Mijn zoontje slaapt bij ons op de kamer, in zn kinderwagen...met een laken+dekentje(dubbel gevouwen)...had een lange mouw romper aan, met een truitje+broekjes+sokjes..(had bedje al voorverwarmd+ kruik laten liggen in zn bedje) om 7 uur werd hij wakker, huilen...ik dacht hij heeft honger...maar toen ik hem pakte wassie ijskoud ...handjes+gezichtje+oortjes+neusje...zo zielig...ik legde hem snel op mn borst en hup hij was in slaap...zo ben ik met hem blijven liggen tot 830u toen hij wel echt honger had... nou mn vraag natuurlijk... Hoe warm moet ik hem nou kleden...de kachel stond trouwens wel aan in huis...behalve op onze slaapkamer...maar tis behoorlijk fris...moet wel even zeggen, dat zn dekentje tot onder zn oksels was... Moet hij nou nog een slaapzakje aan? Of is het niet erg dat ie zo koud was...volgens mij werd ie er wakker van, zo zielig.. en dna nog een vraag.. welke maat slaapzak...hij is in 3 dagen meer als 200 gram aangekomen...zo moeilijk om een maat te bepalen..wie weet past ie em niet meer volgende week
baby's hebben vaak ijskoude handen soms ook voetjes. De temp kun je t beste vaststellen door in het nekje te voelen. ALs dat warm is, dan heeft de beeb t zelf ook warm. Is het nekje klammig koel, fris of zelfs koud dan is t tijd voor actie. Als je al een kruik erin hebt en t dekentje dubbel kun je verder niet veel doen. Goed kijken of t bedje niet op de tocht staat enz. Slaapzakje ligt aan hoe groot je kindje is, de maten van de zakjes zijn de kledingmaten. Dus als je uk in 62 zit dan heb je een slaapzakje 56/62 of 68/74 dacht ik. Je moet daarbij kijken dat de armsgaten niet te groot zijn (anders zelf een stikje erin maken) en het gat van het hoofd niet te groot.
ja dus toch...soms twijfel ik daar aan...maar oke...ff kijken hoe vanacht gaat...kheb em nu een dikker pyama aangetrokken en lekker in gestopt..
Bij prental hebben ze slaapzakken in de maten 70, 90 en 110 cm. Ik weet niet hoe lang hij is, maar volgens mij kan hij nog wel even vooruit met een slaapzakje van 70 cm. (alleen zijn lijfje zit in de slaapzak, voordat dat aan de 70 cm is ben je alweer een paar maandjes verder) Ik meen dat Jelle en Jitte allebei een half jaar gedaan hebben met die maat, al moest ik nieuwe kopen omdat het winter werd. Ik heb toen meteen slaapzakken met afritsmouwen gekocht, en die er in eerste instantie afgelaten, dan heb je later nog wat extra "warmte" voor als het echt koud word. Edit: Ik heb even gekeken, ze waren allebei ongeveer 70cm lang toen ze 7 maanden waren.
Ja het wordt echt kouder he! Ik ben ook aan het zoeken naar wat aan te doen 's nachts. Mijn zoon slaapt nog gewoon in zijn dagelijkse kleertjes (alles zacht, geen spijkstof ofzo). Overdag in een gewatteerde slaapzak en 's nachts gaan daar een dubbele deken overheen. Maar heb nu overdag ook de deken eroverheen gedaan. Hij is zo'n koukleumpje! Ik ga eens kijken naar flanellen pyama's. Mijn dochter heeft er ook zo 1, en die is heerlijk warm!
hier zitten we echt met een wrikkelkont kan hem nog zo goed instoppen, hij schopt altijd zijn lakens/dekens weg en ligt dan eig erop of helemaal in een hoekje zonder deken wat wij doen is in de winter nog eens een slaapzak aandoen als het geen winter is dek ik hem gewoon opnieuw toe alsie vast in slaap ligt
de eerste weken was Jelmar 's nachts ook koud hoor, maakte me daar toen ook zo'n zorgen om, dat neusje en kleine handjes!! maar hoort toch echt beetje bij babyzijn... nekje is goed graadmeter inderdaad.
Je hebt ook speciale slaapzakken die zijn zo dik dan hoef je geen dekens meer over maar ben de naam even kwijt. Zijn wel behoorlijk prijzig.
Ik zou toch een slaapzakje aandoen. Maar dan wel de kleinste maat. Een slaapzak mag hooguit 10cm langer zijn dan de lengte van je uk. Dus is hij 56cm, dan mag je hooguit maatje 62 hebben. Anders bestaat het gevaar van erin klimmen. V&D, Hema en Prenatal verkopen hele kleine slaapzakjes. Ik zag ze van het weekend ook bij de babydump hangen. Die zou je ook online kunnen kopen kijk of je een pakje of pyjamaatje kan aantrekken wat uit 1 geheel bestaat, zodat z'n kleertjes ook niet opklimmen/afzakken. Een koud gezichtje/handjes is niet erg. Het nekje moet warm aanvoelen. Wat iemand al zei, als die koud is, dan heeft hij het echt te koud
Dat het nekje warm is wil niet altijd zeggen dat ze het ook warm hebben hoor! Dat wil vooral zeggen dat zn lichaamstemperatuur goed is. Maar Milan had ook wel eens een warm nekje en toch echt een bibberlipje. Als je het zelf heeeeeel koud hebt dan is vaak alsnog je nek warm (zit hier nu zelf te klappertanden, want de kachel is uitgevallen, maar heb wel een warme nek Een deken kan ik trouwens niet over m heen doen, hij krijgt het altijd van zich af en gaat dan staan in bed. Heeft dus echt geen zin. Maar zetten jullie allemaal de verwarming uit dan 's nachts? Hoe warm is het op de kamertjes v jullie kindjes? Milan heeft n pyama en een slaapzak zonder mouwen aan nu.
ja idd want soms is zn nekje wel warm..maar zn handjes echt IJS koud...maargoed...ik kleed hem nu warmer aan...romper zonder mouwen+romper lange mouw+truitje&broekje en dan zonder sokjes...dan ligte rook nog dekentje/lakentje over hem heen... En vanochtend had ie nog een koud gezichtje...oortjes/neusje/wangetjes...maar wel warme voetjes.. Kzou niet weten hoe warm het is bij ons..maarja wij slapen ook ngo op de kamer, dus moet het al een stuk warmer zijn...maar geen kachel aan... Ons huis is 'achter" (waar de slaapkamers zijn) kouder dan voor...(in de woonkamer)...daar is de temp altijd wat ik instel..maar achter niet...weet nie waarom