eczeem, smetplek of schimmel??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lynx, Dec 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,703
    2,513
    113
    Onze dochter is nu ong. 7 weken oud en heeft vreselijk last gehad van pukkeltjes in haar gezicht. Nu is het rode eraf, maar haar gezicht voelt enorm ruw en droog aan. Ik smeer soms met zalf. Ik ga er vanuit dat dat nog is van de pukkeltjes.
    Nu zag ik eergisteren dat ze een best grote rode droge plek heeft in haar nek. Gisteren heb ik het wat ingesmeerd met zalf en net zag ik dat er ook wat schilfertjes vanaf komen. Nu vraag ik me af of dit een schimmeltje, smetplek of eczeem is.
    Herkend iemand dit?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Kan een schimmeltje met eczeem zijn; ringworm google daar eens op het zijn hele typische plekken

3. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    beetje rare vraag misschien, maar heb je er een foto van?

4. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,703
    2,513
    113
    nee heb er nog geen foto's van gemaakt. Ze ligt nu net te slapen, dus misschien dat ik er morgen even een maak.Heb gezocht naar een afbeelding op internet die erop lijkt, maar kan niet echt iets vinden.
    'k heb gegoogled op ringworm, maar daar lijkt het in ieder geval niet op.

5. theeleut

theeleut Actief lid

Aug 19, 2008
    314
    2
    18
    Mijn zoontje heeft dit ook gehad. van die velrode plekken in zijn nek, met schilvertjes, en af en toe een beetje vochtig. dit bleek een schimmeltje te zijn.
    Ik heb een zalfje gekregen van de huisarts, en toen was het eigenlijk vrij snel verdwenen.
    Heel af en toe komt het nog terug, dan smeer ik eenmalig het zalfje er weer op en dan blijft het bij een klein plekje...

6. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    2,918
    0
    0
    is het geen dauwworm?

7. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,703
    2,513
    113
    Ik heb er gisteren sudocreme op gesmeerd. Het rode is weg, alleen schilferdehet vanmorgen behoorlijk. De huid is dus superdroog. Morgen bij het wegen op het cb maar even navragen wat het is.

Share This Page