Aerosleep hoe dan ?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Laari26, 5 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Hallo ,
    Van aerosleep heb je verschillende dingen.
    Je hebt een matras topper en een hoeslakentje.
    Nu heb ik op mijn werk verschillende kinderen die alleen met een hoeslakentje ervan slapen. Dus zonder topper.

Hoe zit het nou ? Moet je het in combinatie van elkaar gebruiken of voldoet alleen het hoeslakentje ook ?

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Jaaaaa goede vraag! :D ik zat hier vanmiddag ook al naar te zoeken hihi... Ik lees ff mee!

3. Noontje

Noontje Actief lid

7 apr 2013
    345
    0
    16
    Wij hebben ze samen, wel aan de hand van de uitleg van de verkoper (dus hoe eerlijk is dat...:p). Volgens hem zouden ze afzonderlijk van elkaar geen zin hebben. De topper zorgt dat er een laagje lucht tussen het matrasje en je kindje blijft, zodat áls hij/zij op z'n buik (en gezicht) gaat liggen, hij toch nog kan ademen... Maar een gewoon hoeslakentje zou dit tegengaan, omdat die dan niet 'ademend' genoeg is. Het hoeslakentje dat erbij hoort heeft wat grotere gaatjes (geen vinger in te krijgen hoor, zo groot bij lange na niet) waardoor ook het hoeslakentje ruimte geeft voor ademen..

Maar nogmaals: dit is de uitleg van de verkoper en na ongeveer een jaar zijn wij er nog niet over uit of we nu in zijn verkooppraatje 'getrapt' zijn of dat het inderdaad echt wel een plus is..:) Maar ons meisje was dan ook geen buikslaper, pas toen ze prima heen en weer kon rollen deed ze dat af en toe.

4. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    ik weet het ook nog steeds niet... Vind de topper wel erg duur en wil geen mp. Over dat ademen geloof ik niet zo in. Lijkt me sterk dat een kindje van nature zo gaat liggen dat ze stikt. Ik wil het wel voor dr functie dat ze niet in eigen braaksel ligt. Of als de luier overloopt... Ben er nog niet over uit.
    de topper is nog duurder dan het matras wat we hebben!

5. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Voor in een wieg zou ik het niet aanschaffen, als ze daar in liggen kunnen ze nog niet draaien en heeft het dus geen nut. Door het luchtlaagje onder het kindje kan een pasgeboren baby ook afkoelen. Als ik ze in gezinnen tegenkom moet ik ze uit de wieg halen omdat er ook geen warm water kruiken op mogen (werk als kraamverzorgster) De uitleg van de verkoopster is wel waar hoor Noontje, en je moet ze dus ten alle tijden samen gebruiken. Er mogen ook geen hydrofielen doeken op voor onder het hoofdje omdat dan direct de functie weg is.

6. Lon24

Lon24 Bekend lid

8 jan 2014
    668
    0
    16
    Wat noontje zegt is ons ook verteld.
    Verder vertelde verkoopster dat het gebruik van kruiken ook veilig is!

7. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Gebruik van metalen kruiken op een plastic aerosleep? Lijkt mij niet veilig. Als een kruik gaat lekken met kokend heet water erin lekt dat dus in de aerosleep dit kan niet weg omdat er een plastic laag onder zit. Gevolg is dus dat je kindje verbrand......

8. Lon24

Lon24 Bekend lid

8 jan 2014
    668
    0
    16
    Jep dat is ons verteld door de verkoopster.

Heb onderstaande opgezocht op de site van aerosleep:

MAG JE AEROSLEEP GEBRUIKEN IN COMBINATIE MET EEN HETE WATERKRUIK?

De AeroSleep-matrasbeschermer kan zekerin combinatie met een hete waterkruik gebruikt worden.

Sterker nog: bij gebruik van een kruik, raden wij AeroSleep sterk aan.
    Door veelvuldige aandacht de laatste jaren gebeurt het gelukkig zeer zelden dat de kruik gaat lekken.Maarindien dit onverhoopt toch zou voorkomen, is het veiliger een Aerosleep-matrasbeschermer te gebruiken.Het hete water zakt namelijk direct doorheen de bovenste luchtlaag (waar het kind op ligt) in de onderste absorptielaagwaarin het water zich verspreidt. Het kind ligt dus nooit in direct contact met het water.
    Indien een kruik echterlekt op een matras zonder AeroSleep blijft die matras veel langer heet en vochtig, waardoor het kind langer in direct contact met het hete water ligt.
    U kunt ditgerust uitproberen door een kopje heetwater over de matras te gieten en over de AeroSleep, en vervolgenshetverschil te voelen.

Bovendien hoeft u met een AeroSleep minder lang gebruik te maken van een kruik aangezien het babylichaampje niet de gehele matras moet opwarmen, maarslechts de luchtlaag.

9. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Wij hebben alleen de matrasjes en toppers met gewone hoeslakentjes. Ik denk dst die hoeslakentjes onzin zijn. Ik kan er zelf heel goed doorheen ademen en ik denk dat het met die kleine neusgaatjes van een baby ook wel moet lukken! Ik bezuinig op het goedkoopste van alles, haha.

10. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Wij hebben alleen de topper en hoeslaken van aerosleep.

Verkoper zei dat dit het belangrijkste was en dat het matrasje geldklopperij was ;) op de topper kan je op je buik prima ademen..

Beetje jammer dat ze een zijslapen is ;)

11. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Heel vreemd. De richtlijnen van veilig slapen verteld ons dat een aerosleep en een metalen kruik niet samen gaan. Van de week nog 1 uit een wieg gehaald. Vindt de onderlaag echt plastic. Maargoed eigen keus natuurlijk maar ik zou het nooit doen.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    tja, van aerosleep zelf he...;)
    die beweren wel meer wat onzin is of nooit bewezen.
    er zijn onderzoeken gedaan en hieruit bleek dus dat het zeker wel gevaarlijk was om een heetwater kruik te gebruiken op een aerosleeptopper. ze beweren zelf dat een heetwaterkruik op een gewoon matras gevaarlijk is maar het blijkt dus andersom te zijn. als een kruik op een aerosleep gaat lekken dan blijft het water er vrij lang op staan. dit trekt naar kindje en kindje ligt dus in kokend water. als een kruik op een gewoon matrasje zou lekken dan trekt het water in het matrasje. het zal dan via de bekleding naar het kindje trekken maar tegen de tijd dat het bij het kindje is, is het water al sterk afgekoelt. dit is door meerdere instanties getest. er is zelfs een medewerker van een babyzaak die die dingen afraad en het zelfs ter plekken demonstreert.
    buiten het feit dat ze helemaal niet beschermen tegen stikken (kindjes stikken niet in matrasjes ) , is het verhaaltje van de kruik dus ook dikke onzin.
    dure schijnveiligheid dus.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    de kraamverzorgsters die hier geweest zijn die wilde er ook niet mee werken hoor. omdat het gevaarlijk is icm kruiken en ze de warmte niet goed vast hielden dus kindjes hadden het sneller koud.

14. williebb

williebb Actief lid

22 mrt 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben afgelopen zaterdag een aerosleep matras incl topper gekocht. De verkoopster had er een soort buis met water of lucht naast staan met een balletje er in waarbij je zag dat zowel bij het aerosleep hoeslaken als een jersey of badstof hoeslaken hetzelfde gebeurde, namelijk dat het balletje hoog bleef en de lucht er door heen kwam. Alleen bij een katoenen hoeslaken ging de lucht er niet meer doorheen en het balletje dus omlaag.

Zij legde dit uit als: om de werking van de topper te behouden kan je voof alledrie de genoemde hoeslakens kiezen, alleen niet de katoenen.

Moet toegeven dat ik het aannemelijk vond klinken, maar heb het niet ergens gechecked.

15. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Het scheelt dat ik geen metalen kruik ga gebruiken. Ik heb de kruik van zensy. Die werkt niet met heet water :)
    Dus neem aan dat die gewoon op een aerosleep kan.

En is het dan verstandig om 1 of 2 toppers in huis te hebben. Ze zijn wel aan de prijs namelijk

16. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Die toppers gooi je in de wasmachine en zijn supersnel droog. 1 is fus genoeg.

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

Mijn man en ik hebben ons er ook helemaal in verdiept :D

We hebben een normale kwaliteitsmatras, daarop een aerosleep topper en daar overheen een aerosleep hoeslaken, heeft namelijk geen zin zo'n dure topper erop te leggen en dan een normaal hoeslaken, dan neem je de hele functie weg natuurlijk ;)

Ja duur vond ik het ook maar goed, ik heb het dus gewoon tweedehands gekocht en heb dus een topper inclusief 3 vrijwel nieuwe hoeslakens voor 30 Euro gekocht, alles op 60 graden uitgewassen en het is dus zo goed als nieuw, scheelt toch wel een hoop geld.

Mijn schoonzus en schoonbroer gebruiken het ook voor hun kleine en zijn er zeer over te spreken.

18. Lon24

Lon24 Bekend lid

8 jan 2014
    668
    0
    16
    Ik zeg ook niet dat dat de waarheid is, maar dat dit ons verteld is in de winkel, en het ook op inet staat..
    Een ding scheelt, wij hebben ons kindje de eerste weken/ maanden toch in een wiegje bij ons op de kamer, en hier ligt geen aerosleep in ;)! Dus kunnen we de kruiken prima gebruiken.

19. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Als je voor aerosleep kiest om de kans op wiegedood te verkleinen, dan maakt het weinig uit welke onderdelen je aanschaft. Het is (nog?) niet bewezen dat aerosleep beter is dan een normaal matras.

20. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Wij hebben ook het matrasje, topper en hoeslaken. Ik vind, voor jezelf wil je ook een goed matras dus bezuinig ik er ook niet op voor de kleine. we hebben 1 topper, heb m van de week voor het eerst gewassen en was super snel droog. Er is ons toen ook verteld dat je geen metalen kruiken i.c.m. aerosleep mocht gebruiken, nu heeft ons dochtertje de eerste 5 maanden in de wieg bij ons geslapen dus is een ander verhaal. Pas toen het zo koud was heb ik een kruik in het bedje gelegd van te voren en toen ze naar bed ging de kruik er uit gehaald zodat ze in een lekker warm bedje lag. Een zensy kruik mag wel met aerosleep!

Deel Deze Pagina