Heb net Kylian opgehaald van de peuterspeelzaal, nu willen ze volgende week vrijdag met zijn allen naar de kinderboerderij. Leuk, heel leuk voor de kids en ze vroegen er welke moeders er konden rijden. Helaas ik dus niet want Jan heeft vroege dienst, dat betekend dus dat ik met iemand mee moet rijden. Geen probleem dacht ik toch totdat uitgelegd werd dat je je eigen kindje op een stoelverhoger moest vervoeren omdat dit verplicht was maar dat een kindje van een ander gewoon op de zitting in de gordel vervoerd mocht worden. En iedereen stond braaf te knikken dat dit oke was. Dus ik maak, in de groep duidelijk dat ik niet wil dat mijn kind op die manier vervoerd wordt. Ja sorry hoor maar je kindje moet niets voor niets op een stoelverhoger. Werd ik me daar toch door iedereen raar aangekeken (ja zeker ik ben een spelbreker), zegt de juf ,met een wijzende vinger naar een andere moeder, dat haar man agent was en dat dit dus op die manier mocht. Tja dat is dan heel fijn maar ik wil dus niet dat mijn kind op die manier vervoerd wordt en dat ik dan liever Kylian persoonlijk aflever met mijn fiets. Later nam de juf mij nog eens apart om uit te leggen dat het echt mocht op die manier. Ik heb haar uitgelegd dat ik het geen fijn idee vind om mijn kind 'los' op de achterbank mee te laten rijden met een 'vreemde' waar ik de rijstijl niet van ken. En dat ik daarbij aan onze 2 jarige zoon niet duidelijk kan uitleggen waarom hij bij papa en mama perse in zijn stoel moet en dat hij bij een ander gewoon op de achterbank mag. Ben ik nu zo vreemd? Groetjes Anita
ik vind je helemaal niet raar reageren hoor. jeetje vind het eigenlijk erg onverantwoord hoor van die psz. regels zijn toch regels ik snap niet zo goed waarom het volgens hun wel mag. ik zou mijn kleine dan ook gewoon of zelf brengen of hij gaat niet mee.
Dus met andere woorden; wat er met t kind van een ander gebeurd maakt geen ruk uit! Ik zou als t zo moet ook mijn kind thuis houden hoor, er zal iets gebeuren joh!
Hoe het op psz is geregeld weet ik niet. Vind het wel heel erg raar dat ze daar geen rekening mee houden. Vind dat ze zich moeten houden aan de regels die de ouders stellen met dit soort dingen. Je hebt dus groot gelijk dat je er tegen in bent gegaan! Mijn dochter ging vorig jaar naar de buitenschools opvang en daar moest ik een formulier ondertekenen of ik toestemming gaf dat ze met een ander mee mocht rijden/ of ze op een plek mocht zitten waar geen gordel zat/ of ze voorin mocht zitten en volgens mij stond daar ook bij van een stoelverhoger maar die was bij me dochter al niet meer van toepassing Bij elk gedeelte moest ik opnieuw tekenen en vond dit eigenlijk wel goed geregeld!
Groot gelijk! Ik ben wat dat betreft net zo! Geen meter zonder een autostoel! En ook ik krijg hier regelmatig scheven gezichten over. Nou, pech dan maar! Ik wil het risico niet nemen en wat je al schrijft, je weet helemaal niet hoe een ander rijdt! Ik geef je echt groot gelijk!
Dit vond ik er over via google. http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/13822-kinderen-in-de-auto-vervoeren-regels.html Dus het mag wel (alleen wil ik het niet hebben ) zie vervoeren extra kinderen. En dan die eronder over bussen en taxi's, dus mijn kind mag in een taxi los op de achterbank, nou dacht het niet dus Groetje sAnita
Het mag inderdaad, maar dat betekend niet dat je het mòet doen. Ik zou er ook nooit en te nimmer mee eens zijn, dat 1 van mijn kinderen zonder stoel of verhoger vervoerd worden en dan al helemaal niet bij een vreemde in de auto. Op de school van Milan is het zo geregeld, dat je van te voren weet dat ze een uitstapje gaan maken (logisch ook), zodat je op de betreffende dag een stoelverhoger mee kan geven aan je kind. Prima geregeld vind ik. Ik wil hem ook zijn uitstapjes niet ontzeggen, omdat ik nog niet altijd mee kan rijden ivm oppas voor Misha..Maargoed, Milan is 4 en past goed op de verhoger. Misha zou ik daar ook nog niet in zetten en zou haar in jou situatie ook niet mee laten gaan of ik zou haar inderdaad zelf brengen op de fiets...
Ben blij te horen dat ik in ieder geval niet de enigste ben die er zo over denkt. We zullen het zien, kijk dinsdag wel of er nog een moeder is met 2 stoelverhogers in de auto of die even langs mij heen wil rijden zodat ik Kylian's verhoger in haar auto kan stoppen. De stoelverhoger meenemen maar de peuterspeelzaal wordt een beetje moeilijk op de fiets (we hebben zo'n grote met achterkant van de Römer). En anders gaan we lekker fietsen (is eigenlijk ook veel beter voor mama ) Groetjes Anita
Nou, dat zou ik ook niet willen hoor! Ik geef je groot gelijk! Hartstikke gevaarlijk! Je vergeeft het jezelf toch nooit als er wel wat gebeurd! Maar wat ik me afvroeg, ik zie dat Kylian ietsje ouder is dan Tymen, heb je hem niet meer in een autostoel? Zomaar een vraag hoor, geen verwijt ofzo.
ik geef je groot gelijk hoor in de bus moeten ze dus ook bij je op schoot ze zeiden zelfs tegen mij toen dice 2 weken oud was dat ik hem op schoot moet houden nou dacht het niet he ze rijden hier als gekken en dan die bochten ik glij soms al van de stoel af er staat ook dat je de buggy/kinderwagen in moet klappen doe ik ook niet hoor hoe krijg je in godsnaam een buggy ingeklapt als er boodschappen onderin liggen en hoe klap je een kinderwagen in als er een kinderwagenbak met baby in ligt heb er vaak genoeg ruzie met de chaufeur over gehad maar ik blijf bij mijn stand punt mijn kindt is veiliger in de buggy/kinderwagen dan op schoot! ze zitten van met een 5puntsgordel en op schoot niet sorry beetje lang geworden haha maar als jij het er niet mee eens bent niet doen of het mag of niet
Mijn broer en schoonzus zitten ook bij de politie. Nou, ze zouden me vermoorden als ik hun kids zonder stoeltjes of wat dan ook zomaar achter in de auto zou zetten. Ze hebben zulke verschrikkelijke ongelukken gezien, van kinderen die niet vast zaten of niet goed vast. Je hebt groot gelijk hoor, dat je hier even een opmerking over hebt gemaakt. Ik had het ook gedaan en anders idd, gewoon op de fiets.
Kylian hebben we in overleg met de cb arts vanwege zijn lengte (hij loopt ongeveer een half jaar voor met zijn groei) op (of in) een stoelverhoger gezet. Wij hebben gekozen voor de nieuwste van de Römer zie hier http://www.kinderstoeltje.nl/autostoelt ... -11534.htm Wij hebben juist voor deze gekozen omdat die vanaf de zijkanten ook nog goed beschermd is (bij een zijwaartse aanrijding), zelfs als je de hoofdsteun in de hoogste stand zet zitten er aan de zijkant geen 'gaten' waardoor zijn nekje goed beschermd blijft. En voor ons ook heel makkelijk hij is in breedte te verstellen en dat is wel handig met die magere spriet van ons Groetjes anita
Oh, ik dacht alleen zo'n zitstukje onder zijn billen. Maar dit is nog een hele stoel. Goh, is je mannetje zo'n bink joh? Tymen is bovengemiddeld lang, maar past nog in de Priori van Maxi Cosi.
als je kind bij een ander in de auto zit gelden de regels van autostoel enzo in eens niet meer. maar goed ,ik wil het ook niet. ik ben er zowieso al geen fan van dat mijn kinderen met mensen meerijden die ik niet ken. ooit op school ook eens zoiets gehad, mijn dochter ging mee met de juf, maar er was ook een ouder die reed, en die zat heftig rokend in een krakkemikkig autotje, soortje van familie flodder, nou daar had mijn dochter dus nooit met mee gemogen
Ja Kylian is (net als papa) een behoorlijk lang eind aan het worden, bij onze eigen meting zat hij zo rond de 103 cm. In die andere stoel zat hij in de hoogste stand en dan zat hij met zijn schouders vast onder het hoofdgedeelte. Onze cb arts gaf toen ook aan dat ze het vreemd vond dat er overal een minimum gewicht (en maximum) bij staat en geen minimum en maximum aan lengte (wat volgens haar veel belangrijker was). Maar goed we hebben het ding gekocht, Kylian zat erin en heeft het eerste ritje alleen maar verzucht dat hij zo lekker zat. Ik vind het ook vreemd hoor dat je een kind van een ander zo mag vervoeren, ik kan me voorstellen dat b.v Kylian nu een gat in zijn hoofd valt en het de enige manier is om bij de huisarts te komen je het wel doet. Groetjes Anita
Nee hoor Pluk jij bent niet vreemd, dat had ik ook niet gewild. Had er denk ik al moeite mee dat Steven bij een "vreemd' iemand in de auto ging.Maken ze een probleem zou ik hem lekker op de fiets brengen, als het dichtbij was uiteraard
Ik vind dat je groot gelijk heb want ze kijken nergens naar tegenwoordig maar ze moeten wel weg, mijn zoon zit in groep 1 en als ze een uitstapje maken zorg ik altijd dat ik erbij kan zijn want vele ouders nemen het helaas niet zo nauw met de veiligheid maar niet met mijn kind! En zo niet blijft hij lekker thuis. Laat ze maar praten het is jou kind en ik ken helaas een verhaal uit mijn omgeving die niet goed afgelopen is en dat vergeef je jezelf nooit.