bed verhogen, co sleeper

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door violetta, 9 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. violetta

violetta Niet meer actief

Hallo

wij hebben ervoor gekozen een co sleeper aan te schaffen voor bij ons op de slaapkamer. dit ook vanwege de BV die ik wil gaan geven. maar nu vraag ik mij af hoe dit zit met het bed verhogen, want als ik het bed verhoog, dan ligt de co sleeper aan 1 kant bij het matras, want die kan niet zo hoog komen als ons bed dan staat. en kan ook geen veilige oplossing bedenken hoe ik de sleeper hoger krijg. hier kunnen geen klossen onder want heeft geen poten.
    zonder verhoging is ons bed 56cm. dit is dus net te laag voor de kraamhulp.
    ik vroeg mij daarnaast af waarom de verhoging is, aangezien gepland staat zkh te bevallen.
    heb bij intake wel aangegeven van co sleeper en is toen niets gezegd over combinatie met bed verhogen, maar vraag het mij zelf nu af aangezien ik binnenkort de klossen zal moeten gaan halen.
    hopelijk kunt u mij wat informatie geven.
    bvd

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Zeker kan ik je informatie verschaffen. Het verhogen van het bed is om de rug van de kraamverzorgende te sparen. Ze ondersteunt bij het aanleggen en verschoont het bed regelmatig. Na de kraamweek kunnen de klossen er onderuit. Je zou er voor kunnen kiezen om de eerste week de kinderwagenbak te gebruiken in plaats van de cosleeper. Als je het bed niet verhoogt hoeft de kraamverzorgende het bed niet te verschonen.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina