Volgend bericht had ik al in een andere categorie geplaatst, maar het lijkt me dat ie hier meer op z'n plaats is.. Onze zoon is bijna 4 weken oud en wurmt zich nu al zijn hele bed door, met name als hij driftig wordt omdat hij zijn speen kwijt is. Soms ligt hij overdwars in bed, vanochtend lag hij op de dekens. Nu wil ik niet wachten tot ik hem een keer ondersteboven onder de dekens ga vinden en zit ik me een beetje te oriënteren op slaapzakjes. Ik heb alleen echt geen idee wat handig is om aan te schaffen, qua lengte! We hebben maar een klein kereltje: 49 cm bij de geboorte en 51,5 cm op 8 december. Is het zinvol om nog een newbornslaapzak aan te schaffen? En hoeveel zou ik er dan moeten hebben: 1? 2? Daarna natuurlijk over op de 70 cm. Ik denk zelf dus aan 2, maar is dat genoeg?
Mijn dochtertje deed precies hetzelfde, dus heb ik een slaapzakje van de hema gekocht (2 stuks voor als er 1 in de was zit). De kleinste van de hema is maat 50/62 dus daar kun je dan nog eventjes mee doen (ligt eraan hoe hard je zoontje groeit natuurlijk). Mijn dochter is bijna 5 maanden en zit nu een week of 3 ongeveer op de volgende slaapzak van die hema en die is maat 68/80, dus daar kunnen we nog even mee door. Vind het fijne slaapzakken met afritsbare mouwen en je kunt ze wassen op 60 graden. Maar er zijn inderdaad ook slaapzakken waar je idd een lange tijdje kan doen zoals theebeeb al zegt. Zijn wel ietsje duurder, maar steeds nieuwe kopen is ook duur. Dus je kunt even afwegen wat je doet. Succes!
Mijn zoontje van 2 maanden draagt elke nacht een hema slaapzakje maat 56/62 dacht ik. Hij zit echt vanaf het begin al prima, en nog steeds. Hoelang hij de slaapzak nog aan kan weet ik niet, maar heb er zeker geen spijt van dat ik die slaapzak heb gekocht.