijna 5 en jongste net 2 geworden vorige maand . Toen de jongste geboren werdt was de oudste ook zo een ontzettend lieve grote zus Helaas is dat veranderd toen de jongste 8 maanden oud was ongeveer . Toen besloot ze ineens dat ze meer aandacht wilde en dat is tot nu toe nog steeds zo .... Maar tis idd wel heeeeeeeeel schattig . Geniet er maar van , want idd die ruzie`s zullen er nog genoeg komen later Ik hou in elk geval mn hart vast voor de tienertijd hahahaha . Zijn 2 pinnige meiden die ik heb Groetjes Joyce
Bij ons vond onze oudste het ook geweldig totdat de kleine met zijn speelgoed mee wou spelen..Een ruzie kan dat opleveren! Maar van de week lagen ze samen op de bank waarbij de oudste ineens zei: Ik houd van jouw Lars! en hem een dikke smakkerd gaf en de jongste zei Alleen JA...Zo mooooooiiiiiii smelt!
Heerlijk he?! Ik heb dat ook! Mijn dochtertje was 20 maanden toen mijn zoontje geboren is en het gaat precies zoals bij jullie! Heerlijk knuffelen en voor hem zorgen... ik geniet er ook ontzettend van.. het hoeft idd niet altijd moeizaam te gaan.
Hier nog zo'n lekker klef stel: Ilse gaat opeens niet meer met papa trouwen maar met Leo. Ook helemaal geen problemen gehad met de wisselwerking tussen die twee. Haha, als Leo eens erg vroeg naar bed gaat, dan kan het voorkomen dat Ilse er verdrietig van word want dan kan ze geen kusje meer geven... En aan tafel brengt ze regelmatig een hapje van haar toetje naar haar broertje, terwijl ze echt een toetiesmonster is. Kortom: aangeboren liefde! Groet van Kiki
Ben zo benieuwd hoe het dadelijk gaat..soms zijn mijn 2 jongens net een eenheid.En dan komt er nog een spruitje bij! En wat een ruzie kunnen ze maken..Beste oplossing? negeren zolang ze niet gaan slaan of bijten.Als ik het op wil lossen kan het ineens wel anders...hihii De oudste is totaal niet bezig met de kleintjes op het KDV en Lars is net moeder overste wrd mij gezegd.Heel erg aan het zorgen en vooral niet de baby's laten huilen! Is meneer schijnbaar diep beledigd en gaat soms meehuilen!Wat een spetter hé?! Ben zo benieuwd wat lars er allemaal van gaat vinden.Zijn grote broer naar de basisschool zonder hem en dan een kleine baby thuis erbij..Lijkt mij heel raar voor hun vooral nu ik het zo neerzet... Ben zo benieuwd hoe het gaat lopen...Hoop maar dat er niemand buiten de boot gaat vallen!