In de meivakantie gaan wij naar een stacaravan in Italië en de ervaring leert dat het dan 's nachts nog best frisjes kan zijn. Nu vind ik het altijd reuze onprettig slapen onder de dekens die vaak ter plaatse aanwezig zijn: Ze zijn zwaar, blijven niet goed in de hoes zitten en ik vind het stiekem ook altijd een beetje vies. Maar om nou 5 dekbedden mee te slepen is ook niet zo praktisch. Ik heb online gezocht of er misschien handige kampeeroplossingen zijn voor dit probleem, iets wat warm, maar toch dun en licht is, maar dan kom ik toch vooral allerlei fleecedekens tegen en dat lijkt me weer koud. Is er hier iemand die de perfecte oplossing heeft?
Slaapzak? Kan je bij een envellopmodel ook een dekbed van maken als je het openritst en in de zak maar een klein pakketje. Of dekbed in zo'n vacuumzak, dan heb je ook een klein pakket.
Wij hebben in zo’n situatie ook onze slaapzakken meegenomen. Ik heb ook een hekel aan die bruine italiaanse paardendekens
Slaapzak is een optie, licht en warm. Het envelop slaapzak van de action kun je helemaal open ritsen , eventueel ook aan elkaar te maken. Ik geloof 10 euro en het zijn kleine pakketjes. Dan alleen nog een hoes voor je matras. Eventueel in een vacuumzak