Hoi, Misschien een domme vraag, maar moet ik de dekens voor het ledikant het wegje ook eerst wassen?? Ze geven nu nog vrij veel pluisjes af.... Thanks!
Ik kwam ergens de tip tegen om ze eerst in koud water te leggen; die dingen nemen echt geen water op! kennelijk kun je ze dan daarna makkelijker wassen. Doen we dan ook maar even. Lang leve nesteldrang!
Katoenen dekens eert een nacht in koud water zich helemaal vol laten zuigen en dan nat het wasmachine in. De vezels gaan dan open staan zodat het papje waar een deken mee behandelld wordt in de fabriek eruit gewasen kan worden. Deken hoeven niet persee voor het eerste gebruik uit gewasen te worden omdat ze niet in contact komen met het kindje omdat er nog een lakentje tussen zit. Maar al hij erg pluit zou ik het wel even doen. nders kun je hem ook even lekker een middagje buiten uit laten waaien.
ik heb onze dekens geloof ik 2 of 3 middagen buiten gehad lekker in de frisse wind.... Maar als ze zo pluizen zou ik wel even wassen. Misschien geen hele wasbeurt maar een snel programma. Ik vind ze altijd wel minder zacht worden als je ze wast. xxx
ik vind het wel zo fris om het even uit te wassen, maar ik was eigenlijk alles voordat ik het gebruik.
Als jee een droger hebt kun je hem daarna daar nog even ingooien dan krijgt hij weer een beetje zijn zachtheid terug.
dat had ik ook bij een van de twee, beiden van prenatal en de een is een stuk stugger nu dan de ander.
Gewassen. Deken rook sterk naar het materiaal waarin het verpakt zat. Nu ruikt hij lekker fris naar Omo Ik was sowieso al mijn nieuwe textiel voor gebruik.
Ik had ook met de eerste gekleurde was zo'n heerlijke fluffy dekentje erbij gedaan. Kwam er bijna helemaal plat uit! Zo jammer. Er ligt nu nog een wit met grijze Nijntje, maar die ga ik niet wassen. Hij is schoon, geen pluisjes en komt niet in contact met het huidje van de kleine. Misschien doe ik het alsnog hoor, maar kan het niet over m'n hart verkrijgen! Hij is nu nog zo lekker zacht en fluffy. xxx