wanneer gingen jullie over van 2 naar 1 slaapje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by madelief78, Oct 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. madelief78

madelief78 Bekend lid

Feb 26, 2009
    561
    63
    28
    De titel zegt eigenlijk al genoeg. wanneer gingen jullie over van 2 naar 1 slaapje. Mijn zoontje wisselt erg in hoeveel hij slaapt overdag. ik heb nu nog wel de indruk dat hij 2 slaapjes nodig heeft. Hij slaapt nu van half 11 tot half 12 of half 1 en's middags van 3 uur tot 4 uur of half 5 maar ook wel eens niet dan speelt hij alleen maar in zijn bedje.Hoe oud was jullie kindje toen je van 2 naar 1 slaapje ging en hoe deed je dat?

2. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn dochter was een maand of 10 toen ze alleen nog maar smiddags sliep (van half 1 tot half 3 /3 uur)

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Mason was 14 maand toen hij naar 1 slaapje ging. Het heeft wel zeker 3 wkn geduurd voor dat hij het ritme goed te pakken had.

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Mijn dochter was 11 maanden toen ze nog 1 slaapje deed. Het ging allemaal vanzelf. Eerst een dag 2 slaapjes, dan weer 1 en zo ging dat een tijdje totdat ze echt nog 1 keer sliep. Het begon dus bij 10 maanden denk ik af te wisselen om bij 11 maanden echt 1 slaapje te worden.

5. clarike

clarike Actief lid

Mar 22, 2006
    455
    0
    0
    Hier pas met 16 maanden. Toen sliep hij trouwens nog minimaal 3 uur 's middags maar ook heel regelmatig nog vier uur. Wij hebben hem naar een keer slapen overgedaan, toen we hem steeds wakker moesten maken na een slaapje omdat hij anders het volgende slaapje niet meer wou doen, maar de dag te lang was om dat over te slaan. uiteindelijk sliep hij met een slaapje zeker net zo lang als in twee.

6. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

Aug 12, 2008
    308
    0
    0
    Hier nog steeds 2 slaapjes (ruim 15 maanden). Een hele enkele keer 1.
    Maar aangezien hij vaak slecht slaapt 's nachts en al om 5.30 wakker is red hij het gewoon niet op 1 slaapje.....

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Hier met 1 jaar en dat ging vanzelf toen ze het ochtendslaapje begon te slaan

8. Vanes

Vanes Actief lid

Jul 28, 2007
    182
    1
    0
    Nog steeds 2 slaapjes.
    Wanneer Frederique wakker is is zij erg druk en ondernemend, maar heeft daarom echt haar momenten nodig om weer op te laden om er daarna weer vol tegenaan te gaan ;)

9. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Met 1 jaar ging Lenn over naar 1 slaapje.
    Hij sloeg al een aantal keer 1 van de 2 slaapjes over (lag dan te spelen/brabbelen in bed) en daarom hebben we hem 's morgens langer opgehouden tot na z'n brood. Het was eerst wel een paar keer dat hij rond 11.00 uur een dipje kreeg. Maar met een beetje aandacht was dat goed te doorbreken. Na een paar dagen had hij het wel door.
    En vanaf toen ging hij 's avonds ook eerder naar bed.

10. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier vanaf het begin maar 1 slaapje (ja, héél actieve jongen, haha!). soms tukt hij nog wat bij in de box, maar hij gaat maar 1x naar bed (tussen 12 en drie, en slaapt dan tussen de 1 en 2 uur).

11. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

Apr 16, 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    Hier pas met 18 maanden, ze sliep altijd lekker twee keer. Vond ik ook wel fijn, kon ik ook even mijn eigen ding doen. Heb het dus ook niet echt gestimuleerd om er eerder mee te stoppen.

12. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    ik zie het vaneigens wel. jamie moet het zelf maar aangeven. nu heeft hij die 2 slaapjes echt nog nodig!

om 10u krijgt hij zijn fruit en daarna op bed en slaapt hij echt tot 12u (dus 2 uur in de voormiddag) en dan slaapt hij meestal in de namiddag van half 4 tot 5 ofzo ook nog even!

ik merk echt dat hij zijn slaapjes nog nodig heeft.
    tjah, als ik hem in bed leg en hij slaapt na een half uur nog niet haal ik hem er weer uit.... maar meestal slaapt hij al voor zijn hoofd zijn matrasje raakt bij wijze van spreken :)

13. Kimsp

Kimsp Actief lid

Jun 12, 2008
    117
    0
    0
    Ik vraag me af of het zou helpen om van 2 naar 1 slaapje te gaan, en dat de nacht dan beter wordt. Dyon wordt sinds 2 weken weer vaker wakker, en dan ook echt wakker. Helemaal overstuur ook, we worden er niet vrolijk van.... Het kunnen ook de tandjes zijn, maar misschien slaapt hij wel teveel overdag, 2 keer 2 uur soms. Ik zit met de handen in het haar wat de oplossing moet zijn, die er waarschijnlijk niet is.

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

Sasha sliep met 9 maanden nog maar 1 keer per dag. Nu slaapt ze sinds 3 weken helemaal niet meer overdag. Zeker iemand die weinig slaap nodig heeft. (van mij heeft ze het niet :D)

15. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Met bijna precies een jaar.

Ze wou gewoon 's morgens niet meer slapen, toen heb ik het een keer proberen te rekken tot 12u, en dat ging prima.
    (ben toen met haar gaan winkelen enzo, leuke dingen doen)

En nu slaapt ze al 7 maanden maar 1 keer overdag, van 2 tot half 5 ongeveer.

16. Wen26

Wen26 VIP lid

Jun 16, 2007
    12,487
    0
    36
    Hier precies zo... ;)

Nu slaapt ze van ongeveer 12:30 tot 15:00 uur.

17. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

Mar 5, 2008
    1,492
    0
    0
    esmee slaapt al sinds ze 7.5 maand was , nog maar 1 x op de dag , varieert van 1.5 tot 2 uur ....ze heeft gewoon niet meer slaap nodig... ben wel jaloers op de andere mama's maar ook wel weer lekker , als ze wakker is , dan ik gaan en staan wanneer ik wil , niet druk hoeven maken om de slaapjes...

18. Selma 2

Selma 2 Lid

Feb 13, 2008
    66
    0
    0
    Leiden
    Hier nog steeds 2 keer slapen op een dag,

meestal komt hij tussen half 8, 8 uur wakker, dan houdt hij het tot 10 uur uit..

Hij slaapt dan meestal 2 uurtjes soms iets minder.
    En dan vervolgens rond 15 uur weer tot 17 uur.
    Hij wordt echt vervelend als hij niet slaapt.

Ik vindt het eerlijk gezegd nog wel heerlijk zo.
    Hij is namelijk super actief, dus vind die tijd voor mezelf, het huishouden wel ideaal!

Share This Page